دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

نقد کتاب آن دختر یهودی

اردیبهشت 1403 . سمانه خوش انگشت

کتاب آن دختر یهودی رمانی از خوله حمدی است که در آن نویسنده چگونگی آشنایی خود با قهرمان داستان نادا را شرح می‌دهد. در این مقاله به نقد کتاب آن دختر یهودی می‌پردازیم.

معرفی کتاب

کتاب آن دختر یهودی که پیام برادری برای همهٔ ادیان دارد، یکی از پرفروشترین رمان‌های عربی است و تاکنون ۴۷ بار تجدید چاپ شده است. این کتاب عاشقانه‌های زنی یهودی و مردی مسلمان را به زبانی ساده روایت می‌کند.
در ابتدا، خوله حمدی داستانی را که شنیده است در یک وب سایت منتشر می‌کند. و در ادامه می‌تواند با قهرمان داستان، نادا، برای کسب اطلاعات بیشتر ارتباط برقرار کند. او پس از شنیدن کامل داستان و جمع آوری جزئیات، آن را به یک داستان عاشقانه تبدیل می‌کند. دا که بین نادا به عنوان قهرمان داستان و احمد به عنوان قهرمان مقاومت لبنان اتفاق افتاده است. عشقی بین جامعه یهودی عرب و جامعه مقاومت لبنان.
به گفته نویسنده، این رمان بی‌طرفانه داستان واقعی قهرمانان واقعی را روایت می‌کند. داستان نادا، دختر یهودی و احمد، پسر مسلمان از نیروی مقاومت لبنان است که از واکنش نادا و خواهر احمد، سماح، پس از ناپدید شدن احمد می‌گوید. اما به زودی نویسنده بی طرفی خود را رها می‌کند و شروع به ارائه شواهدی برای ترغیب خواننده به دین خود می‌کند.

نقد کتاب آن دختر یهودی

در کتاب می‌توان اشکالات تاریخی پیدا کرد. بطور مثال سن عایشه هنگام ازدواج با پیامبر 6 سال ذکر شده است. در حالی که اگر به منابع تاریخی معتبر مراجعه کنیم متوجه میشویم که عایشه در ۱۷ سالگی با پیامبر عظیم الشان اسلام ازدواج کرد و البته موارد دیگر. ویرایش کتاب نیز دارای اشکالاتی می‌باشد. در فصل‌های مختلف اسامی اشتباه شده بود.
حمدی نویسنده کتاب، در مقدمه خود بر این رمان عنوان کرده است که شخصیت اصلی این رمان با عنوان «ندی» وجودی حقیقی دارد. وی در این زمینه می‌نویسد: با ندی، شخصیت اصلی رمان در تالار گفتگوی اینترنتی آشنا شدم.

خرید کتاب آن دختر یهودی

در فراکتاب علاوه بر امکان خرید نسخه چاپی کتاب می‌توانید دانلود کتاب آن دختر یهودی را در نسخه الکترونیک انجام دهید.

15 تخفیف

آن دختر یهودی

کتاب آن دختر یهودی رمانی از خوله حمدی است که در آن نویسنده چگونگی آشنایی خود با قهرمان داستان نادا را شرح می دهد. مترجم این کتاب اسما خواجه زاده و انت...
اسماء خواجه زاده
خوله حمدی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

خلاصه کتاب آن دختر یهودی

این رمان برگرفته از داستانی واقعی است و بندبند طولانی آن به واقعیت بسته است. شخصیت‌های اصلی‌اش روی این زمین نفس می‌کشیده و می‌کشند. اما تخیل هم در آن دست دارد تا به اسرار و خصوصیات شخصی و مگو احترام گذاشته شود. شکاف‌های داستان واقعی که صاحب داستان درباره‌ی آن‌ها سکوت کرده مسدود گردد، یا جزئیات و دلایل وقایع مشخص شود.
ریما کودک یتیم مسلمانی است که قرار است تحت حمایت همسایه یهودی خود زندگی کند و به عنوان عضوی از آنان بزرگ شود و در عین حال با توجه به وصیت مادرش تعالیم اسلامی را هم بگذراند. جهان اعتقادی «بابا یعقوب» سرپرست یهودی دخترک یتیم، تا مدت زیادی تحت تأثیر عواطف انسانی به بهترین شکل ممکن پذیرای «ریما» است. اما این حمایت مدامی وجود دارد که فرزندان یهودی خانواده از «ریما» الگویی نگیرند..
تحولات عجیت زندگی بلاخره «ریما» را از جنوب تونس به لبنان می‌کشاند و او را با «ندی» قهرمان دیگر کتاب آشنا می‌کند. او باید در خانه «ندی» که یهودی است، کار کند تا بتواند امرار معاش کند. در همین هنگام است که « احمد» قهرمان سوم کتاب به عنوان یکی از نیروهای مقاومت لبنان، زخمی و نیمه جان از پیکار با نیروهای اسرائیلی، به خانه «ندی» پناه می‌برد. «ندی» پرستار «احمد» می‌شود و داستان عاشقانه «خوله حمدی» کم کم شکل می‌گیرد. آیا تزاحم ادیان رمقی برای این عشق باقی خواهد گذاشت؟

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *