دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

شهید احمد یوسفی

آبان 1403 . سمانه خوش انگشت

شهید احمد یوسفی یکم اردیبهشت ۱۳۳۵، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمد علی و مادرش حوریه نام داشت. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. ششم مهر ۱۳۶۵، با سمت فرمانده واحد مهندسی رزمی در ارتفاعات لاری بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند. برادرش رحمان نیز از شهدای گرانقدر استان زنجان است.

بیوگرافی شهید احمد یوسفی

احمد یوسفی فرزند محمدعلی در خانواده‌ای متوسط در زنجان در سال 1335 به دنیا آمد. احمد دو سال قبل از ورود به‏ مدرسه به مکتبخانه رفت و به فراگیری قرآن پرداخت. دوره ابتدایی را در مدرسه جعفری زنجان و دوره راهنمایی را در مدرسه خاقانی گذراند. در دوره دبیرستان پس از اتمام سال دوم در سال 1355 ترک تحصیل کرد و به خدمت سربازی رفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت یک سال به طور افتخاری با سپاه پاسداران انقلاب همکاری داشت.
به دنبال صدور فرمان حضرت امام قدس سره مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی از هر مسجدی نماینده ‏ای معرفی می ‏شد تا در جلسه توجیهی شرکت کنند. مسئولیت اداره جلسه و سخنرانی به عهده احمد بود. یکی از شرکت کنندگان در این جلسه خانم فخرالسادات موسوی بود که این جلسه و همکاریهای بعدی زمینه آشنایی و ازدواج آن دو را فراهم آورد.

همسر شهید احمد یوسفی

فخرالسادات موسوی همسر شهید احمد یوسفی می باشد. و کتاب پاییز آمد روایتگر خاطرات ایشان از زمان کودکی و بعد ازدواج با شهید و در انتهای شهادت ایشان و تنها ماندن با دو کودک به یادگار مانده از شهید است.

کتاب پاییز آمد نوشته گلستان جعفریان، روایت گر خاطرات این شهید بزرگوار از زبان همسر ایشان می باشد و انتشارات سوره ی مهر آن را منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

معرفی کتاب پاییز آمد

هر زمان اسم شهید که می آمد و می آید حسی درون انسان شعله ور می شود که خوش به حالشان که تافته ای جدا بافته بودند. انگار خدا آن ها را برای خود ساخته و پرداخته بود و از باقی انسان ها جدا بودند و آخر سر نورچشمی هایش را برد پیش خودش. خیر همه شهیدان از کوچک و بزرگشان همانند مولایشان امام حسین (ع) موجوداتی زمینی بودند و با همت و خودشناسی و خودسازی آسمانی شدند، با این تفاوت که امام حسین (ع) ولی بودند و معصوم، ولی آنان همتی حسین گونه داشتند.
شهدا مانند همه انسان ها زندگی دنیوی خودشان را داشتند، مشکلات زندگی، از گرانی و نداری تا گاهی مشاجره و دعوا. خیلی از آن ها در همین کوچه پس کوچه های پایین شهر زندگی میکردند، در بین همین مردم.
این کتاب روایت گر زندگی دو یار عاشق و دلداده است. با تمام ویژگی های زندگیشان، بی کم و کاست و بی افراط و تفریط و اغراق.
نویسنده درباره دلیل نامگذاری کتاب گفته است:

چون آشنایی من با همسر شهید در پاییز صورت گرفت و زمان شهادت ایشان پاییز است، نام کتاب را «پاییز آمد» گذاشتم.

10 تخفیف

پاییز آمد

کتاب پاییز آمد نوشته گلستان جعفریان، روایت گر خاطرات فخرالسادات موسوی همسر سردار شهید احمد یوسفی می باشد و انتشارات سوره ی مهر آن را منتشر و روانه باز...
گلستان جعفریان
نویسنده
زهرا سادات خلیلی
گوینده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

علی یوسفی فرزند شهید احمد یوسفی

شهید احمد یوسفی به هنگام شهادت، دو فرزند پسر به نام های علی (متولد 1361)و محسن (متولد 1364) از خود به یادگار گذاشت.

وصیت نامه شهید احمد یوسفی

بخشی از وصیت نامه این شهید بزرگوار:

خدایا تو را حمد و سپاس می گویم و بندگی می کنم و شکر گزار نعمت های بی پایانت هستم که ما را لیاقت دادی و هدایتمان کردی که بنده تو باشیم و در راه تو قدم نهیم و در راه پیدا شدن احکام دین تو شهید شویم.

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *