دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین ترجمه کتاب بادام

تیر 1403 . سمانه خوش انگشت

تخفیفکتاب بادام نوشته وون پیونگ با نویسندگی است که درون‌مایه‌ای روان‌پزشکانه دارد. در این مقاله ترجمه ملیحه فخاری را معرفی می‌کنیم که یکی از بهترین ترجمه کتاب بادام است.

کتاب بادام

کتاب بادام در ابتدا شاید رمان نوجوانانه‌ای به نظر برسد اما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تعاریفی همچون انسان معمولی، زندگی عادی و عادی بودن و به چالش کشیدن آن‌ها مخصوصا در جوامع شرقی که همواره هنجارهای سختگیرانه و یکپارچه ای داشته اند جذابیت این کتاب را دوچندان میکند. مفاهیمی همچون خانواده و دوستی به زیبایی در این کتاب مورد توجه قرار گرفته اند.
رمان بادام از حیث موضوع متفاوت و بنیادینش مناسب نوجوانان است و به آن‌ها کمک می‌کند تا احساسات و درونیات خود را بهتر درک کنند و در بها دادن به عواطف خود و پرورش آن‌ها دقت عمل کافی و لازم را داشته باشند. اما این رمان بزرگسالان را هم مجذوب خود کرده است.
نثر روان و یکدست بودن مطالب اثر مذکور، خستگی را از خواننده‌اش می‌گیرد و مفاهیمی مانند تلخی و شیرینی، سختی و آسانی، زشتی و زیبایی، لحظات گوناگون را به نحوه‌ای عمیق به علاقه مندان تفهیم می‌نماید. دیگر دلیلی که بر محبوبیت این اثر در کره و دیگر کشور‌ها افزوده است، خواندنش توسط گروه موسیقی بی تی اس و پیشنهاد آن به طرفدارانشان بوده است که موجب شده بسیاری از مردم در جوامع گوناگون در سراسر دنیا آن را برای مطالعه، انتخاب و خرید نمایند.

کتاب بادام ترجمه ملیحه فخاری

برای دریافت کتاب بادام با ترجمه ی ملیحه فخاری، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

14 تخفیف

بادام

کتاب بادام نوشتهٔ وون پیونگ سون و با ترجمه روانی از ملیحه فخاری و فریناز بیابانی ودیگر مترجمان در بازار کتاب ایران مورد انتشار و فروش قرار گرفته است. ...
وون پیونگ سون
نویسنده
ملیحه فخاری
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

خلاصه کتاب بادام

موضوع کتاب بادام درباره نوجوانی به نام یونجی است که از بدو تولد مبتلا به بیماری آلکسی تیمیا بوده است. آلکسی تیمیا یا ناتوانی تشخیص و ابراز احساسات در انسان، اختلالی مغزی است. در چنین وضعیتی، بخش‌هایی از مغز توانایی اندکی برای تشخیص ترس و ابراز آن دارند. در این رمان، آلکسی تیمیا بر پایه این پژوهش‌ها و تخیلات نویسنده توصیف شده است.
یونجی هیچ چیزی را درک نمی‌کند و از اختلالی مادرزادی رنج می‌برد. او نه درکی از احساسات عاشقی دارد، نه رنجی را می‌فهمد، نه دوستی را درک می‌کند و نه محبتی را می‌شناسد. او حتی زمانی که یک قاتل به مادر و مادر بزرگش جلوی چشمش حمله می‌کند؛ هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.
در این کتاب، مخاطب با یونجی همراه می‌شود و در هر حادثه‌ای که برای او رخ می‌دهد، خود را در موقعیت او تصور می‌کند و این جریان منجر به شناخت بهتر احساسات خودش می‌شود؛ این امکان خصوصاً برای نوجوانانی که در ابتدای مسیر زندگی هستند و درک درست و واضحی از احساسات خود ندارند، بسیار کارآمد است. آن‌ها با همراهی کردن یونجی در مسیر پرفرازونشیب زندگی‌اش متوجه ارزش احساسات می‌شوند؛ حتی احساساتی که به گمان برخی افراد سودی برای انسان ندارند؛ اما در حقیقت این احساس‌ها هستند که به ما کمک می‌کنند درست زندگی کنیم.
داستان از زبان شخصیت اصلی، یونجی، روایت شده است و این موضوع به اثربخشی محتوا و تأثیرگذاری آن بر مخاطب کمک شایانی کرده است؛ زیرا نگاه او برای مخاطب بسیار تازه و جذاب است. نکته‌ی دیگری که باید بدان اشاره کرد، تغییر زاویه‌ی دید داستان آن هم به‌طرزی نامحسوس است؛ نویسنده در برخی موارد زاویه‌ی دید داستان را تغییر می‌دهد و از زبان مادر یونجی و گاه اطرافیان مسائلی را بیان می‌کند. به‌طور کلی داستان بسیار روان و شیوا روایت شده است.

بهترین ترجمه کتاب بادام

مشهورترین ترجمه از کتاب بادام ترجمه ملیحه فخاری است که انتشارات کتاب مجازی آن را منتشر کرده است.

خرید کتاب بادام

با نصب نرم افزار فراکتاب و یا از طریق سایت فراکتاب، کتاب بادام را می توانید به صورت نسخه چاپی با تخفیف ویژه دریافت کنید.

قیمت کتاب بادام

کتاب‌های چاپی با تخفیف در فراکتاب در دسترس شماست و اگر اولین خریدی است که از فراکتاب انجام می‌دهید می‌توانید این کتاب را با کد تخفیف faraketab و با قیمتی استثنایی دریافت کنید.

کتاب بادام بی تی اس

گروه بی‌تی‌اس یک گروه موسیقی پاپ کره‌ای است که طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد‌. آغاز فعالیت این گروه موسیقی به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد و تاکنون همکاری هفت خواننده اصلی آن ادامه پیدا کرده است. موسیقی پاپ کره‌ای امروزه طرفدارانی فراتر از شرق آسیا دارد و علاقه‌مندان به این سبک موسیقی، در خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی روز به روز بیشتر می‌شوند. بیشترین مخاطب موسیقی‌های گروه بی‌تی‌اس مربوط به قشر جوان و نوجوان هستند. اعضای این گروه در راستای مسئولیت اجتماعی خود، کتا‌ب‌هایی را به طرفدارانشان‌ معرفی کرده اند.

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *