دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین کتاب برای مسابقه کتابخوانی

اسفند 1401 . علی مهدوی

بهترین کتاب برای مسابقه کتابخوانی با توجه به سن و نوع مسابقه متفاوت است. در فراکتاب دائما در حال عرضه کتاب های مسابقه دار هستیم و تمام تلاشمان این است علاوه بر کتاب چاپی کتاب الکترونیک و صوتی را هم در مسابقه به مخاطبان ارائه کنیم.

فهرست مطالب

مسابقه کتابخوانی چگونه است؟

یکی از موارد مورد علاقه افراد کتاب خوان، مسابقه کتاب خوانی است. در انواع مسابقات کتاب خوانی، کتاب برای افراد کم سواد، و افراد با سطح بالایی از تحصیلات، حتی مسابقه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان هم نیز طراحی شده است. کتاب‌های پر فروش یکی از گزینه های منتخب برای اجرای مسابقات کتاب خوانی است.

همیشه قسمت جذاب هر مسابقه، جوایزی است که برای مسابقه مد نظر گرفته می شود. مسابقه کتاب خوانی بیشتر با هدف ترویج کتاب و کتاب خوانی است با محوریت آشنایی افراد با کتاب های برگزیده و پرطرفدار و ارتقای سطح کیفی و کمی در زمینه کتاب خوانی است. ارگان های مختلف برای اجرای یک مسابقه کتاب خوانی سعی بر انتخاب بهترین کتاب برای مسابقه کتاب خوانی خود دارند.

بهترین کتاب برای مسابقه کتابخوانی

همانطور که اشاره شد مسابقات کتابخوانی برای تروج بیشتر کتاب‌های فاخر و فرهنگ ساز برگزار می‌شوند و هدف از آن‌ها علاوه بر شرکت در مسابقه مخاطب تاثیر گذاری مثبت بر مخاطبان کتاب است. با بررسی جوایز مسابقات کتابخوانی می‌توان به اهمیت کتاب و مسابقه برای متولی برگزاری مسابقه پی برد. البته گاهی متولیان مسابقات کتابخوانی بخشی یا تمام جوایز مسابقه را از عواید فروش همان کتاب تامین می‌کنند. در مسابقات و برای متن مسابقه کتابخوانی از محتوای کتاب‌ها استفاده می‌شود و کاربران باید برای جواب سوالات مسابقه کتابخوانی کتاب را خریداری و مطالعه کنند.

معرفی مسابقات کتاب خوانی

در این قسمت به معرفی چند مسابقه کتاب خوانی می‌پردازیم، که برای تهیه کتاب‌های این مسابقات به راحتی بتوانید از فراکتاب کمک بگیرید. در معرفی کتاب برای مسابقه کتابخوانی آخرین کتاب‌هایی که برای مسابقات کتابخوانی استفاده شده اند را معرفی خواهیم کرد.

سرگذشت استعمار 3 جلدی

مجموعه کتاب سرگذشت استعمار سه جلدی

این مجموعه کتاب جذاب در سری جدید در سه جلد با قیمت مناسب تر عرضه شده است و در فراکتاب به صورت مجموعه و تک جلدی با تخفیف‌های خاص همیشگی در اختیار شماست.

مجموعه کتاب سرگذشت استعمار سه جلدی

سرگذشت استعمار جلد اول

سرگذشت استعمار جلد دوم

سرگذشت استعمار جلد سوم

سرگذشت استعمار سه جلدی

مسابقه هیس طوری

مسابقات کتاب خوانی در تمامی رده های سنی وجود دارد، اولین و تازه ترین مسابقه کتاب خوانی طراحی شده با کتاب برای مسابقه کتاب خوانی نوجوانان، مسابقه هیس طوری است. مسابقه جذابی که مخصوص نوجوانان دهه هشتاد طراحی شده که یکی از پر طرفدار ترین مسابقه کتاب خوانی ۱۴۰۱ است. در این مسابقه بهترین کتاب های کم حجم برای بر گذاری یک مسابقه جذاب تهیه دیده شده است. با شرکت در این مسابقه و مطالعه کتاب های جذاب این مجموعه، قدمی است در راستای معرفی کتاب برای شروع کتاب خوانی. جوایز مسابقه هیسطوری، یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های این مسابقه است
که شامل: ۱۵۰ میلیون تومان جوایز نقدی و سه عدد لب تاپ، سه عدد دوربین، سه عدد تبلت، سه عدد گوشی هوشمندُ، سه عدد ساعت هوشمند،…. است.

شرایط ثبت نام هیس طوری؟ برای شرکت در مسابقه هیستوری، کافیست تا ۱۵ کتاب سرگذشت استعمار را خریداری کرده، و مرحله به مرحله آزمون مسابقه را شرکت کنید و به کنش ها و برای فایل های هنری دوستان تان در مسابقه نظر خودتان را ثبت کنید.

برای تهیه نسخه چاپی کتاب های سرگذشت استعمار برای شرکت در مسابقه هیس طوری می توانید از طریق سایت و یا اپلیکشین فراکتاب جهت خریداری ۱۵ کتاب این مسابقه اقدام نمایید.

مجموعه کتاب سرگذشت استعمار

کتاب سرگذشت استعمار یک مجموعه 15 جلدی می باشد که هر جلد از آن در یک داستان روان و مستند به بخشی از سابقه استعماری 400 ساله کشورهای غربی پرداخته شده است. این مجموعه کتاب را مهدی میرکیایی نویسندگی کرده است و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. این مجموعه کتاب با مسابقه هیس طوری به شهرت رسیده است.

مجموعه کتاب سرگذشت استعمار

مجموعه کتاب سرگذشت استعمار

در هر جلد از این مجموعه کتاب، در یک داستان روان و مستند به بخشی از سابقه استعماری 400 ساله کشورهای غربی پرداخته شده است. این مجموعه کتاب را مهدی میرکیایی نویسندگی کرده است و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.

خربد مجموعه کتاب سرگذشت استعمار

مجموعه کتاب سرگذشت استعمار سه جلدی

این مجموعه کتاب جذاب در سری جدید در سه جلد با قیمت مناسب تر عرضه شده است و در فراکتاب به صورت مجموعه و تک جلدی با تخفیف‌های خاص همیشگی در اختیار شماست.

مجموعه کتاب سرگذشت استعمار سه جلدی

سرگذشت استعمار جلد اول

سرگذشت استعمار جلد دوم

سرگذشت استعمار جلد سوم

مسابقه کتابخوانی من میترا نیستم

مسابقه کتابخوانی من میترا نیستم با ۵ کمک هزینه سفر کربلا به ارزش 300 میلیون ریال در حال برگزاری است. در کنار مسابقه کتابخوانی من میترا نیستم، یک پویش جانبی هم برای دخترهای دهه هشتادی برگزار می‌شود. این پویش با عنوان «برسم زینب» با محوریت کتاب من میترا نیستم طراحی شده است. برای شرکت در چالش‌های هیجان‌انگیز و دریافت جوایز ویژه آن، به سایت www.rastadot.ir مراجعه کنید.

مهلت شرکت در این مسابقه در 12 اردیبهشت 1402 به پایان رسید.

مسابقه کتاب من میترا نیستم

کتاب من میترا نیستم

کتاب من میترا نیستم، خاطراتی زیبا از زندگی شهیده زینب کمایی است که در 14 سالگی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

خربد کتاب من میترا نیستم

مسابقه ترگل

مسابقه کتاب خوانی بعدی طراحی شده برای رده نوجوان و جوان است. مسابقه کتاب خوانی که با بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال جایزه در حال برگزاری است. این مسابقه حول مطالعه کتاب ترگل نوشته عماد داوری برگزار شده است. جواب سوالات مسابقه ترگل را باید با مطالعه کتاب بدهید.

برای شرکت در این مسابقه باید کد شرکت در مسابقه را داشته باشید که به محض خرید نسخه دیجیتال این کد برای شما پیامک می شود و در صورتی که کتاب چاپی را خریداری کنید همراه کتاب، کد را دریافت خواهید کرد.
اگر علاقه به خواندن کتاب های این چنینی در زمینه فرهنگی دارید، میتوانید با تهیه کتاب یک ون شبهه و کتاب ترگل از فرا کتاب در این مسابقه شرکت کنید، و شانس خودتان را برای برنده شدن در این مسابقه امتحان کنید.

دانلود کتاب ترگل

در کتاب ترگل برای حجاب کاری به دین نداریم و فقط با دلایل عقلی به موضوع حجاب پرداخته شده است. این کتاب برگرفته از صحبت‌های آیت الله سید ابوالحسن مهدوی است که عماد داوری دولت آبادی آن را نویسندگی کرده است. در این کتاب بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب ذکر شده است. ادبیات این کتاب روان و امروزی است و تمام صفحات آن رنگی است و با تصاویری به جذابیت مطلب افزدوه است.

با خرید و دانلود کتاب ترگل در فراکتاب، کد شرکت در مسابقه کتاب ترگل را دریافت خواهید کرد. همچنین با خرید کتاب ترگل چاپی، همراه کتاب کد شرکت در مسابقه برای شما ارسال خواهد شد.

کتاب ترگل حجاب

کتاب ترگل

کتاب ترگل شرح بیست دلیل عقلی و روانشناختی است که عماد داروی دولت آبادی با آن‌ها به اثبات فواید حجاب و پوشیدگی می‌پردازد.

خربد کناب ترگل حجاب

مسابقه صعود چهل ساله

مسابقه کتاب خوانی بعدی، مسابقه صعود چهل ساله است. فراخوان مسابقه کتابخوانی «صعود چهل ساله» همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر منتشر شد و از همه علاقه مندان حوزه کتاب دعوت می شود تا در این مسابقه کتاب خوانی مشارکت داشته باشند.
برای شرکت در این مسابقه، شرکت کنندگان تا 30 بهمن ماه فرصت دارند تا پس از دریافت فایل پی دی اف کتاب و مطالعه آن در مسابقه به آدرس الکترونیکی https://survey.porsline.ir/s/kSoaTS0w شرکت کنند.
کتاب «صعود 40 ساله» ثمره تلاش نزدیک به 70 نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی با تکیه بر آمارهای بین المللی و اسناد معتبر جهانی منتشر شده و هدف از انتخاب این کتاب آشنایی عموم مردم با دستاورد های انقلاب اسلامی همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است..
برای شرکت در این مسابقه کافی است تا با تهیه نسخه چاپی کتاب صعود چهل ساله از سایت فرا کتاب، و مطالعه آن در این مسابقه شرکت کنید، هم چنین علاقه مندان به کتاب های دیجیتال میتوانند نسخه دیجیتال کتاب صعود چهل ساله را از اپلیکیشن فراکتاب تهیه نمایند.

خرید کتاب صعود چهل ساله

خرید کتاب صعود چهل ساله با تخفیف برای قالب چاپی ممکن است و همچنین دانلود رایگان نسخه قدیمی کتاب در نرم افزار فراکتاب ممکن است.

خلاصه صعود چهل ساله

کتاب صعود چهل ساله

دانلود رایگان کتاب صعود چهل ساله که مروری دارد بر دستاوردهای چهل‌ساله‌ی انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین‌المللی و حاصل زحمت حدود 70 نفر است.

خربد کناب صعود چهل ساله

مسابقه کتابخوانی ستاره ها چیدنی نیستند

معرفی بعدی، مسابقه کتاب‌خوانی «ستاره‌ها چیدنی نیستند» توسط مرکز رسانه ‌ای شیرازه با همکاری دفتر نشر معارف برگزار شده است.
سیزدهمین دوره مسابقه کتاب ‌خوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» از چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز شد. این کتاب درباره سبک زندگی بانوان و با محوریت موضوع حجاب با نگاهی فراملیتی است و با یک داستان زیبا و واقعی از زندگی یک دختر آمریکایی به رشته تحریر درآمده است و مدخل ورودی آن، پرده ‌برداری از پشت صحنه رسانه ‌های ضد ایرانی است.
پویش «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب‌خوانی این اثر از چهاردهم آبان ماه آغاز به کار می‌کند. جوایز این دوره از پویش «کتاب و زندگی»، ۵۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان اهدا شد.
فراکتاب نسخه دیجیتال کتاب ستاره ها چیدنی نیستند را برای شرکت در این مسابقه برای شما تهیه دیده است. همچنین میتوانید از طریق سایت فراکتاب نسخه چاپی کتاب ستاره ها چیدنی نیستند را سفارش دهید.

خرید کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

رمان ستاره ها چیدنی نیستند روایتگر یک داستان واقعی در مورد اتفاقات و ماجراهای زندگی پرفراز و نشیب یک دختر آمریکایی است؛ نویسنده کتاب ستاره های چیدنی نیستند، محمد علی حبیب اللهیان است.
موضوع رمان ستاره ها چیدنی نیستند، حول سبک زندگی بانوان می چرخد که در آن به موضوع حجاب و با نگاهی فرادینی و فراملیتی پرداخته شده و شخصیت‌های مشهور، فعال و جنجالی زیادی در آن حضور دارند!

کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

رمان ستاره ها چیدنی نیستند روایتگر یک داستان واقعی در مورد اتفاقات و ماجراهای زندگی پرفراز و نشیب یک دختر آمریکایی است.

خرید کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

مسابقه کتاب خوانی مرا با خودت ببر

پانزدهمین پویش مطالعاتی به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) تحت عنوان مسابقه کتاب خوانی مرا با خودت ببر با همکاری مسجد و موسسه فرهنگی جوادالائمه(ع) و فروشگاه اینترنتی کتاب فرا کتاب، همزمان با میلاد با سعادت دردانه امام رئوفمان حضرت جواد،از 14دی تا پایان بهمن 1401 در گستره ملی برگزار خواهد شد.

جوایز مسابقه کتاب خوانی مرا با خودتت ببر، ۹کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و زیارت مرقد مطهر جوادالائمه (ع) و شرکت در مراسم غبارروبی حرم مطهر امام رضا علیه السلام برای یک نفر و همچنین ۹ کاشی متبرک حرم مطهر

توجه داشته باشید
• هر فرد با شماره تماس خود فقط یکبار می تواند در مسابقه شرکت کند
• شرکت در مسابقه برای افرادی که کتاب مرا با خودت ببر را قبلا تهیه نموده اند بلامانع است

معرفی کتاب مرا با خودت ببر

حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده توانمند کشورمان کتاب مرا با خودت ببر را پس از کتاب‌های موفق دعبل و زلفا، رویای نیمه شب و شب صورتی به رشته تحریر درآوره است. این کتاب در عصر امام جواد علیه السلام و هنگامی که مامون خلیفه عباسیان است جریان دارد و نویسنده برای دقت در تصویرگری آن زمان تحقیقات فراوان بیش از یکساله را به جان خریده است. رمان مرا با خودت ببر با داستانی عاشقانه شخصیتی بزرگ از عالم تشیع را به تصویر می‌کشد و در نهایت نویسنده برای اتمام ماموریت خود کتاب را به ابن سکیت تقدیم می‌کند.

مسابقه کتابخوانی مرا با خودت ببر

مسابقه کتاب مرا با خودت ببر تا تاریخ 17 فروردین 1402 در فراکتاب برگزار شد و اکنون این مسابقه به پایان رسیده است. برندگان این مسابقه در کانال ایتای فراکتاب به نشانی https://eitaa.com/faraketabpub اعلام خواهد شد.

خلاصه کتاب مرا با خودت ببر | مظفر سالاری

کتاب مرا با خودت ببر

کتاب مرا با خودت ببر، رمان عاشقانه‌ی دیگری است از مظفر سالاری که همزمان فضایی تاریخی در عصر امام جواد علیه السلام را به رشته تحریر درآورده است.

خربد کتاب مرا با خودت ببر

مسابقه بزرگ کتاب خوانی مکتب سلیمانی

یکی از مسابقات کتاب خوانی که مخصوص کودک ونوجوان وبزرگ سالان طراحی شده است، مسابقه بزرگ مکتب سلیمانی است. برای شرکت در این مسابقه کتاب رفیق خوشبخت ما و قهرمان میدان انتخاب شده است.
منبع شرکت در مسابقه برای رده سنی بزرگسال : کتاب رفیق خوشبخت ما
منبع شرکت در مسابقه برای رده سنی کودک و نوجوان: کتاب قهرمان من
برای شرکت در این مسابقه کافیست تا با بخش ارسال کلیپ یک دقیقه‌ای درباره برداشت شخصی خود از کتاب قهرمان من و ارسال آن از طریق فضای مجازی در پیام رسان ایتا به شماره تلفن ۰۹۱۵۰۷۵۱۸۴۸

مراجعه به مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی به آدرس www.m-ketab.ir
آخرین مهلت شرکت مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» 15 بهمن ماه 1401 بوده است.

جوایز این مسابقه شامل ۱۰ میلیون تومان جوایز نقدی است.

خرید کتاب رفیق خوشبخت ما

خرید کتاب رفیق خوشبخت ما چاپی و دانلود رایگان کتاب صوتی رفیق خوشبخت ما در فراکتاب ممکن است.

کتاب رفیق خوشبخت ما

کتاب رفیق خوشبخت ما

رفیق خوشبخت ما شامل منتخبی جذاب از زندگی‌نامه و متن وصیت‌نامه شهید بزرگوار، سردار حاج قاسم سلیمانی است. عنوان این کتاب از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم در تاریخ هجدهم دی ماه نود و هشت انتخاب شده است.

خرید کتاب رفیق خوشبخت ما

مسابقه فروغ ولایت

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهنگ سرای اندیشه مسابقه کتاب خوانی «فروغ ولایت» را به مناسبت سالروز ولادت امیرالمؤمنین (ع) براساس کتاب آن است شیوه حکومت نوشته سید مهدی شجاعی برگزار می‌کند.
این ‌مسابقه توسط کتاب خانه فرهنگ سرای اندیشه و بر اساس کتاب آن است شیوه حکومت نوشته سید مهدی شجاعی طراحی دیده شده و علاقه ‌مندان می ‌بایست به سوالاتی که بر اساس این اثر طراحی شده است، پاسخ صحیح بدهند.
کتاب آن است شیوه حکومت ترجمه سید مهدی شجاعی از عهد نامه و نامه معروف حضرت امام علی (ع) به مالک اشتر است که در نهج ‌البلاغه نیز آمده است. شجاعی در این کتاب نظر به اهمیتی که برای این فراز از نهج ‌البلاغه به عنوان منشور و آئین‌نامه حکومت اسلامی قائل بوده است، آن را به صورت مجزا در قالب یک کتاب آورده است.
علاقه‌مندان از سه‌شنبه ۴ بهمن تا ۱۸ بهمن ماه برای شرکت در این مسابقه کتابخوانی فرصت دارند. شرکت‌کنندگان برای دریافت سوالات می‌بایست به پورتال شبکه کتاب خانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به آدرس tlibrary.tehran.ir و یا به صورت حضوری به کتاب خانه فرهنگ سرای اندیشه مراجعه کنند.
همچنین برای دریافت رایگان کتاب نیز باید به کتاب خانه اندیشه مراجعه کنند.
شرکت‌کنندگان می‌بایست پاسخنامه را در قالب یک عدد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی فرهنگسرا به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۷ ارسال کنند.
حداکثر زمان ارسال پاسخنامه ۱۸ بهمن بوده و به نفرات منتخب به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.
علاقه مندان به شرکت در مسابقه کتابخوانی میتوانند، نسخه چاپی کتاب آن است شیوه حکومت را برای شرکت در این مسابقه از سایت و یا اپلیکیشن فراکتاب خریداری کنید.

مسابقه کتابخوانی دکل

کتاب دکل اولین کتاب داستانی است که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب روایت شده و ماجرای آن در یک دبیرستان و در قالب هشت زنگ، به تصویر کشیده شده.
در کتاب دکل به گفتگویی جنجالی و هیجانی در مورد انقلاب و مشکلات آن همچون: اختلاس، پیشرفت، مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی، فساد اقتصادی و… می‌پردازد.

این کتاب با توجه به موضوعی که دارد در مسابقات کتابخوانی فراوانی استفاده شده است. سوالات مسابقه دکل نیز مانند سایر مسابقات از متن کتاب دکل انتخاب می‌شود. کتاب دکل به خاطر داستانی چالشی که دارد بسیار جذاب است.

خرید کتاب دکل

در فراکتاب نسخه دیجیتال و چاپی این کتاب عرضه شده است.

کتاب دکل

کتاب دکل

“کتاب دکل” اولین کتاب داستانی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، نوشته روح الله ولی ابرقویی است که ماجرای آن در یک دبیرستان و در قالب هشت زنگ، به تصویر کشیده شده است.

خربد کتاب دکل

خرید کتاب آن است شیوه حکومت

خرید کتاب آن است شبوه حکومت با تخفیف ویژه در فراکتاب ممکن شده است. این کتاب ترجمه نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر توسط نویسنده توانمند کشورمان، سید مهدی شجاعی است.

کتاب آن است شیوه حکومت

کتاب آن است شیوه حکومت

در کتاب آن است شیوه حکومت، سید مهدی شجاعی نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر را ترجمه کرده است.

خربد کتاب آن است شیوه حکومت

مسابقه تنها گریه کن

برای شرکت در مسابقه کتاب خوانی تنها گریه کن می توانید به یکی از روش های ذیل اقدام کنید.
۱. پاسخ به سوالات کتاب تنها گریه کن.
۲. ارسال فیلم و صوت از خواندن کتاب تنها گریه کن.
۳. ارسال ایده‌های داستانی، داستانک، نمایشی و… با الهام از کتاب تنها گریه کن.
۴. ارسال آثار هنری شامل نقاشی، خطاطی و… با الهام از کتاب تنها گریه کن.
برندگان مسابقه کتابخوانی تنها گریه کن در روش‌های سوم و چهارم، سی میلیون ریال جایزه ویژه دریافت خواهند کرد.
پس از خرید کتاب تنها گریه کن برای شرکت در مسابقه به آدرس onlinequiz.razavi.ir/index.php/login/index/448 مراجعه نمایید.
(اگر کتاب را از قبل خریداری کرده اید هم می توانید در این مسابقه شرکت کنید.)
نحوه پاسخ به سوالات مسابقه کتابخوانی تنها گریه کن
با خرید کتاب دیجیتال از نرم افزار فراکتاب متن کامل کتاب تنها گریه کن در اختیار شما خواهد بود و می توانید در نرم افزار با جستجو به سوالات مسابقه کتابخوانی تنها گریه کن جواب دهید.
جوایز مسابقه کتابخوانی تنها گریه کن
مسابقه کتاب تنها گریه کن یک میلیارد ریال جایزۀ نقدی، اسکان در زائرسرای رضوی، چندین تابلوفرش رضوی و صدها محصول فرهنگی دیگر است که به برگزیدگان این مسابقه اهدا خواهد شد.

مهلت شرکت در این مسابقه تا 30 بهمن ماه 1401 بوده است.

تنها گریه کن

شاید بتوان گفت یکی از جذاب ترین و دلنشین ترین آثار دفاع مقدس، مربوط به خاطرات مادران شهدا و عاشقانه های آنها باشد. زیرا مربوط به مادرانی است که در جنگی هشت ساله سهم داشتند سهمی که بدون هیچ چشم داشتی آن را بخشیدند و سالیان سال بی صدا در سوگ عزیزشان گریه کردند. با وجود گذشت بیش از چهل سال از آن روزها، این خاطرات همچنان خواندنی هستند. در کتاب تنها گریه کن تصویری کوتاه و مختصر اما پر معنا از یک عمر زندگی و فرمانبری و ولایت پذیری زنی را می خوانید که فرزندش را فدای پابرجا ماندن و استقلال این سرزمین نمود و خودش نیز در راه اسلام و انقلاب از هر چه در توان داشت فروگذار نکرد.

کتاب تنها گریه کن

کتاب تنها گریه کن

کتاب تنها گریه کن روایت زندگی مادر شهید محمد معماریان است. اشرف سادات منتظری در مبارزات پیش از انقلاب در رأس مبارزان انقلابی حضور داشته اند.

خربد کتاب تنها گریه کن

مسابقه کتابخوانی قهرمان من

پانزدهمین دوره مسابقۀ کتاب‌خوانی «کتاب پویا» با محوریت کتاب‌های «داداش ابراهیم»، «علی لندی» و «آقا محسن» از دهم مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شد و در زمستان 1401 برندگان خود را شناخت.

این سه کتاب نیز در فراکتاب در دسترس شماست.

مسابقه کتاب عسل مثل یه قصه

مسابقه عسل مثل یه قصه از 8 دی ماه 1401 آغاز شد و در اسفند ماه به پایان رسید و جایز یکصد میلیون ریالی به برندگان مسابقه کتابخوانی اهدا شد. نسخه دیجیتال و چاپی این کتاب در فراکتاب عرضه شده است و برای کسانی که نسخه دیجیتال کتاب را خریداری کردند نیز کد شرکت در مسابقه ارسال شد.

کتاب داستان عسل مثل یه قصه

کتاب عسل مثل یه قصه شامل 44 صرب المثل است که شیرینی و جذابیت و در کنار آن قابل فهم بودن برای کودکان در آن رعایت شده است. سید محمد مهاجرانی با قلم روان خود انتخاب‌های خوبی را برای کودکان انجام داده است. ضرب المثل‌ها شاید بهترین انتخاب برای آشنا شدن کودکان و نوجوانان با فرهنگ ما باشد.

کتاب عسل مثل یه قصه

کتاب عسل مثل یه قصه

کتاب عسل مثل یه قصه نوشته سید محمد مهاجری شامل 44 ضرب المثل شیرین و خواندنی فارسی است که به زبانی کودکانه شرح داده شده است.

خربد کتاب عسل مثل یه قصه

برندگان مسابقات کتابخوانی

در مسابقات کتاب‌خوانی باید به سوالات مسابقه کتابخوانی پس از مطالعه کتاب پاسخ دهید. عموما تعداد بیشتری پاسخ صحیح را ارسال می‌کنند که در این موارد متولیان برای اهدای جوایز بین کسانی که پاسخ صحیح را داده‌اند قرعه کشی می‌کنند.

جدیدترین اخبار مسابقه کتابخوانی

ما در فراکتاب با رصد روزانه اخبار کتاب و کتاب‌خوانی سعی داریم جدیدترین اخبار مسابقه کتابخوانی را منتشر کنیم. تعداد قابل توجهی از این کتاب ها در فراکتاب وجود دارد و در صورت عدم وجود آثار نیز سعی خواهیم کرد کتاب ها را تامین کنیم. با این توضیح اگر علاقه مند به شرکت در مسابقات کتابخوانی هستید فراکتاب را می توانید به عنوان کانال مسابقات کتابخوانی برای خود در نظر بگیرید.

مسابقه کتابخوانی ابراهیم هادی

شهید ابراهیم هادی، شهیدی است که تا دهه 90 گمنام بود. این شهید که هنوز پیکر مقدسش بازنگشته است، به عنوان یک بسیجی ساده در دفاع مقدس نقش آفرینی کرده است. انتشارات شهید ابراهیم هادی در بدو تاسیس با انتشار اولین جلد از حاطرات این شهید بی مزار شروع به کار می‌کند و توانسته است با موفقیت شهید ابراهیم هادی را به جامعه معرفی کند.

از همان ابتدا نیز این کتاب و کتاب‌های بعدی که از این شهید عزیز منتشر شده است همواره مورد استقبال متولیان فرهنگی برای برگزاری مسابقات کتابخوانی بوده است. یکی از بهترین کتاب ها برای مسابقه کتابخوانی کتاب سلام بر ابراهیم است. جواب سوالات مسابقه کتابخوانی سلام بر ابراهیم نیز از همین کتاب قابل استحصال است. جلد اول این کتاب در فراکتاب رایگان عرضه شده است.

مسابقه کتابخوانی 1401

مسابقاتی که در این مقاله معرفی شده‌اند همه در سال 1401 برگزار شده‌اند. سعی ما در مقاله بهترین مسابقه کتابخوانی معرفی مسابقاتی بوده است که با استقبال مخاطبان در سال 1401 مواجه شده است.

کتاب برای مسابقه کتابخوانی نوجوانان

در مسابقات معرفی شده در مقاله بهترین کتاب برای مسابقه کتابخوانی، مسابقه کتاب ترگل و مسابقه عسل مثل یه قصه مناسب رده سنی نوجوانان بوده است. مسابقه کتاب ترگل همچنان ادامه دارد و با خرید کتاب الکترونیک نیز می‌توانید در آن شرکت کنید. مسابقه کتابخوانی عسل مثل یه قصه را می توان به عنوان مسابقه کتابخوانی کودکان نیز در نظر گرفت. این کتاب برای آشنایی کودکان با فرهنگ اصیل ایرانی گزینه مناسبی است.

مسابقات کتابخوانی تلویزیون

در سال 1401 همه مسابقه کتابخوانی جدید که توسط مرکز رسانه‌ای شیرازه برگزار شد در صدا و سیما با تبلیغ مناسبی پوشش داده شد. علاوه بر آن مسابقه مجموعه کتاب سرگذشت استعمار نیز که با 5 میلیارد تومان جایزه در این سال تبلیغ شد نیز همراهی خوبی در تلویزیون داشت.

علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *