دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین ترجمه مکبث

شهریور 1403 . سمانه خوش انگشت

کتاب مکبث (Macbeth) نمایشنامه‌ای جاودان نوشته‌ی ویلیام شکسپیر می‌باشد. مکبث یکی از پرطرفدارترین نوشته‌های شکسپیر است که بعضی از بخش های آن به شعر هم مبدل شده است. در این مطلب سعی در معرفی بهترین ترجمه مکبث داریم.

کتاب مکبث

کتاب مکبث نمایشنامه‌ای تراژدی از نویسنده بزرگ ویلیام شکسپیر است. کسی به درستی نمی‌داند این نمایشنامه چه موقعی به نگارش درآمده ولی نقدنویسان زمان آن را بین سال های 1599 تا 1606 برآورد کردند. جالب است بدانید خود شکسپیر (William Shakespeare) در نخستین نمایشی که از آن به اجرا درآمد ایفای نقش کرده بود. داستان مکبث برگرفته از جنگ‌های اسکاتلند است که با ذوق و تخیل شکسپیر گره خورده و داستانی جذاب را ایجاد کرده است.

خلاصه کتاب مکبث

داستان مکبث به زبان ساده این گونه است که: مکبث برگرفته از جنگ‌های اسکاتلند است که با استعداد و خیال پردازی شکسپیر گره خورده و داستانی شگفت‌انگیز را ایجاد کرده است. پایه تراژدی مکبث وقایع تاریخی اسکاتلند است، ولی شکسپیر موافق سلیقه و خوی هنری و ادبی خودش تغییراتی در آن داده و پیشامدهای جنگ ها را به هم آمیخته است. این نمایشنامه جاودانه، سرگذشت زیان جسمی و آثار منفی روحی – روانی فزون خواه سیاسی و نفراتی که به دنبال نفس سلطه هستند را به بهترین صورت نمایش پردازی و مجسم کرده است.
نخستین نمونه از این نمایشنامه در سال 1623 در کتاب مجموعه آثار نمایشنامه ای کمدی، تاریخی و تراژدی شکسپیر، در دوران پادشاهی جیمز یکم (انگلستان) چاپ و منتشر شد. شاه جیمز اول را از پیروان آثار و نوشته‌های شکسپیر دانسته‌اند و برخی از آثار نمایشنامه‌های شکسپیر در دوران او به نگارش درآمده است ولی اغلب نوشته های او در دوره سلطنت الیزابت اول تدوین و اجرا شده است. کلیه‌ی نمایشنامه‌های شکسپیر درهم آمیخته از نظم و نثر است. نمایشنامه مکبث به جز چند قسمت کوتاه، کم و بیش به طور کامل منظوم یعنی به شعر است.
خلاصه کتاب مکبث در پنج فصل و چندین پرده این نمایش را روایت می‌کند.

بهترین ترجمه مکبث

از آنجایی که مکبث کتاب مشهوری است، مترجمان بسیاری به سراغش رفتند تا نسخه‌ی خودشان را از این کتاب ارائه کنند. یکی از این ترجمه ها، ترجمه عبدالرحیم احمدی که انتشارات قطره آن را به چاپ رسانده است. یکی دیگر از ترجمه های کتاب مکبث، ترجمه داریوش آشوری می باشد.

مخاطبان می توانند برای انتخاب بهترین ترجمه کتاب مکبث، از امکان مطالعه رایگان کتاب های الکترونیکی برای مدت محدود در اپلیکیشن فراکتاب استفاده کنند.

خلاصه کتاب مکبث

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت خلاصه مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم. میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. در بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

پی دی اف مکبث را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری و دانلود کرده و سپس آن را در در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

مکبث

کتاب مکبث (Macbeth) نمایشنامه ای جاودان نوشته ی ویلیام شکسپیر می باشد. این میکروکتاب توسط گروه سبکتو گردآوری و ترجمه شده است. معرفی کتاب مکبث خلاصه م...
ویلیام شکسپیر
نویسنده
سبکتو
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب مکبث ترجمه عبدالرحیم احمدی

برای خرید کتاب مکبث ترجمه عبدالرحیم احمدی، بصورت چاپی با چاپ انتشارات قطره به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

9 تخفیف
ویلیام شکسپیر
نویسنده
عبدالرحیم احمدی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

مکبث کیست

مکبث پادشاه اسکاتلند بود. او ابتدا سردار نبرد با نروژی‌ها و حاکم خطه گلامیس بود که با پیروزی در نبرد با نروژ از طرف شاه دانکن، شاه اسکاتلند، حاکم خطه کادور و سومین ولیعهد بعد از پسران شاه، ملکوم و دونالبین شد.

لیدی مکبث

لیدی مکبث به انگلیسی: Lady Macbeth یا بانو مکبث یکی از شخصیت‌های نمایش‌نامهٔ مکبث اثر ویلیام شکسپیر است. در این نمایش، او همسر شخصیت اصلی نمایش، مکبث، نجیب‌زادهٔ اسکاتلندی است که پس از ترغیب و تحریک همسرش به قتل حاکم، ملکهٔ اسکاتلند شد، اما بعد از این ماجرا دچار عذاب وجدان شد. مرگ او در پردهٔ آخر با اقدام به خودکشی بیان می‌شود.

تحلیل شخصیت مکبث

بر اساس نظریه و دیدگاه های آلفرد آدلر بر پایه ی روانشناسی فردگرا ، مکبث جز قدرت هیچ چیز دیگری نمی خواهد و حتی در همین میل شدیدش به قدرت و انجام جنایت هولناکش (کشتن پادشاه)، شک و تردید دارد. ضعف اصلی مکبث، عدم اعتمادبه نفس و آرزوی داشتن امنیت و اطمینان است. او یک مبارز وجنگجو است.

دیالوگ معروف لیدی مکبث

بوی خون می‌آید، بوی خون می آید. هیچ عطری نمی تواند بوی خون را از بین ببرد. بانکو مرده است.

دانلود کتاب مکبث

نسخه الکترونیکی کتاب مکبث را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *