دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین ترجمه کافکا در کرانه

شهریور 1403 . سمانه خوش انگشت

کافکا در کرانه یا کافکا در ساحل رمانی است از نویسنده ژاپنی، هاروکی موراکامی که اولین بار در سال ۲۰۰۲ به ژاپنی و در سال ۲۰۰۵ به انگلیسی و در سال ۱۳۸۶ به فارسی منتشر شد. در فراکتاب تا این لحظه ترجمه‌های انتشارات نگاه و نیلوفر که هر دو به نوبه خود بهترین ترجمه کافکا در کرانه است ارائه شده است.

کتاب کافکا در کرانه

رمان کافکا در کرانه (Kafka On The Shore) در عین دو پارگی دارای وحدت مضمون است و تمام حوادث حتی کوچک‌ترین و جزیی‌ترین آن‌ها به هم مرتبط هستند. شاید چیزی که آثار موراکامی و به ویژه این رمان را جذاب می‌کند استفادهٔ نویسنده از عناصر فرهنگ بومی ژاپنی است. با خواندن این رمان در عین لذت بردن از پیشرفت داستان با عقاید و رسومی آشنا می‌شوید که مختص مردم ژاپن است و در درون آن‌ها نهادینه شده: اعتقاد به پیشگویی و غیب‌بینی، وجود دنیاهایی ورای دنیای ما، حرکت بین گذشته و آینده و خاطراتی که هرگز کهنه نمی‌شوند و در موازات زندگی روزمرهٔ ما جریان دارند و… هزاران تابوی فرهنگی دیگر که به خوبی و در کمال هنرمندی در لا‌به‌لای داستان گنجانده شده‌اند.

بهترین ترجمه کافکا در کرانه

ترجمه‌های موجود از این اثر در بازار کتاب ایران عبارت‌اند از: گیتا گرکانی در نشر نگاه، مهدی غبرائی در نشر نیلوفر، مهسا دوستدار در نشر آرشیو روز، آتوسا علیزاده در نشر آذرمیدخت، آسیه عزیزی در نشر بازتاب نگار و…

کافکا در کرانه بهترین ترجمه

ترجمه‌ی مهدی غبرائی، مترجم سرشناس ایرانی، بهترین ترجمه‌ی موجود از این اثر است.

کافکا در کرانه ترجمه مهدی غبرایی

کتاب کافکا در کرانه ترجمه مهدی غبرایی، توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است که در اپلیکیشن فراکتاب بصورت چاپی قابل خریداری می باشد.

9 تخفیف
مهدی غبرایی
مترجم
نشر نیلوفر
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

کافکا در کرانه ترجمه گیتا گرکانی

یکی دیگر از ترجمه های این کتاب با عنوان کافکا در ساحل، ترجمه گیتا گرکانی از انتشارات نگاه می باشد که بصورت چاپی در فراکتاب عرضه شده است.

9 تخفیف

کافکا در ساحل

کتاب کافکا در ساحل از برجسته ترین کتاب های نویسنده فرهیخته ژاپنی، هاروکی موراکامی است. این کتاب داستان دو شخصیت متفاوت است که در موازات هم حرکت می کن...
هاروکی موراکامی
نویسنده
گیتا گرکانی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

خلاصه کتاب کافکا در کرانه

کافکا که پسری ۱۵ ساله‌ است و به علت یک پیشگویی عجیب از خانه فرار می‌کند و آقای ناکاتا پیرمرد آرام، مهربان و عجیبی که به علت اتفاقی شگفت‌انگیز در بچگی دچار نوعی عقب‌ماندگی ذهنی شده‌ است اما حاصل این حادثه به دست آوردن توانایی صحبت با گربه‌هاست!

بخشی از داستان به کافکا و زندگی او می‌پردازد و بخش دیگر به آقای ناکاتا.

سه شخصیت اصلی «کافکا در ساحل»، درگیر «یادآوری» هستند و زندگی آن‌ها به «حافظه» گره خورده است. یک نفر از آن‌ها پس از پاک شدن حافظه‌اش کاملاً از مدار زندگی عادی خارج شده (ناکاتا)؛ دیگری، درگیر همان چند ساعتی است که به یاد نمی‌آورد و می‌ترسد که در آن لحظات پدرش را کشته باشد. نفر سوم با «حضور» حافظه‌‌اش درگیر است. موراکامی در «کافکا در ساحل» زندگی را با گذشته تعریف می‌کند. شخصیت‌های رمان با گذشته درگیر می‌شوند تا زندگی‌شان را ادامه دهند. کافکا در ساحل یک بازآفرینی مدرن از سرنوشت ادیپ است..

خرید کتاب کافکا در کرانه

برای خرید کتاب کافکا در کرانه، بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

قیمت کتاب کافکا در کرانه

نسخه چاپی کتاب کافکا در کرانه را می توانید با قیمت مناسب از طریق سایت و نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

جملات کتاب کافکا در کرانه

در انتها چند جمله معروف کتاب کافکا در کرانه، را برای شما مخاطبان ارائه می کنیم:

  • بدون این تجربه‌های در اوج. زندگی مان خیلی ملال آور و یکنواخت می‌شود.
  • زندگی بدون یکبار خواندن هملت مثل زندگی ای است که تمام آن در معدن ذغال بگذرد.
  • تا وقتی به جایی که داری می‌روی نرسیده ای. هرگز به پشت سر نگاه نکن.
  • پی می‌برم سکوت چیزی است که عملا می‌توان شنید.
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *