دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین ترجمه زوربای یونانی

شهریور 1403 . سمانه خوش انگشت

کتاب زوربای یونانی اثر نیکوس کازانتزاکیس نویسنده‌ی یونانی است که در سال ۱۹۴۶ منتشر شده است. این کتاب درباره‌ی ملاقات تصادفی دو مرد کاملا متفاوت با یکدیگر است. یکی از این دو راوی داستان است و دیگری الکسیس زوربا. این ملاقات و در پی آن هم‌نشینی این دو نفر در نهایت منجر به تاثیر عمیقی می‌شود که زوربا با سبک زندگی خود بر روی راوی می‌گذارد. ترجمه انتشارات نگاه بهترین ترجمه زوربای یونانی است.

کتاب زوربای یونانی

کتاب زوربای یونانی به نویسندگی نیکوس کازانتزاکیس اولین بار در سال ۱۹۴۶ منتشر شد. درنتیجه در دسته‌ی رمان‌های کلاسیک مدرن طبقه‌بندی می‌شود. کتاب از یک‌سو داستان یک همه‌فن‌حریف عاشق زندگی به نام زورباست و از سوی دیگر داستان راوی ناشناس قصه، مردی تحصیل‌کرده، روشنفکر و از طبقه نخبگان اجتماعی که درگیر خمودگی فلسفی و رنج تفسیر مفهوم زندگی، چنان در خود فرورفته که زنده بودن آخرین نامی است که می‌شود رویش گذاشت. ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: «تا عاقل بخواهد فکر کند چطور، دیوانه پاچه‌هایش را بالا زده و از رود گذشته است» شاید اگر بخواهیم دو شخصیت اصلی رمان کازانتزاکیس را در یک جمله تعریف کنیم، این مثال بهترین باشد. زوربا نماد احساس مطلق است و راوی نماد تعقل محض. جدال بین این دو، یکی از جدال‌های موجود در رمان است.

بهترین ترجمه زوربای یونانی

ترجمه های زیادی از کتاب زوربای یونانی، صورت گرفته است. یکی از ترجمه های مناسب این کتاب ترجمه ی محمود مصاحب از نشر نگاه می باشد. ترجمه دیگری از این کتاب ترجمه محمد قاضی است که انتشارات خوارزمی آن را به چاپ رسانده است.

خرید کتاب زوربای یونانی ترجمه محمود مصاحب

برای خرید کتاب زوربای یونانی ترجمه محمود مصاحب، بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

9 تخفیف
نیکوس کازانتزاکیس
نویسنده
محمود مصاحب
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

خلاصه کتاب زوربای یونانی

داستان زوربای یونایی داستان مرد جوانی‌ست که با یک مرد دنیادیده به‌نام “زوربا” هم‌سفر می‌شود. این جوان، تا آخر کتاب بی‌نام می‌ماند اما، زوربای او را “ارباب” صدا می‌زند. زوربا شخصیتی شاد و شنگول دارد بطوریکه در مقابل ناملایمات زندگی روحیه‌ی شاد خود را نگه می‌دارد. زوربا از قید رسم‌ها و آئین‌ها رهاست طوری‌که دنیا را آنطور زندگی می‌کند که خود دوست دارد، فارغ از مادیات و مذهبی خاص؛ البته در کنار آن آزادی، زوربا فردی است که در کارش بسیار جدی‌ست و در حین انجام تمرکزش روی آن است.
ارباب خام است و در همنشینی با مردی جسور و بی‌عار، دچار تحولات روحی و فکری می‌شود…

معنی زوربا

زوربا به معنی فردی شجاع است که اجازه نمی‌دهد ترس از چیزی بر او چیره شود و نیرو را از وی بگیرد.

و زوربا آزاد است و مالک زندگی خود. زوربا عملگرا است و زیاد فکر نمی‌کند و به چرایی کارها و ماجراها اهمیت نمی‌دهد و تنها کار خودش را می‌کند.

جملات کتاب زوربای یونانی

در انتها چند جمله تاثیر گذار از کتاب زوربای یونانی را برای شما مخاطبان ارائه می کنیم:

  • انسان عجب دستگاه مرموزی است؟ آن را با نان، شراب، ماهی و تربچه پر می‌کنی، آن‌وقت از آن آه، خنده و رؤیا می‌تراود. درست نظیر کارخانه‌ای است. من اطمینان دارم که نوعی دستگاه سینمای ناطق در درون ما وجود دارد.
  • در انسان همه‌چیز بسته به عقیده است. اگر ایمان داشته باشی تراشه‌ای از یک قاب در پوسیده و کهنه برایت شی‌ء مقدسی می‌شود. اگر ایمان و عقیده نداشته باشی خود صلیب مقدس هم برایت تکه‌چوبی‌بیش نخواهد بود.
  •  باباجان، چه غذایی را بیشتر دوست داری؟ ــ همه غذاها را، پسرم. گفتم این‌که این غذا خوب است و آن غذا بد، گناه است. ــ چطور؟ مگر ما حق انتخاب نداریم؟ ــ مسلما نه! ــ چرا نه؟! ــ زیرا در دنیا بسیاری افراد وجود دارند که گرسنه هستند.
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *