دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

داستان کوتاه در مورد حضرت فاطمه برای کودکان

آبان 1402 . سمانه خوش انگشت

رای اینکه کودکان را با مسائل مذهبی آشنا کنیم بهترین راه بیان این مسائل به شکل داستان است. به طور کلی بهتر است دانستنی های کودکان را به شکل قصه و داستان برای آن ها بازگو کرد تا بهتر آن را درک کنند و در ذهنشان به شکل طولانی تری باقی بماند. یکی از مسائل مذهبی که می توان آن را در قالب داستان به کودکان آموخت، زندگی حضرت زهرا است. در این مقاله چند کتاب که داستان کوتاه در مورد حضرت فاطمه برای کودکان را روایت می‌کنند معرفی می‌کنیم.

نام چند کتاب درباره حضرت زهرا

در این مقاله سعی شده است به معرفی برخی از کتاب هایی که زندگی نامه حضرت زهرا (س) و سیره زندگی ایشان، را روایت کرده است پرداخته شود:

کتاب مثل تو بانوی من فاطمه

کتاب مژده گل: داستان هایی از زندگانی حضرت زهرا ( س )

کتاب عروس مهربان: قصه هایی از زندگی حضرت فاطمه (س)

کتاب 10 قصه از بانو فاطمه(س)

کتاب من حضرت زهرا(س) را دوست دارم

کتاب پیراهن دوستی

کتاب من حضرت زهرا(س) را دوست دارم

کتاب من حضرت زهرا(س) را دوست دارم نوشته ی حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری است. طرح این اثر حاصل مطالعات قرآنی نویسنده وگشت و گذار او در آثار مذهبی دیگر ادیان است. مجموعه ی چهارده جلدی”من اهل بیت (ع) را دوست دارم” بر اساس یکی از بهترین روش ها برای معرّفی شخصیت های مذهبی نوشته شده است.

در این روش، تنها به جنبه های تاریخی زندگی این شخصیت ها بسنده نمی شود؛ بلکه در کنار توجّه به جنبه های تاریخی، مقام معنوی، سبک زندگی، افکار و اندیشه ها و سخنان آنان نیز متناسب با مخاطب کودک و نوجوان مورد توّجه قرار می گیرد. قرآن کریم نیز همین روش را برای معرّفی انبیا و اولیا به کار می برد. در جلد سوم این مجموعه کتاب داستان کوتاه در مورد حضرت فاطمه برای کودکان ارائه شده است.

انتشارات جمال این کتاب را روانه بازار کرده است.

برای خرید کتاب من حضرت زهرا(س) را دوست دارم (pdf و چاپی)، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.
"</p

15 تخفیف

من حضرت زهرا(س) را دوست دارم

معرفی کتاب من حضرت زهرا(س) را دوست دارم کتاب من حضرت زهرا(س) را دوست دارم نوشته ی حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری است. طرح این اثر حاصل...
غلامرضا حیدری ابهری
نویسنده
کوثر رضایی
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب مثل تو بانوی من فاطمه

کتاب «مثل تو، بانوی من، ‌فاطمه» جدیدترین اثر «کلر ژوبرت» با موضوع میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است. داستان از نگاه کودکی به نام «سما» در همسایگی خانه پیامبر خدا (ص) و حضرت خدیجه (س) روایت می ‌شود. «سما» با نگاه لطیف و کودکانه به ماجرای تولد حضرت فاطمه (س) می پردازد.‌

این کتاب توسط انتشارات رود آبی، روانه بازار کتاب شده است.

برای خرید نسخه چاپی کتاب مثل تو بانوی من فاطمه، به سایت یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

"<br

15 تخفیف

مثل تو بانوی من فاطمه

کتاب مثل تو بانوی من فاطمه به قلم و تصویرگری کلر ژوبرت، داستانی نیمه تخیلی پیرامون ولادت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیه توسط انتشارات رود آبی منتشر شد...
کلر ژوبرت
فهیمه شانه
ویراستار
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب مژده گل / داستان هایی از زندگانی حضرت زهرا ( س )

مجموعه کتاب داستانی «مژده گل» در بردارنده داستان‌های کوتاهی از چهارده معصوم (علیهم السلام) برای گروه سنی کودک و نوجوان است که به قلم محمود پور وهاب و مجید ملا محمدی به تازگی به چاپ رسیده است.

این کتاب کودکان و نوجوانان را با زندگی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در غالب داستان آشنا می سازد.

ناشر این اثر، انتشارات کتاب جمکران (وابسته به مسجد مقدس جمکران) می باشد.

برای خرید نسخه چاپی کتاب مژده گل / داستان هایی از زندگانی حضرت زهرا ( س )، به سایت یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

کتاب مژده گل / داستان هایی از زندگانی حضرت زهرا ( س )

کتاب عروس مهربان: قصه هایی از زندگی حضرت فاطمه (س)

قصه های شیرین از زندگی معصومین 3

این کتاب نوشته مسلم ناصری(-۱۳۵۱) به تصویرگری محمّدحسین صلواتیان( -۱۳۴۰) از مجموعه کتاب‌های قصه‌های شیرین از زندگی معصومین است و به قصه‌هایی از زندگی حضرت فاطمه(س) می‌پردازد.

این کتاب توسط انتشارات به نشر کودک در فراکتاب در دو قالب الکترونیک و چاپی منتشر شده است.

15 تخفیف

عروس مهربان: قصه هایی از زندگی حضرت فاطمه (س)

معرفی کتاب عروس مهربانداستان‌های کوتاه از زندگی حضرت فاطمه (س) با ادبیات کودکانه برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با حضرت زهرا(س)گزیده‌ای از کتاب عروس مه...
مسلم ناصری
نویسنده
به نشر کودک
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

"</p

10 قصه از بانو فاطمه(س)

همرا با معصومین 3

کتاب حاضر حاوی 10 جلد مجموعه قصه هایی از بانو فاطمه (س) است و همه ی قصه های این 10 جلد در یک کتاب جمع آوری شده است. هر قصه از این کتاب، یکی از داستان های پند آموز حضرت فاطمه (س) را به کودکان می آموزد. این کتاب تنها گوشه ای از زندگی این حضرت بازگوار را بازگو می کند.

ده قصه از بانو فاطمه(س) به نویسندگی، حسین فتاحی می باشد که توسط موسسه ی نشر قدیانی، روانه بازار کتاب شده است.

برای خرید نسخه چاپی 10 قصه از بانو فاطمه(س)، به سایت یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

"</p

15 تخفیف
حسین فتاحی
نویسنده
موسسه ی نشر قدیانی
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

هشت داستان کوتاه در مورد حضرت فاطمه برای کودکان

کتاب پیراهن‌دوستی، هشت قصه از زندگی حضرت زهرا (س) نوشته‌ی مسلم ناصری است. در این کتاب ۸ داستان کوتاه در مورد حضرت فاطمه برای کودکان با زبانی جذاب و روان روایت می‌شود. این داستان‌های با نام‌های پیراهن دوستی، اشکی برزخمی، باران مروارید، خالی اما پر از آفتاب، گرده های طلایی نان، یادگاری، گردن بند، اذان ناتمام گردآوری شده است.

این کتاب توسط انتشارات به نشر، روانه بازار کتاب شده است.

برای خرید این کتاب بصورت الکترونیکی، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از دانلود، آن را در خود اپلیکیشن مطالعه بفرمایید.

مسلم ناصری
نویسنده
اسماعیل چشرخ
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

هشت داستان کوتاه در مورد حضرت فاطمه برای کودکان

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب چهارده معصوم

مجموعه کتاب ستایش شده مرحوم مهدی آذر یزدی در برای کودکان نگاشته شده است و مقام معظم رهبری از این مجموعه کتاب و نویسنده آن تقدیر کردند. جلد هشتم این مجموعه قصه های چهارده معصوم علیه السلام است. قصه های خوب برای بچه های خوب pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک در دسترس شماست.

14 تخفیف

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به ...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

14 تخفیف

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 8

قصه های چهارده معصوم(ع)؛ کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هشتم، نوشته ی مهدی آذریزدی می باشد و توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده و روانه بازار...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *