دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب اربعین طوبی

مهر 1403 . سمانه خوش انگشت

کتاب اربعین طوبی نوشته‌ی سیدمحسن امامیان است که به همت انتشارات کتاب جمکران، منتشر شده است. خلاصه کتاب اربعین طوبی، روایت‌گر داستان زندگی زنی است که بخش زیادی از تاریخ معاصر ایران و عراق را به چشم دیده است.

کتاب اربعین طوبی

اربعین طوبی، روایت‌گر داستانی واقعی است که در طول همراهی با متن، گریزی به گوشه‌ای از تاریخ معاصر ایران و عراق می‌زند. داستان این رمان شامل ۴۰ گام است و هر گام با دستمایه ‌قرار دادن داستان زمان‌ حال ‌طوبی و پیاده‌روی او از بصره به سمت کربلا، با رجوع به گذشته، نوجوانی، جوانی و میانسالی او که دربردارنده‌ی حال‌وهوای بخش‌هایی از تاریخ معاصر ایران و عراق است، روایت می‌شود.

خلاصه کتاب اربعین طوبی

کتاب اربعین طوبی درباره طوبی دختری نوجوان است که در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ پدرش را از دست می دهد و در روزگار یتیمی به ازدواج تاجری عراقی در می آید و در بصره همسایه هوویی زبان نفهم می شود. اوضاع زندگی بر وفق مراد نیست اما طوبی تصمیم می گیرد به جای فرار بماند و فرزندانی تربیت کند که افتخار همسرش عبدالله باشند.

سال هایی توام با شادی و مرارت برای طوبی سپری می شود تا اینکه ارتش بعثی صدام به ایران حمله می کند. پسران طوبی باید به ارتش ملحق شوند اما طوبی جنگیدن با خمینی را برای فرزندانش حرام می کند و …

شخصیت طوبی در رمان اربعین طوبی داستان زندگی خود را در مسیر پیاده روی اربعین از بصره تا کربلا برای نوه هایش تعریف می کند. متن داستان این کتاب ۴۰ گام دارد و در هر گام با دستمایه قرار دادن داستان زمان حال طوبی و پیاده روی او به سمت کربلا با رجوع به گذشته، نوجوانی، جوانی و میان سالی او که در بر دارنده حال و هوای بخش هایی از تاریخ معاصر دو سرزمین ایران و عراق است روایت می شود. این داستان برگرفته از واقعیت است.

15 تخفیف

اربعین طوبی

کتاب اربعین طوبی نوشته ی سیدمحسن امامیان است که به همت انتشارات کتاب جمکران، منتشر شده است. این کتاب، روایت گر داستان زندگی زنی است که بخش زیادی از تا...
سیدمحسن امامیان
نویسنده
جمکران
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

خرید کتاب اربعین طوبی

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب اربعین طوبی، نوشته‌ی سیدمحسن امامیان از انتشارات کتاب جمکران فراهم شده است. شما می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی و نسخه‌ی الکترونیکی تهیه کنید. نسخه‌ی چاپی این کتاب با قیمت مناسب در فراکتاب قرار گرفته است تا مخاطبان امکان دسترسی راحت‌تر به آن را پیدا کرده و لذت خواندن این کتاب را از دست ندهند.

دانلود کتاب اربعین طوبی

برای دانلود کتاب اربعین طوبی بصورت pdf، می‌توانید با نصب اپلیکیشن فراکتاب نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب را دانلود و مطالعه کنید. این کتاب با قیمت مناسب در فروشگاه اینترنتی فراکتاب موجود است.

سریال اربعین طوبی

سریال «طوبی» که از شبکه یک سیما ماجرای یک دختر مبارز در دوره پهلوی را به تصویر می‌شود، برگرفته از کتاب «اربعین طوبی» است، که هنوز شخصیت اصلی آن به دنبال گمشده خود است.

 

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *