دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب داستان های امام حسین برای کودکان

تیر 1403 . علی مهدوی

تعریف کردن قصه کودکانه امام حسین برای کودک می‌تواند باعث رشد تفکرات و ذهن او شود. داستان می تواند باعث رشد تخیلات ذهنی کودک شود و آثار مثبتی بر تفکرات کودک دارد. داستان امامان برای کودکان، از آموزنده ترین داستان ها برای بچه ها است. در این مقاله کتاب های قصه امام حسین برای کودکان و کتاب 10 داستان کوتاه از امام حسین برای کودکان را معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب

کتاب داستان های امام حسین برای کودکان

مجموعه من اهل بیت را دوست دارم

این مجموعه توسط غلامرضا حیدری ابهری نوشته شده و نشر جمال نیز آن را به چاپ رسانیده است. جلد پنجم این مجموعه با عنوان «من امام حسین (ع) را دوست دارم»، همانطور که از نامش مشخص است کتاب داستان های امام حسین برای کودکان است.
مجموعه ی چهارده جلدی “من اهل بیت (ع) را دوست دارم” بر اساس یکی از بهترین روش ها برای معرّفی شخصیت های مذهبی نوشته شده است. در این روش، تنها به جنبه های تاریخی زندگی این شخصیت ها بسنده نمی شود؛بلکه در کنار توجّه به جنبه های تاریخی، مقام معنوی، سبک زندگی، افکار و اندیشه ها و سخنان آنان نیز متناسب با مخاطب کودک و نوجوان مورد توّجه قرار می گیرد. قرآن کریم نیز همین روش را برای معرّفی انبیا و اولیا به کار می برد.

این مجموعه در دو قالب الکترونیک و چاپی در فراکتاب در دسترس شماست.

15 تخفیف
غلامرضا حیدری ابهری
نویسنده
افسانه گرمارودی
ویراستار
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

قهرمانان کربلا

مجموعه قهرمانان کربلا نوشته ی منصوره مصطفی زاده می‌باشد و انتشارات کتاب پارک آن را منتشر کرده است و دارای ۷ جلد می باشد. در هر جلد، داستانی از حماسه آفرینی یکی از یاران امام حسین را بازگو می کند. داستانی برای کودکان بیشتر از 5 سال. کسانی که می خواهند روزی قهرمان سپاه امام زمانشان باشند.
این مجموعه در بخش پایانی هر جلد عنوان متفاوتی دارد به نام «بیا باهم فکر کنیم» که با سوالاتی کوتاه و چند دقیقه تفکر داستان را در ذهن فرزند شما برای همیشه نهادینه می کند.
اولین جلد از این مجموعه، ماجرای سالار قهرمانان کربلا امام حسین(ع) است، او که در تمام عمرش سعی کرد آدم ها را از بدی ها و بد اخلاقی هایشان نجات بدهد و به آدم های خوب و نیکو تبدیل کند حسین(ع) حتی دلش برای فرماندهان و سربازان سپاه دشمن نیز می سوخت و سعی می کرد به ییادشان بیاورد که چقدر می توانند خوب باشند، آخر حسین قهرمان نجات انسان ها است…
دیگر کتاب های این مجموعه در مورد قهرمانانی چون حضرت زینب (س)، زهیر، مسلم، حبیب می باشد.

15 تخفیف
منصوره مصطفی زاده
نویسنده
محمدرضا دوست محمدی
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

10 داستان کوتاه از امام حسین برای کودکان

10 قصه ی عاشورایی اثری است به قلم “فریبا کلهر” که به همت انتشارات قدیانی به عرصه ی چاپ رسیده است و در آن ده داستان کوتاه از امام حسین برای کودکان روایت شده است. هر کدام از مجلدهای این مجموعه ی ده جلدی، به یکی از شخصیت های مهم واقعه ی عاشورا می پردازند و قصه ی مربوط به ایشان را در کنار تصویرسازی های درخشان و دیدنی برای کودکان بازگو می کنند.

14 تخفیف

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به ...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

مجموعه کتاب همراه با معصومین(ع)

مجموعه کتاب کودک همراه با معصومین، مجموعه ای ۱۴ جلدی است که هر جلد برای یک معصوم نوشته شده است. این مجموعه با نقاشی متنوع و قصه های جذاب، سیره عملی معصومین را به کودک می آموزد. بعضی از جلد های این مجموعه توسط کتاب نامه رشد آموزش و پرورش معرفی شده اند.
پنجمین جلد از این مجموعه کتاب با نام 10 قصه ی عاشورایی در مورد امام حسین علیه السلام است.

کتاب 10 قصه ی عاشورایی

در این کتاب با حذف نام شخصیت ها از قصه و استفاده از صفت به جای آن سعی شده به نوعی از تکرار پرهیز شود.
10 شخصیت تاثیرگذار در واقعه عاشورا که در این واقعه موثر بودند و شهید شدند به عنوان محور این قصه ها انتخاب شده و برای مخاطبان کودک در گروه سنی«ج» نوشته شده اند.
در این قصه‌ها هر شخصیت برای خود صفتی دارد که با آن صفت در قصه معرفی می شود و این موضوع باعث می شود که مخاطب در مواجهه با این قصه ها حس نکند با داستانی تکراری روبرو است.

کتاب بال‌های فرشته

این کتاب به قلم غلامرضا آبروی می باشد و نشر عهد مانا آن را منتشر و روانه ی بازار کتاب کودک کرده است. کتاب بال های فرشته، جلد پنجم از مجموعه کتاب چهارده خورشید می‌باشد که قصه کودکانه امام حسین است.
در این کتاب داستان تولد امام حسین برای کودکان آمده است؛ زمانی که امام حسین (ع) به دنیا آمد همه فرشته‌ها به زمین رفتند جز فطرس، فطرس به خاطر خطایی که قبلا مرتکب شده بود اجازه رفتن به زمین را نداشت. او از این که نتوانسته بود برای تولد امام حسین (ع) به زمین برود بسیار ناراحت بود …
همان طور در قسمتی دیگر از متن کتاب بال های فرشته می خوانیم:
پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) گفت: آیا برای این نوزاد نامی انتخاب کرده‌ای ؟ علی (ع) گفت : من دوست دارم نامش را شما انتخاب کنید. فرشته‌ها منتظر بودند تا اسم نوزاد را بدانند. جبرئیل با پیامبر (ص) حرف زد و گفت: خدا دوست دارد اسم نوزاد را حسین بگذاری. پیامبر (ص) نوزاد را بوسید و نام او را حسین گذاشت.

14 تخفیف

بال های فرشته

این کتاب به قلم غلامرضا آبروی می باشد و نشر عهد مانا آن را منتشر و روانه ی بازار کتاب کودک کرده است. کتاب بال های فرشته، جلد پنجم از مجموعه کتاب چهارد...
عهد مانا
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

قصه مهربانی امام حسین

مجموعه کتاب داستانی مژده گل، دربردارنده داستان‌هایی کوتاه از چهارده معصوم (ع) می باشد و توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.
یکی از جلدهای این مجموعه، کتاب داستان‌هایی از زندگی امام حسین (ع) می‌باشد که در آن به روایت‌هایی کوتاه از قصه مهربانی امام حسین و زندگی امام پرداخته شده است و مناسب گروه سنی کودک و نوجوان می‌باشد.

برشی از کتاب مژده گل: امام حسین (ع)

امام حسین (ع) فرمود: (هیچ‌وقت غیر از این سه شخص که نام می‌برم، از دیگران کمک نخواه) مرد فقیر که خیلی خوشحال بود و چشم‌هایش مثل دو تیله سبز برق میزد، گفت: پند آدم بزرگ و مهمی مثل شما خیلی ارزشمند است. همیشه دوست داشتم کسی مثل شما مرا نصیحت کند.
امام حسین (ع) گفت: (آن سه شخص اینها هستند 1. انسان دیندار ، 2. آدم بخشنده و جوان‌مرد ، 3. انسان پاکدل. آدمی که دین دارد، دین و ایمانش باعث می‌شود تا آبرویت را حفظ کند. جوان‌مرد به خاطر جوان‌مردی و بخشندگی، حیا می‌کند و خجالت می‌کشد ناامیدت سازد و انسان پاکدل صفا و مهربانی دلش، اجازه نمی‌دهد تو را دست خالی رد کند.

15 تخفیف
محمود پوروهاب
نویسنده
کتاب جمکران
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

مجموعه کتب قصه‌های عاشورایی

مجموعه قصه های عاشورایی نوشته ی فریبا کلهر می‌باشد و نشر قدیانی آن را منتشر کرده است.
این مجموعه ی زیبا شامل 10 جلد با عناوین: جلد 1 امام حسین (ع) و مسلم، جلد 2 امام حسین (ع) و حبیب، جلد 3 امام حسین (ع) و حر و … می‌باشد. و محور موضوعی هر جلد از این مجموعه، درباره شخصیت‌هایی می‌باشد که در واقعه عاشورا موثر بودند و شهید شدند.
مخاطب این کتاب کودکان 5 تا 9 سال می‌باشد. از نکات مثبت این کتاب تصویرسازی‌های دیدنی و درخشان آن می‌باشد.

در قسمتی از متن کتاب می خواهم او نباشم می‌خوانیم:

کاروان مرد آزاد به طرف شهر فراموشی می‌رفت. آنها به دنبال جایی برای استراحت می‌گشتند. اما همه‌جا صحرا بود و گرما و خشکی. ناگهان از دور چیز‌هایی دیدند. فکر کردند به نخلستان رسیده‌اند. با شادی به هم نگاه کردند. اما وقتی نزدیک شدند، به جای درخت و سایه و خرما ، سرنیزه‌های هزار مرد جنگی را دیدند.

14 تخفیف

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به ...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب داستان های امام حسین برای کودکان

مجموعه ی چهارده جلدی قصه های شیرین از زندگی معصومین نوشته ی مسلم ناصری می‌باشد و توسط انتشارات به نشر منتشر و روانه ی بازار کتاب کودک شده است.
جلد پنجم این مجموعه با عنوان «مهمان کوچک» قصه امام حسین برای کودکان می‌باشد. در این کتاب ویژگی های شخصیتی امام حسین(ع) را بر می شمرد مثل: جوانمردی که دشمنش را سیراب کرد؛ مهربانی که برای چوپانی خسارت دیده، گلّه اربابش را خرید؛ آقایی که زیباترین خدمتکارش را آزاد کرد. همه این‌ها ویژگی‌های کسی نبود جز امام حسین، مایه تسلاّی دل پیامبر و رهبر قیام عاشورا.

15 تخفیف
مسلم ناصری
نویسنده
محمدحسین صلواتیان
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب نذر مخصوص

کتاب نذر مخصوص نوشته کلر ژوبرت می‌باشد و توسط انتشارات نشر رود‌آبی منتشر شده‌است. تصویرگری این کتاب بسیار جذاب و گویا می‌باشد. مخاطبین داستان کودکانه امام حسین 7 تا 9 سال می‌باشند.
در بخشی از متن کتاب نذر مخصوص آمده است:
نرگس و دوستانش دور میز کتابخانه نقاشی می کردند.خاله ثنا گفت : چند روز دیگر اربعین است.بچه ها دوست دارید برای فردا به یاد امام حسین عزیزمان چیزی نذر کنید؟ بچه ها با شادی گفتند: آخ جان ! یوهو! بله!

بچه ها قرار گذاشتند برای اربعین و به یاد امام حسین (ع) غذای نذری بین مردم پخش کنند. ولی نرگس دلش می‌خواست یک چیز مخصوص نذر کند…

15 تخفیف

نذر مخصوص

کتاب نذر مخصوص، پیرامون مراسم اربعین حسینی و کودکان نوشته ی کلر ژوبرت و تصویر گری فهیمه شانه می باشد و انتشارات رود آبی آن را منتشر کرده است. معرفی ک...
فهیمه شانه
ویراستار
کلر ژوبرت
خرید کتاب
خرید کتاب

مجموعه کتاب 14 قصه 14 معصوم

مجموعه ۱۴ قصه ۱۴ معصوم (ع) نوشته حسین فتاحی می باشد و توسط انتشارات قدیانی منتشر شده است. جلد پنجم این مجموعه کتاب داستان های امام حسین برای کودکان است.
پنجمین کتاب از این مجموعه “کتاب داستان امام حسین(علیه السلام)” نام دارد که شرح مختصری از زندگی امام حسین(علیه السلام) از تولد ایشان تا نامگذاری مستقیم ایشان توسط خداوند و بیعت نکردن با یزید و واقعه عاشورا و شهادت ایشان را به تصویر می کشد.

30 تخفیف
حسین فتاحی
موسسه ی نشر قدیانی
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب چهارده معصوم

مجموعه کتاب ستایش شده مرحوم مهدی آذر یزدی در برای کودکان نگاشته شده است و مقام معظم رهبری از این مجموعه کتاب و نویسنده آن تقدیر کردند. جلد هشتم این مجموعه قصه های چهارده معصوم علیه السلام است. قصه های خوب برای بچه های خوب pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک در دسترس شماست.

14 تخفیف

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به ...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

14 تخفیف

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 8

قصه های چهارده معصوم(ع)؛ کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هشتم، نوشته ی مهدی آذریزدی می باشد و توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده و روانه بازار...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *