دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین ترجمه چنین گفت زرتشت

تیر 1403 . سمانه خوش انگشت

کتاب چنین گفت زرتشت مشهورترین و بحث برانگیزترین اثر فریدریش نیچه(۱۹۰۰-۱۸۴۴)، فیلسوف آلمانی است. در این مقاله یکی از بهترین ترجمه چنین گفت زرتشت را معرفی می‌کنیم.

کتاب چنین گفت زرتشت

با توجه به تألیفات بسیاری که نوابغِ عالم درباره نیچه نوشته اند، معلوم می شود که برخی از آنان او را شخصیتی سرگشته و حیران می دانند و برخی دیگر باور دارند که آن سوی هر جمله از سخنانِ او معانی ای ژرف نهفته است که جز خردهای نافذ و اذهانِ تیزبین به عمق آن راه نمی برند، امّا همگی در یک موضوع هم داستانند که او اندیشمندی توانمند است که در پیِ همه چیز حتی مبادی ای که خود به آن قایل است، حقیقت را می جوید.

بهترین ترجمه چنین گفت زرتشت

این کتاب اثری متفاوت نسبت به بقیه کتاب های فلسفه است زیرا، دارای لحن و زبانی شعرگونه و خط سیری داستانی است. این کتاب هم از دیدگاه درون مایه فلسفی بسیار مهم است و هم از دیدگاه سبک نوشتار و ادبی؛ زیرا نیچه در این کتاب، به شرح و بسط هستۀ اصلی تفکرات فلسفی خود در قالب نوشته ای ادبی، نمادین و لایه لایه پرداخته است.

بنابر توضیحات داده شده، چنین گفت زرتشت کتابی نسبتا سخت خوان اما بسیار جذاب و خواندنی است که نوشتن توضیحات، پانویسی ها و تفسیرهای متناسب و کامل از سوی مترجم، برای فهم بهتر مطالب کتاب، بسیار مهم و ضروری است. انتقال لحن و سبک ادبی نیچه در ترجمه نیز از امتیازات بسیار مثبت ترجمه حساب می شود زیرا که بخش قابل توجهی از جذابیت کتابچنین گفت زرتشت، به دلیل نثر ادبی نیچه است. انتشارات متعددی این کتاب را به چاپ رسانده اند. از جمله: نشر آگه ترجمه داریوش آشوری، نشر نگاه با ترجمۀ قلی خیاط و انتشارات جامی با ترجمه مسعود انصاری.

این کتاب به صورت الکترونیک نیز عرضه شده است. با نصب نرم افزار می‌توانید آن را برای مدتی محدود رایگان مرور کنید و در مورد ترجمه کتاب قضاوت کنید.

9 تخفیف

چنین گفت زرتشت

کتاب چنین گفت زرتشت با عنوان فرعی کتابی برای همه کس و هیچ کس نوشته ی فردریش نیچه و ترجمه ی مسعود انصاری می باشد و توسط انتشارات جامی منتشر شده است. م...
جامی
ناشر
فردریش نیچه
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

خلاصه کتاب چنین گفت زرتشت

اتّفاقِ نظر همه این اندیشمندان موافق نظری است که نیچه درباره خود داشته است. او می گوید:

«برای جویای حقیقت نیت راستین کافی نیست، بلکه همواره باید اخلاص و نیت خود را بپاید و به آن از دیده شک بنگرد. زیرا دلداده حقیقت، حقیقت را به خاطر هماهنگیِ آن با امیالِ خویش نمی خواهد، بلکه حقیقت را تنها به خاطر حقیقت بودن دوست می دارد، حتّی اگر مخالف باور و عقیده اش باشد.»

متن کتاب چنین گفت زرتشت

«آنگاه که زرتشت به سی سالگی رسید، زادگاه و دریاچه اش را رها کرد و روی به کوه نهاد، و ده سالِ تمام در آنجا اقامت گزید و از خلوت ره توشه می اندوخت و به اندیشه می پرداخت. امّا سرانجام اندرونش دگرگون گشت. روزی صبح دم، برخاست و در برابر خورشید ایستاد و با او چنین راز گفت:

ای اخترِ بزرگ! اگر نبودند کسانی که [ پرتو زرّین] روشنایی ات را بر آنان فروریزی، به چه خشنود بودی؟ ده سال تمام است که تو اینجا، بر غارم نور می پاشی، امّا اگر من و عقاب و مارم نبودیم، شکوه انوارت رو به کاستی می نهاد و این گردش و حرکت به سستی می گرایید.

ولی بامدادان چشم به راه برآمدنت بودیم تا مگر از فیض فروغت بهره جوییم و به جبرانِ آن تو را سپاس گوییم.

دانلود کتاب چنین گفت زرتشت ترجمه مسعود انصاری

مسعود انصاری از پژوهشگران و مترجمان قدیمی ایرانی بود. او دارای مدرک های دکتری حقوق و دکتری علوم سیاسی بود و تسلط بالایی در زبان انگلیسی داشت و سال ها به تدریس آن مشغول بود. از جمله آثار ترجمه شده توسط مسعود انصاری می توان به کتاب «غروب بتان» از فردریش نیچه و «شوپنهاور» از گیوم مورانو اشاره کرد.

ترجمۀ مسعود انصاری از کتاب چنین گفت زرتشت به مراتب جدیدتر از ترجمه های دیگر است و تاریخ انتشار اولین چاپ آن به سال 1377 و انتشارات جامی بر می گردد. مسعود انصاری این کتاب را به صورت غیر مستقیم، از ترجمۀ انگلیسی آن، ترجمه کرده است. این موضوع باعث شده است تا این ترجمه در پاره ای از موارد، از نوشتار اصلی کتاب فاصله بگیرد. از لحن و نثر شاعرانۀ نیچه در این ترجمه خبری نیست اما به طور کلی از روانی نسبتا خوبی برخوردار است. در ابتدای کتاب چنین گفت زرتشت، مقدمه ای بسیار مفصل راجع به نیچه و آثارش به چشم می خورد اما، پانویسی های این نسخه از کتاب بسیار کم می باشد و جای خالی توضیحات بیشتر مترجم در برخی موارد، حس می شود.

خرید کتاب چنین گفت زرتشت

برای خرید کتاب چنین گفت زرتشت، بصورت چاپی و الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *