دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

داستان امام حسن عسکری کوتاه

مهر 1402 . سمانه خوش انگشت

امام حسن عسکری علیه السلام یازدهمین امام ما شیعیان است که در این مقاله چندین کتاب درباره ایشان را ارائه می‌کنیم که حاوی داستان امام حسن عسکری کوتاه هستند.

خلاصه زندگینامه امام حسن عسکری برای کودکان

حسن بن علی بن محمد(ع) مشهور به امام حسن عسکری(ع) (۲۳۲-۲۶۰ق) یازدهمین امام شیعیان اثناعشری هستند که به مدت شش سال امامت را بر عهده داشتند. ایشان فرزند امام هادی(ع) و پدر امام مهدی(عج) هستند.

مشهورترین لقب ایشان، عسکری است که به اقامت اجباری‌اش در سامرا اشاره دارد. او در سامرا تحت مراقبت حکومت عباسی قرار داشت و برای فعالیت‌هایشان با محدودیت روبه‌رو بود. امام عسکری(ع) از طریق نمایندگان خود و نیز از راه نامه‌نگاری با شیعیان ارتباط داشتند. عثمان بن سعید، نخستین نایب خاص امام زمان(عج)، از نمایندگان خاص ایشان نیز به شمار می‌رفت.

امام حسن عسکری(ع) در ۸ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ قمری، در ۲۸ سالگی در سامرا به شهادت رسید و در کنار مرقد پدرشان دفن شدند. مدفن این دو امام به حرم عسکریین مشهور است.

معرفی کتاب من امام حسن عسگری (ع) را دوست دارم

مجموعه‌ی چهارده جلدی “من اهل بیت (ع) را دوست دارم” اثری از حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری است که با شیوه‌ای ویژه برای کودکان نگاشته شده‌است و در آن، علاوه بر بیان سبک زندگی اهل‌بیت در بستری تاریخی به سراغ افکار و اندیشه‌های ایشان نیز رفته است.

این اثر پس از پژوهش‌های فراوان نویسنده در منابع معتبر قرآنی و روایی، به زبانی کودکانه و تصویرگری زیبا، توسط نشر جمال به چاپ رسیده‌است.

جلد سیزدهم این مجموعه با نام «من امام حسن عسگری(ع) را دوست دارم» به زندگانی سیزدهمین معصوم و امام یازدهم شیعیان، می‌پردازد تا کودکان ۸ تا۱۲ساله ما در داستانی به سبک قصه‌های قرآن، با تلاش‌های ایشان برای شیعیان و تحقق ظهور آشنا شوند و پدر امام‌زمان(عج) را الگوی خود در سراسر زندگی قرار دهند.

برای خرید کتاب من امام حسن عسگری (ع) را دوست دارم بصورت الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

من امام حسن عسگری (ع) را دوست دارم

کتاب من امام حسن عسکری را دوست دارم

دانلود نسخه الکترونیک و خرید نسخه چاپی با تخفیف

دانلود خرید کتاب من امام حسن عسکری را دوست دارم

معرفی کتاب داستان هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع)

مجموعه کتاب داستانی «مژده گل» در بردارنده داستان‌های کوتاهی از چهارده معصوم (علیهم السلام) برای گروه سنی کودک و نوجوان است که به قلم محمود پور وهاب و مجید ملا محمدی به تازگی به چاپ رسیده است.
این کتاب کودکان و نوجوانان را با زندگی امام حسن عسکری (علیه السلام) در غالب داستان آشنا می سازد.

برای خرید کتاب داستان هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع) بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

داستان امام حسن عسکری کوتاه

معرفی کتاب 10 قصه از امام عسکری(ع)

کتاب ۱۰ قصه از امام عسکری (ع) برای بچه ها جلد سیزدهم از مجموعه ی همراه با معصومین است که به روایت مسلم ناصری و تصویرگری محسن محمدمیرزایی می باشد. انتشارات قدیانی این کتاب را در ۱۳۲ صفحه به چاپ رسانده است.

این کتاب شامل ۱۰ قصه با عناوین کاش بیشتر می دیدمش، سکه های گم شده، برادر پول دار برادر فقیر، فقط پرده تکان می خورد، کودک و فرشته، شیرهای گرسنه، خلیفه و قاطر چموش، حاکم و مرد کشاورز، سفر در باران و رازهای یک چوب می باشد.

گزیده ای از کتاب ۱۰ قصه از امام عسکری (ع) برای بچه ها:

قاطر اول آرام راه می رفت. امام با مهارت افسار را تکان می دادند و حیوان را صدا می زدند. قاطر لحظه به لحظه تند تر سم بر زمین می کوبید و دور باغ قصر می گشت.

خلیفه که باور نمی کرد، همان طور که امام به او نزدیک می شدند، پرسید: چه جور حیوانی است؟

– حیوان خوش رکاب و رهواری است. خیلی خوب راه می رود!

خلیفه می خواست بگوید بیا پایین تا من هم سوار شوم. ولی ترسید. اگر رهبر شیعیان پیاده می شد و او نمی توانست سوار شود یا قاطر او را سواری نمی داد آبرویش می رفت. قاطر را خیلی دوست داشت ولی می ترسید که نتواند سوارش شود. گفت این قاطر را دوست داری؟

– حیوان سر به راه و خوبی است.

پس مال تو باشد.

امام سوار بر قاطر به طرف در قصر رفت. خلیفه که خیلی ناراحت شده بود رفتن رهبر مخالفانش را می دید که حالا سوار بهترین مرکب او شده بود و از قصر بیرون می رفت.

برای خرید کتاب 10 قصه از امام عسکری(ع) بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

کتاب 10 قصه از امام عسکری(ع)

کتاب دوستی پنهان: قصه هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع)

این کتاب که به صورت مصور و در قالب داستان کودکان تهیه و تدوین شده ‌است به بیان داستان‌هایی از زندگی گهربار امام حسن عسگری(ع) می‌پردازد. دوستی پنهان، بازگشت شیرین،خوش رکاب، دزد سکه‌ها از عناوین برخی از این داستان‌ها می‌باشند. در داستان خوش رکاب به حکایت رام نمودن یک اسب سرکش و ناآرام توسط امام اشاره می‌کند در حالی که خلیفه و همراهانش منتظر ناتوانی امام در مقابل این کار بودند امام با مهربانی خاص اسب را زین و یراق کرده و برپشت آن نشستند و ..

برای خرید کتاب دوستی پنهان: قصه هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع) بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب چهارده معصوم

مجموعه کتاب ستایش شده مرحوم مهدی آذر یزدی در برای کودکان نگاشته شده است و مقام معظم رهبری از این مجموعه کتاب و نویسنده آن تقدیر کردند. جلد هشتم این مجموعه قصه های چهارده معصوم علیه السلام است. قصه های خوب برای بچه های خوب pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک در دسترس شماست.

14 تخفیف

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به ...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

14 تخفیف

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 8

قصه های چهارده معصوم(ع)؛ کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هشتم، نوشته ی مهدی آذریزدی می باشد و توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده و روانه بازار...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *