کتاب دشمن شناسی

شناخت دشمن و روش های مقابله با آن از منظر مقام معظم رهبری(مدظله)

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب دشمن شناسی حاوی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون دشمن شناسی است که به کوشش جناب آقای سیّد امیر پور فاضلی تدوین شده و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی عرضه می‌شود.

معرفی کتاب دشمن شناسی

دشمن شناسی از مفاهیمی است که در آیات و روایات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و بر هوشیاری همیشگی مؤمن و دشمن شناسی او تاکید شده و تبری از دشمن که لازمه ی آن دشمن شناسی است در زمره ی فروع دین قرار دارد. علمای شیعه نیز به پیروی از معارف و احکام دینی توجه و اهتمام زیادی را صرف معرفی دشمن و موضع گیری در قبال آن در طول تاریخ داشته اند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش معتنابهی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظمّ رهبری به این موضوع اختصاص داشته است. رهبر انقلاب بارها بر کسب بصیرت، بصیرتزایی و بصیرت افزایی که از ضروریات دشمن شناسی به خصوص در طوفان حوادث اند تاکید کرده اند.

ایشان شناخت انواع و اقسام حیله های دشمن و معرفی آن‌ها و آگاه کردن ملت را بارها و بارها به مسئولان و مردم گوشزد کرده اند. کتاب پیش رو به منظور شناخت و روش‌های دشمن و راههای مقابله با آن در چهارده فصل تعاریف، ضرورت شناخت دشمن، علل و دلایل دشمنی، ماهیت و ویژگی‌های دشمن، اهداف دشمن، شیوه ها، ابزارها و زمینه‌های دشمن، برنامه ریزی‌های دشمن، شیوه ها وابزار مقابله با دشمن، اقشار مورد هدف دشمن، عوامل کمک به دشمن، نقش امام راحل در مقابله با دشمن، ایستادگی در برابر دشمن، رسانه‌ها و دشمن، استعمار فرانو و صهیونیسم، بزرگترین دشمن ملتّ ایران و کلام آخر تحت عنوان پایان رویارویی ما با دشمنان چه وقت خواهد بودن تنظیم شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

خلاصه کتاب دشمن شناسی

مفهوم دشمن از منظر قرآن آن عاملی که ملت ها را در مقابل قدرتها ضعیف میکند، بی ارادگی خود ملت هاست. اگر ملت ی با اراده حرکت کند، به خدا متکی باشد و دستور الهی را اطاعت نماید، هیچ قدرتی نمیتواند مویی از سر او کم کند «افٍّ ٍّ لکمٍّ وٍّلماٍّ تعبدونٍّ منٍّ دونٍّ الله» ابراهیم علیه السلام فرمود: «اف بر شما و بر آن چیزی که جاهلانه عبادتش میکنید و در مقابل آن سر فرو می آورید.» سیر حرکت ابراهیم علیه السلام به این ترتیب بود که اول حرکت تندی انجام داد، تا وجدانها و ذهنها را متوجه کند. آنگاه، با استفاده از آن توجهی که دلها پیدا کرد، سخن حق را در یک جمله به دلها و ذهنهای آنها القاء نمود. بعد از آنکه بیداری در مردم به وجود آمد، نوبت به دشمن رسید تا عکس العمل نشان دهد. دشمن کیست؟ همان است که قرآن فرمود: «وٍّ یریدٍّ الّذینٍّ یتّبعونٍّ الشّهواتٍّ انٍّ تمیلواٍّ میلاًّ عظیماً» کسانی که مست شهوت و قدرت و پولند، آنها هستند که میخواهند همه ی مردم در حال غفلت باشند. همه مست باشند؛ چون آنها مستند! مسأله این است.

ملت و رهبر الهی ایران آن مردی که در راه انبیاء حرکت میکرد همین راه را طی نمودند و امروز شما ملاحظه میکنید که در دنیا، بیداری به وجود آمده است. این سخن، سخنی اغراق آمیز و مبالغه آلود نیست؛ بلکه یک حقیقت است. میبینید که عکس العمل دشمن چگونه است؟! میبینید که قدرتهای استکباری و در رأس آنها قدرت استکباری آمریکا چگونه به تهدید می پردازند و برای تبلیغات علیه ملت ایران و نظام اسلامی پول خرج میکنند؟! این عکس العمل آنهاست. اگر آنها از حرکت عظیم ملت ایران ضربه نخورده بودند عکس العمل نشان نمیدادند.
دشمن کیست؟ دشمن کیست؟ هرکس که با حاکمیت نظام مستقل مردمی دینی مخالف است، دشمن است.

طمع ورزان، غارتگران، سودجویان، زراندوزان، زورگویان، وابستگان، مایلین به فساد و کسانی که از حاکمیت فرهنگ دینی زیان شخصی می‌بینند، دشمنند. البته در رأس اینها دشمنان خارجی هستند که بیش از همه ضرر دیده اند. آمریکا بیش از همه از تشکیل حکومت اسلامی خسارت دید و هنوز هم میبیند  آنها جلوتر از همه اند  صهیونیستها همینطور، کمپانیهای بزرگ جهانی همینطور، بی بندوبارهای گوناگون در بخشهای مختلف همینطور، کیسه دوخته های برای ثروت ملی همینطور.

همه ی اینها دشمنند. چه عاملی برای دشمن همان جبهه ی دشمنی که گفتم؛ هر کس هست بهتر از این است که در داخل جامعه ی اسلامی، مردم و جوان‌ها بالاخره به این نتیجه برسند که چرا باید با کیسه دوخته های خارجی که میخواهند منابع ایران را غارت کنند، مخالف باشند؟! نخیر، بفرمایند تشریف بیاورند؛ حکومت را خودشان تنظیم کنند؛ اداره ی امور را خودشان به عهده بگیرند؛ از منابع هم هرچه میخواهند، ببرند؛ لطف کنند فقط چیزی به ما بدهند تا بخوریم و گرسنه نمانیم! همچنان که در دوران قبل از انقلاب اینگونه بود. البته آنجا این قسمت آخر دیگر نبود که «بدهیم بخورند تا گرسنه نمانند»؛ نخیر، گرسنگی و فقر و ناتوانی و بی خونی عمومی ملت بیداد میکرد...

دانلود رایگان کتاب دشمن شناسی رهبری

برای دریافت کتاب دشمن شناسی از دیدگاه مقام معظم رهبری، نسخه الکترونیکی به فراکتاب مراجعه کنید و همزمان با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید به دانلود کتاب دشمن شناسی در فرمت دیجیتال و رایگان اقدام کنید.

دانلود کتاب دشمن شناسی

مشخصات کتاب دشمن شناسی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری (مدظله)
گردآورنده: سید امیر پورفاضلی
تعداد صفحه: 495
موضوع: شناخت دشمن و روش های مقابله با آن از منظر مقام معظم رهبری(مدظله)
قالب: pdf اختصاصی رایگان

 

 

صفحات کتاب :
495
کنگره :
DSR1692‭‬ ‭/د5‏‫‬‭د47 1393
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
2953277
شابک :
978-964-2951-56-7
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه دشمن شناسی