دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

نقد کتاب عقاید یک دلقک

شهریور 1403 . سمانه خوش انگشت

کتاب عقاید یک دلقک به قلم هاینریش بل به نگارش درآمده است. نویسنده در این کتاب سعی داشته تا ریاکاری‌ها و تلخی‌های دنیا را با نقاب یک دلقک روایت کند. در این مطلب سعی در نقد کتاب عقاید یک دلقک داریم.

فهرست مطالب

معرفی کتاب عقاید یک دلقک

عقاید یک دلقک کتابی ماندگار در رده آثار داستانی در تاریخ ادبیات آلمان به شمار می رود. هاینریش بل با نوشتن این کتاب سعی داشته است تا ریاکاریها و تلخیهای دنیا را با نقاب یک دلقک روایت کند. با وجود این که کتاب عقاید یک دلقک در دسته ی داستانهای عاشقانه جای گذاری میشود ولی درون مایه ی آن مضامین انتقادی و اعتقادی زیادی را دربردارد.

دانلود کتاب عقاید یک دلقک

برای دانلود کتاب عقاید یک دلقک می توانید به نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید. البته لازم به ذکر است که کتاب ها براساس قوانین کشور میزبان ترجمه و اجازه چاپ پیدا می کند و کتاب عقاید یک دلقک از این قاعده مستثنی نیست.

عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک به قلم هاینریش بل به نگارش درآمده و محمدجواد شیری بازنچه آن را ترجمه کرده و توسط انتشارات شمشاد منتشر روانه ی بازار کتاب شده است. ن...
هاینریش بل
نویسنده
محمدجواد شیری بازنچه
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

عقاید یک دلقک

بعد از خلق این اثر توسط «هاینریش بُل» در سال ۱۹۶۳، به خاطر نگاه منفی آن به کلیسای کاتولیک و دیدگاه آزاداندیش «بُل» راجع به مذهب و مسائل اجتماعی، خشم م...
پر
ناشر
هاینریش بل
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

نقد کتاب عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک، با ظاهری ساده و درونی بسیار متفاوت و پیچیده است. متن بسیار روانی دارد اما لایه های مختلف داستان روی هم و کنار هم قرار می گیرند. بدون این که خواننده را برای فهم ماجرا دچار مشکل کند در زمان جلو و عقب می رود و گاه گاهی شما چند نکته را متصل به هم می یابید و انگار بخشی از داستان برایتان ظاهر می شود. این ویژگی برای بسیاری از خوانندگان دوست داشتنی است. شخصیت جذاب دلقک، دنیا را به شکلی انسانی و بدون موانعی که انسان به دست خودش برای خوب بودن ایجاد کرده و حتی بر آن ها پافشاری می کند، دوست دارد. به نظر می رسد دلقک یادآوری می کند که زندگی اصلا کار پیچیده ای نیست! ما آن را سخت می کنیم.

خلاصه کتاب عقاید یک دلقک

شخص اول داستان کتاب عقاید یک دلقک، هانس شنیر، فردی از یک خانواده متمول با طرز فکری خاص است که به خاطر تفاوت در نوع نگرش به زندگی و مذهب خانواده را ترک کرده و مشغول به کار دلقکی در یک سیرک شد. دلقک داستان خود را درگیر بیماریهایی چون افسردگی، سردرد و نداشتن ارتباطات متنوع می دانست و فکر می کرد تنها قادر است خود را در کنار ماری تصور کند و نه هیچ زن دیگری. ماری دختری کاتولیک است که با وجود احساس گناه، شش سال بدون ازدواج با هانس زندگی کرده است، زیرا دلقک اعتقادی به ازدواج روی کاغذ نداشت و همچنین نمیخواست مجبور باشد فرزندانش را کاتولیک بار بیاورد.
کتاب عقاید یک دلقک در 25 فصل به روایت زندگی شنیر می پردازد.

رده سنی کتاب عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آلمانی قرن بیستم قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است.

نویسنده کتاب عقاید یک دلقک

هاینریش بل نویسنده‌ی کتاب عقاید یک دلقک و از مشهورترین نویسندگان آلمانی است که در ۲۱ دسامبر سال ۱۹۱۷ متولد شد. او در بیست سالگی و پس از پایان دوره‌ی متوسطه در کتاب‌فروشی مشغول به کار شد و پس از آن شروع به تحصیل در رشته مطالعات آلمانی کرد. با آغاز جنگ جهانی دوم، هاینریش برای خدمت به ارتش فراخوانده شد و در جبهه‌های مختلفی چون لهستان و فرانسه حضور یافت. هاینریش بل در مدت حضور خود در جبهه‌های جنگ چهار بار مصدوم شد و سرانجام در سال ۱۹۴۵ توسط نیروهای ارتش ایالات متحده به اسارت در آمد.

پس از پایان جنگ، هاینریش بل به همراه همسرش در شهر کلن آلمان اقامت گزیدند و هاینریش به نجاری که حرفه‌ی خانوادگی‌اش بود مشغول شد. پر از گذر چند سال سرانجام در سال ۱۹۵۰ هاینریش بل تصمیم گرفت که در حوزه‌ی نویسندگی به فعالیت بپردازد. از هاینریش بل آثار متعددی منتشر شده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «عقاید یک دلقک» و «سیمای زنی در میان جمع» اشاره کرد.

مقایسه ترجمه های عقاید یک دلقک

تا لحظه تنظیم این مقاله این کتاب از دو مترجم متفاوت در فراکتاب به صورت الکترونیک عرضه شده است که می‌توانید این ترجمه‌ها را به صورت رایگان در مدتی محدود در نرم افزار مطالعه بفرمایید و در مورد ترجمه آن قضاوت کنید. لینک این دو کتاب در ابتدای این مقاله منتشر شد. در ادامه سایر ترجمه‌های این کتاب که به صورت چاپی در فراکتاب در دسترس شماست را ملاحظه بفرمایید.

14 تخفیف
هاینریش بل
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب
هاینریش بل
نویسنده
علمی و فرهنگی
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب
9 تخفیف
هاینریش بل
نویسنده
ماهی
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب
جامی
ناشر
شریف لنکرانی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

عقاید یک دلقک نشر چشمه

کتاب عقاید یک دلقک با ترجمه‌ی محمد اسماعیل‌زاده، یکی از ترجمه های مناسب این کتاب می باشد که توسط انتشارات چشمه به چاپ رسیده است.

15 تخفیف
چ‍ش‍م‍ه‌
ناشر
هاینریش بل
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

فیلم عقاید یک دلقک

فیلم عقاید یک دلقک به کارگردانی وویچیخ یاسنی برگرفته از این کتاب نیز ساخته شده است که در سال ۱۹۷۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به هانا شیگولا، راینر بازِدو و هلگا آندرس اشاره کرد.

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *