کتاب کتابچه دختر، صورتت را بشور

دست از باور داشتن به دروغ ها درباره ی شخصی که هستی بردار تا به شخصی تبدیل شوی که برای آن آفریده شده ای

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
دختر، صورتت را بشور از پرفروش ترین آثار نیویورک تایمز به قلم ریچل هالیس، به شما کمک خواهد کرد تا دست از باور داشتن به دروغ ها درباره ی شخصی که هستید بردارید و به شخصی تبدیل شوید که برای آن آفریده شده اید.

تا به حال شده است به این یقین برسید که کار ایده آل تان را هرگز پیدا نخواهید کرد، پس، باید کاری را انجام دهید که شما را خوشحال نمی کند؟ آیا حس کرده اید که مجبورید از زندگی معمولی و نه عالی خود راضی باشید؟ آیا مطمئن هستید هیچوقت به وزن ایده آل تان نمی رسید؟ مخلص کلام، به نظرتان تغییر شرایط غیرممکن است و از این سو باید با هر چه دارید کنار بیاید؟ اگر پاسختان بله است، پس تنها نیستید، اگر چه، این بدان معنی نیست که حق با شماست. با وجود اینکه زنان خود بر این باور نیستند و جامعه موجب ایجاد چنین باوری در آن ها شده است، اما آن ها قدرت بسیاری دارند.

مشکل اینجاست که بسیاری از آن ها، تنها به یک دلیل ساده از احساس رضایت و خوشحالی از زندگی فرسنگ ها فاصله دارند و آن دلیل این است که به خود دروغ می گویند و در نتیجه، منجر به محدود شدن توان و نیروی بالقوه ی خود می شوند. برای مثال، بسیاری از زنان بر این باورند که خوشحالی چیزی نیست که بتوانند در خود بیابند، بلکه باید آن را در شغلی، در یک جفت کفش جدید، یا در همسر خود بیابند. در راستای حرکت به سمت رویاها و اهداف شان، لازم است که زنان از شرّ این دروغ ها خلاص شوند دروغ هایی که آن ها را احاطه کرده است. متاسفانه، میلیون ها تَن از زنان این دروغ ها را با خود تکرار می کنند.

اگرچه، حقیقت بسیار ساده است؛ حقیقتی که می تواند آن ها را از این احساسات خلاص کند: شک نکنید که به جز خودتان، هیچ کس یا هیچ چیز، کنترل زندگیتان را ندارد. فقط شما قدرت این را دارید که به آرزوهایتان برسید یا از آن ها دست بردارید. یک زن می تواند از شر این دروغ های بازدارنده خلاص شود و به سمت زندگی موفق و پر از عشق قدم بردارد.

در خلاصه کتاب دختر، صورتت را بشور (Girl, Wash Your Face)، ریچل هالیس (Rachel Hollis) از شما می خواهد تا از دروغ گفتن به خودتان درباره ی رویاهای بزرگتان، فردی که می خواهید به آن تبدیل شوید، شغلی که می خواهید و نوع رابطه ای که به دنبال آن هستید، دست بردارید. او در این کتاب خودیاری که بخشی از خاطرات و سفرنامه ی طنزآلود اوست بعضی از انتخاب های زندگی شخصی و حرفه ای اش را به اشتراک گذاشته و سهم خود از این دروغ ها را بیان می کند.

بدون شک کمتر کسی است که مانند ریچل بتواند در یک جمله هم شما را بخنداند و هم کاری کند تا در مورد زندگی تان تجدید نظر کنید. هر فصل از کتاب دختر، صورتت را بشور در رابطه با یکی از دروغ های بزرگی است که ریچل به خود طی این سال ها گفته است و وقتی حقیقت چیزهایی که بر سر راهش هستند را فاش می کند، فضایی به شما می دهد تا به مجموعه ای از دروغ های خود فکر کنید و آن ها را برملا سازید.

ریچل هالیس، در حال حاضر مدیر عامل و موسس یک شرکت موفقِ برنامه ریزی رویدادها و یک شرکت رسانه ای با نام چیک مدیا (Chik Media) و همچنین یک بلاگ سبک زندگی با نام چیک سایت (The Chic Site) است.

در بخشی از کتاب دختر صورتت را بشور می خوانیم:

گاهی بیماری ما و علائم آن، پاسخی فیزیکی به مشکلات روحی ما هستند.
موارد کمک کننده:
1. به روانپزشک مراجعه کنید.
- رابطه ای بین ناامنی های کودکی تان و دستاوردهای بزرگسالی تان وجود دارد.
2. به دنبال خوشی باشید.
- به همان شدت که برای چیزهای دیگر تلاش می کنید، برای لحظات خوش نیز تلاش کنید.
3. فهرست اولویت هایتان را دوباره مرتب کنید.
- اولویت های شما معمولا ثابت هستند، اما ترتیب آن ها تغییر می کند.
- خودتان باید همیشه در بالای این فهرست باشید، باید بر مراقبت از شرایط روحی و فیزیکی خود تمرکز کنید.
صفحات کتاب :
27
کنگره :
BV4527‏‫‬‮‭/ھ2خ9 1397پ
دیویی :
248/483
کتابشناسی ملی :
53324۳6
شابک :
978-622-6247-14-6
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه کتابچه دختر، صورتت را بشور