دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب داستان حضرت محمد برای کودکان

مهر 1402 . سمانه خوش انگشت

قصه زندگی حضرت محمد (ص) برای کودکان آنها را با پیامبر مهربانی ها آشنا می کند. قصه زندگی حضرت محمد (ص) در افزایش آگاهی و همچنین نشاط روحیه کودکان تأثیر بسیاری دارد. با خواندن کتاب داستان حضرت محمد برای کودکان به این نتیجه می رسند که، پیامبر عزیز ما اگرچه از طرف خداوند برای راهنمایی و هدایت ما آمده بودند، ولی فرقی با مردم عادی نداشتند.

فهرست مطالب

زندگی نامه کوتاه حضرت محمد برای کودکان

پیغمبر اکرم حضرت محمد بن عبد الله(ص)که نبوت به او پایان یافت، در سال 570 بعد از میلاد متولد شد، در چهل سالگی به نبوت مبعوث گشت، سیزده سال در مکه مردم را به اسلام دعوت کرد و سختیها و مشکلات فراوان متحمل شد و در این مدت گروهی زبده تربیت کرد و پس از آن به مدینه مهاجرت نمود و آنجا را مرکز قرار داد. ده سال در مدینه آزادانه دعوت و تبلیغ نمود و با سرکشان عرب نبرد کرد و همه را مقهور ساخت.

پس از ده سال همه جزیرة العرب مسلمان شدند. آیات کریمه قرآن تدریجا در مدت بیست و سه سال بر آن حضرت نازل شد. مسلمین شیفتگی عجیبی نسبت به قرآن و هم نسبت به شخصیت رسول اکرم نشان می دادند. رسول اکرم در سال یازدهم هجری، یعنی یازدهمین سال هجرت از مکه به مدینه، که بیست و سومین سال پیامبری او و شصت و سومین سال از عمرش بود درگذشت در حالی که جامعه ای نوبنیاد و مملو از نشاط روحی و مؤمن به یک ایدئولوژی سازنده که احساس مسؤولیت جهانی می کرد تاسیس کرده و باقی گذاشته بود.

کتاب من اهل بیت را دوست دارم حضرت محمد

مجموعه ی چهارده جلدی “من اهل بیت (ع) را دوست دارم” بر اساس یکی از بهترین روش ها برای معرّفی شخصیت های مذهبی نوشته شده است. در این روش، تنها به جنبه های تاریخی زندگی این شخصیت ها بسنده نمی شود؛ بلکه در کنار توجّه به جنبه های تاریخی، مقام معنوی، سبک زندگی، افکار و اندیشه ها و سخنان آنان نیز متناسب با مخاطب کودک و نوجوان مورد توّجه قرار می گیرد.

قرآن کریم نیز همین روش را برای معرّفی انبیا و اولیا به کار می برد. کتاب های “من اهل بیت (ع) را دوست دارم” نوشته ی حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری است. طرح این اثر حاصل مطالعات قرآنی نویسنده وگشت و گذار او در آثار مذهبی دیگر ادیان است.

15 تخفیف

من اهل بیت را دوست دارم

مجموعه ی چهارده جلدی "من اهل بیت (ع) را دوست دارم" بر اساس یکی از بهترین روش ها برای معرّفی شخصیت های مذهبی نوشته شده است. در این روش، تنها به جنبه ها...
غلامرضا حیدری ابهری
نویسنده
طاهره رضایی
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب پیامبر و قصه هایش (جلد اول و دوم)

کتاب پیامبر و قصه هایش (جلد اول) مجموعه ای است که حکایاتی از زندگانی رسول خدا (ص)، داستان کوتاه در مورد پیامبر برای کودکان را در برمی گیرد و به قلم حجت الاسلام حیدری ابهری بازنویسی شده است.

این مجموعه چند ویژگی مهم دارد:

1-در کنار هرحکایت بخشی به نام بیشتر بخوان ،بهتر بدان وجود دارد که مطالب خواندنی و جالبی در آن آمده است.

2-در بازنویسی حکایات، نویسنده بیشتر تلاش کرده که جنبه های اخلاقی و تربیتی آن ها را به خواننده نشان دهد.

3-نویسنده حکایات این مجموعه را از کتاب حکایت نامه موضوعی پیامبر گزینش کرده است که جامع ترین مجموعه مربوط به حکایات زندگی رسول خدا است.

4-سند تاریخی هر حکایت در کنار آن

و در مجموع این ویژگی ها سبب می شود تا بتوان کتاب پیامبر و قصه هایش (جلد اول) را به عنوان یک اثر جذاب و مفید برای معرفی پیامبر اسلام (ص) به کودکان و نوجوانان قلمداد کرد، نوشته شده است. در این مجموعه کتاب داستان قرآنی حضرت محمد برای کودکان نیز استفاده شده است.

داستان حضرت محمد برای کودکان

کتاب پیامبر و قصه هایش (جلد اول)

کتاب پیامبر و قصه هایش مجموعه ای است که ب را با حکایاتی از زندگانی رسول خدا (ص) را در برمی گیرد و به قلم حجت الاسلام حیدری ابهری بازنویسی شده است.

دانلود کتاب پیامبر و قصه هایش (جلد اول)

کتاب پیامبر و قصه هایش (جلد دوم)

کتاب پیامبر و قصه هایش (جلد دوم)

کتاب پیامبر و قصه هایش مجموعه ای است که حکایاتی از زندگانی رسول خدا (ص) را در برمی گیرد و به قلم حجت الاسلام حیدری ابهری بازنویسی شده است.

دانلود کتاب پیامبر و قصه هایش (جلد دوم)

کتاب بهترین هم بازی

کتاب بهترین هم بازی ده جلوه از مهربانی های پیامبر با کودکان را به نمایش گذاشته است. ده داستان کوتاه از مهربانی پیامبر برای کودکان و ده صحنه ی واقعی از زندگانی پیامبر که برای همه ی انسان های روی زمین الگوی نیکو و قابل پیروی است.بازنویسی این روایات توسط محسن نعماء صورت گرفته و تصویر گری آن را فاطمه زمانه رو به سامان رسانده است.

پیامبر (ص) همواره هوای کودکان را داشت.همیشه به مردم سفارش آنان را می کرد و گاهی خودش با آنان هم بازی می شد.کودکان را بسیار دوست داشت وهمه را به مهربانی با آنان سفارش می کرد.

مجموعه کتاب قصه هایی از حضرت محمد(ص)

این مجموعه کتاب ده جلدی را نویسنده توانمند کشورمان محمدرضا سرشار نگاشته است و نشر قدیانی آن را منتشر نموده است. تولد، زندگی در صحرا، یک سال با مادر، با پدربزرگ، سفر به شام، ازدواج با خدیجه، محمد امین، پیامبری، دعوت به خویشان، دعوت همگان به اسلام نام قصه هایی است که در این مجموعه گردآوری شده است. در بخشی از کتاب آمده: “…محمد، بعد از خواب کوتاهی، بیدار شد. نصف شب بود. هوا، قدری سرد شده بود. محمد، از دهانه ی غار حرا، به بیرون نگاه کرد: در آسمان هلال باریک ماه بالا آمده بود …

در این مجموعه کتاب داستان حضرت محمد برای کودکان نقل شده است.

قصه هایی از حضرت محمد(ص)

کتاب داستان حضرت محمد برای کودکان  

 

کتاب داستان پیامبران 12 حضرت محمد آخرین پیامبر

داستان پیامبران 12 حضرت محمد آخرین پیامبر به نویسندگی ابراهیم حسن بیگی می باشد و توسط انتشارات، کتاب جمکران (وابسته به مسجد مقدس جمکران) منتشر شده است.

کودکان از شنیدن داستان‌ها لذت می‌برند. به خصوص درباره الگوهای شخصیتی و رفتاری چون پیامبران الهی گفتگو می‌شود. این داستان‌ها به خصوص برای کودکانی که در خانواده‌های مذهبی و معتقد رشد می‌کنند، بسیار مفید است. و آگاهی افراد از زندگی این بزرگان از همان دوران کودکی اهمیت دارد تا با سرشت رفتاری آن‌ها مخلوط شود و زندگی و آینده آنان از رفتار پیامبران اثر بپذیرد. علاوه بر این داستان پیامبران الهی به واسطه اتفاقات مهم و خاص خودشان برای کودکان جذابیت بسیاری دارد.

در مجموعه داستان پیامبران با داستان زندگی و قصه‌های 12 نفر از پیامبران بزرگ برای کودکان به صورت داستان آشنا می‌شویم. در این مجموعه داستان حضرت آدم(ع)،حضرت نوح(ع)، حضرت صالح(ع)، حضرت ادریس(ع)، حضرت سلیمان(ع)، حضرت ابراهیم(س)، حضرت یونس(ع)، حضرت ایوب(ع)، حضرت یوسف(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) را می‌خوانیم.

برای خرید نسخه چاپی کتاب داستان پیامبران 12 حضرت محمد آخرین پیامبر، به سایت و اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

 

کتاب آحرین پیامبر

 

کتاب داستان هایی از زندگی حضرت محمد (ص)

«داستان‌هایی از زندگی حضرت محمد (ص)» جلد اول از مجموعه‌ی مژده‌ی گل نوشته‌ی مجید ملامحمدی و به تصویرگری لادن هندی است. این کتاب داستان‌هایی از زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را به زبانی شیرین و جذاب برای کودکان و نوجوانان بیان می‌کند.

مجید ملامحمدی در سال 1347 در خانواده‎ای روحانی در قم به دنیا آمد. پدرش آقای حجه الاسلام والمسلمین محمدمهدی اشتهاردی از نویسندگان برجسته حوزه علمیه قم است. به همین خاطر با کتاب انس گرفت. در سال 1365 وارد حوزه علمیه قم شد. از سال1369 به طور جدی کار شعر و داستان را در مطبوعات کودک و نوجوان شروع کرد.او عضو تحریریه مجله‎های سلام بچه‎ها و پوپک شد. از آن سال تاکنون حدود پنجاه جلد کتاب در زمینه‎های داستان، شعر و تحقیق از او منتشر شده است.

برای خرید نسخه چاپی کتاب داستان هایی از زندگی حضرت محمد (ص)، به سایت و اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب چهارده معصوم

مجموعه کتاب ستایش شده مرحوم مهدی آذر یزدی در برای کودکان نگاشته شده است و مقام معظم رهبری از این مجموعه کتاب و نویسنده آن تقدیر کردند. جلد هشتم این مجموعه قصه های چهارده معصوم علیه السلام است. قصه های خوب برای بچه های خوب pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک در دسترس شماست.

14 تخفیف

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به ...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

14 تخفیف

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 8

قصه های چهارده معصوم(ع)؛ کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هشتم، نوشته ی مهدی آذریزدی می باشد و توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده و روانه بازار...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 15 میانگین: 4]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *