دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب خرمگس بهترین ترجمه

تیر 1403 . سمانه خوش انگشت

خرمگس (به انگلیسی: The Gadfly) رمانی از نویسندهٔ ایرلندی، اتل لیلیان وینیچ است که در ژوئن سال ۱۸۹۷ میلادی در ایالات متحده آمریکا و در سپتامبر همان سال در انگلستان منتشر شد. در این مطلب کتاب خرمگس بهترین ترجمه معرفی می‌شود.

کتاب خرمگس

این کتاب در سال ۱۸۹۷ در انگلستان و آمریکا منتشر شد. وینیچ در این کتاب سیمای انسان‌هایی را مجسم کرده است که برای کسب آزادی، استقلال و حقوق اجتماعی خود دست به مبارزه می‌زنند و در این راه از مرگ نیز هراسی ندارند. «عشق» در این کتاب مقامی ارجمند دارد. نقش اصلی این کتاب آرتور برتن است که یک انگلیسی مقیم در ایتالیا در زمان سلطهٔ اطریشی‌ها بر این کشور است. او پس از شکست عشقی خود دست به یک ماجراجویی بزرگ می‌زند و بعدها دوباره به ایتالیا باز می‌گردد و در یک گروه انقلابی به کار مشغول می‌شود.

کتاب خرمگس بهترین ترجمه

تاکنون برگردان‌های زیادی از این کتاب منتشر شده‌است. نخستین چاپ در سال ۱۳۴۱ توسط سازمان کتابهای جیبی (فرانکلین) با ترجمه خسرو همایون‌پور منتشر شده است که یکی ازبهترین ترجمه های این کتاب می باشد.

دانلود رایگان کتاب خرمگس

برای دانلود کتاب خرمگس، بصورت رایگان به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و ترجمه خسرو همایون پور را رایگان در نرم افزار دانلود کنید.

کتاب خرمگس ترجمه خسرو همایون پور

کتاب خرمگس ترجمه خسرو همایون پور، بصورت الکترونیکی رایگان در فراکتاب عرضه شده است. شما با نصب اپلیکیشن فراکتاب، می توانید این کتاب را بصورت رایگان در اپلیکیشن مطالعه کنید.

خرمگس

این کتاب در سال ۱۸۹۷ در انگلستان و آمریکا منتشر شد. وینیچ در این کتاب سیمای انسان‌هایی را مجسم کرده‌است که برای کسب آزادی, استقلال و حقوق اجتماعی خود ...
اتل لیلیان وینیچ
نویسنده
ﺧﺴﺮو ﻫﻤﺎﯾﻮن ﭘﻮر
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

خرید کتاب خرمگس

برای خرید کتاب خرمگس، بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و این کتاب را با تخفیف خریداری کنید.

14 تخفیف

خرمگس

رمان خرمگس نوشته ی اتل لیلیان وینیچ، نویسنده ی ایتالیایی است. در کتاب خرمگس آرتور برتون ، یک کاتولیک انگلیسی ، برای آنکه بیاموزد چگونه کشیش شود به ایت...
امیر کبیر
ناشر
خسرو همایون پور
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

خلاصه کتاب خرمگس

اتل لیلیان وینیچ در خانوادهٔ جرج بول یکی از دانشمندان برجستهٔ انگلیسی در ۱۱ مه ۱۸۶۴ دیده به جهان گشود. پدر وی پروفسور ریاضیات بود ، مادرش دربارهٔ مسائل اجتماعی مقالاتی می‌نوشت. او به تحصیل فلسفه، ادبیات، زبانشناسی و موسیقی پرداخت. در این میان، موسیقی بیش از همه نظر او را جلب می‌کرد. در سال ۱۸۹۳، ترجمهٔ آثار کاشین،گوگول، داستایوسفکی، شچدرین، اوسپنسکی و گروهی دیگر از نویسندگان روس را آغاز کرد. پس از آن، نخستین رمان خود، خرمگس را به چاپ رساند. سه سال پس از انتشار خرمگس، رمان دیگر وی به نام جک دیموند چاپ شد. اتل در کتاب اخیر خود نیز ریاکاری و قساوت خادمان کلیسا را برملا و رسوا می سازد.

نقد کتاب خرمگس

خرمگس متمرکز بر انسان است، روابط انسانی، عشق میان انسان‌ها، آرمان‌های انسانی و مرگ انسان، با تصاویری بسیار قدرتمند و شخصیت‌هایی عمیق. خرمگس در میان انقلابیون قرن بیستم مانند یک کتاب مقدس مشهور بود. شخصیت محوری جنبش آزادی‌بخش زنی است که نماینده عقلانیت این کارزار و انگیزه‌بخش انقلابیون است. جما منضبط، شجاع، قابل اعتماد و اثرگذار است و از هر نظر عضوی ارزشمند و قابل احترام برای جنبش به حساب می‌آید. بی‌آنکه فردیت او محوریت داشته باشد، هویتش تنیده در فعالیت‌های سیاسی و آرمان‌های انسانی‌اش است.

جملاتی از کتاب خرمگس

هر چه زمان انجام کاری بیشتر باشد، دلایل شروع بی درنگ آن نیز بیشتر است.

من خود را به گناهان رِشک و خشم و اندیشه‌های پوچ علیه کسی که هیچ گونه بدی در حق من نکرده است، متهم می‌کنم.

اگر در جهان راهی یافت می‌شد که آب رفته را به جوی بازگرداند، ارزش داشت که به خطاهای گذشتهُ خود بیندیشیم.

خرمگس نماد چیست

در بسیاری از کتاب‌های تفسیر خواب، خرمگس به عنوان نمادی از جنگ، اندوه، تلاش و پشتکار به کار رفته است. اما برخی مفسران خواب، خرمگس را به عنوان نماد واهمه‌ای برای پیروزی، سربلندی و شادابی تعبیر می‌کنند.

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *