خلاصه کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم

هنر ژاپنی برای ساماندهی و نظم به زندگی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
میکروکتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم به قلم ماری کندو که از پرفروش ترین های سایت آمازون است، روش کُون ماری را معرفی کرده و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار می دهد. این روش نشان می دهد که مرتب سازی، هرچند به معنی تمیز کردن منزل است، اما در واقع، راهی برای تصمیم گیری بهتر، قوی تر زندگی کردن و رسیدن به آرزوهاست.

ماری کندو (Marie Kondo) بنیان گذار استراتژی کُون ماری (KonMari) و همچنین متخصص ساماندهی ژاپنی است. طبق استراتژی کُون ماری، شما تمام وسایل خود را جمع آوری کرده و تنها وسایلی را نگه می دارید که شما را خوشحال می کنند. میکروکتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم (The Life-Changing Magic of Tidying Up) بیش از شش میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته و چکیده ای از با ارزش ترین و اساسی ترین مطالبی است که فراتر از روش های تمیزکاریِ معمول است.

این میکروکتاب یک روش زندگی به شما ارائه می کند که در آن، برخلاف زندگی امروزی که انسان ها خرید فراوانی می کنند، شخص باید تنها برای اشیاء و وسایل نیروبخش و دربردارنده ی خوشی واقعی ارزش قائل شود.

بهترین و کارآمدترین شیوه جهت تمیز کردن منزل چیست؟ چگونه مطمئن شوید که زمان دور انداختن کُت مهمانی تان رسیده است یا خیر؟ پشت تمام این کارهای روزمره ی خانگی، سوالاتی هست که برای یافتن پاسخ آن ها، باید از کسی کمک بگیرید که نیمی از زندگی حرفه ای خود را وقف مرتب سازی کرده باشد.

این کتاب نمونه های ساده ای را در اختیار شما قرار می دهد که نشان دهنده ی روش کُون ماری است و طرز فکر شما را نسبت به وسایل تغییر می دهد. برای مثال زمانی که لباس های نو خریداری می کنید، سریعاً بسته بندی و برچسب های آن را کنده و به آن ها خوش آمد بگویید. آن ها را بخشی از زندگی تان بدانید، نه صرفا یک کالا.

میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم می خوانیم:

همیشه فکر می کردم برای اینکه به آگاهی برسم باید مدام آموزش ببینم. کتاب خواندم، در سمینارها و کنفرانس های مختلف شرکت کردم اما به این نتیجه رسیدم که هر چقدر بتوانم رها کنم و دور بیندازم احساس بهتری به دست خواهم آورد. این حرف های من نیست. حرف های یکی از مراجعانم است که عاشق مطالعه کردن بود. وقتی در برنامه من شرکت کرد تحول بزرگی در زندگی اش رخ داد.

از آنجایی که او همیشه در سمینارهای مختلفی شرکت می کرد تصمیم گرفت که همه کاغذها را دور بریزد. به گفته خودش احساس رهایی کرد و فهمید که بار سنگینی از روی دوشش برداشته شده است. بعد از اینکه پاکسازی را به طور جدی دنبال کرد شغل خود را تغییر داد و زندگی جدیدی برای خودش آغاز کرد. این قدرت پاکسازی است که همه جزئیات زندگی افراد را دگرگون می کند.

یکی از دلایل علاقه من به پاکسازی این بود که توجه پدر و مادرم را به خود جلب کنم. از زمانی که کلاس اول بودم تلاش می کردم بیشتر کارهایم را خودم انجام دهم و از اینکه به کسی وابسته باشم بیزار بودم. من دنبال محبت بودم به همین دلیل وسایل شخصی ام و نظافت آن ها برایم ارزشمند شده بود. راستش را بخواهید هنوز هم گاهی اوقات احساس می کنم اعتمادبه نفس کافی ندارم. اما در هر صورت به همه چیز عشق می ورزم، به خانواده، به خانه ای که در آن زندگی می کنم و مراجعانی که هر روز آن ها را ملاقات می کنم.

در همه جای میکروکتاب بارها گفته ام که هر چیزی که باعث شادی تان می شود را نگه دارید و مابقی را دور بریزید. اما همین دور ریختن سخت ترین قسمت ماجراست.

کتاب های مشابه دگرگونی زندگی با جادوی نظم