خلاصه کتاب قدرت را دوباره پس بگیر

13 کاری که افراد قوی ذهن انجام نمی دهند

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قدرت را دوباره پس بگیر

میکروکتاب قدرت را دوباره پس بگیر: 13 کاری که افراد قوی ذهن انجام نمی دهند نوشته امی مورین، به شما نشان می دهد که چگونه می توانید کنترل احساسات، تفکرات و کارهایتان را در دست بگیرید و نیروی ذهنی زیادتری کسب کنید. میکروکتاب قدرت را دوباره پس بگیر (13Things Mentally Strong People Don't Do)، با بهره گیری از ترفندهای کارآمد، مثال های الهام بخش و راهکارهای مفید به شما یاری می رساتد تا بر اضطراب های خود غلبه کنید و زندگی بهتری را تجربه کنید.

خیال کنید امروز در باشگاه، تمرینات قدرتی کار کرده اید. اکنون در مسیر برگشت به خانه هستید و با خودتان تصور می کنید امروز تمرین سنگینی داشتم، پس می توانم یک هدیه کوچک به خودم بدهم، در مسیرتان، مقابل یک دونات فروشی توقف می کنید. پیش از اینکه هشیار شوید چند عددی دونات لذیذ خورده اید. شاید خیال کنید که این پیشامد لطمه زیادی ندارد ولی اغلب ما انسان ها مرتکب اینگونه رفتاری می شویم: دشوار کار می کنیم تا به دگرگونی بزرگ و پایداری در زندگی مان برسیم ولی با انجام رفتارهای بدی که به چشم مان نمی آیند یا به آن ها اعتنایی نمی کنیم، کوشش هایمان را از بین می بریم.

امی مورین (Amy Morin)، روان درمانگر و مددکار اجتماعی بالینی اهل بریتانیا است. وی در مجله فوربز به صورت هفتگی مطالبی در ارتباط با کسب و کار و روانشناسی به نگارش درمی آورد. وی بعد از نوشتن نخستین کتاب خود آغاز به اجرا سمینارهای بی شماری برای معرفی لیست 13 تایی خود کرد تا به عموم بگوید که برای کسب مجدد قدرت، باید تغییر کرد، با ترس ها مواجه شد و سرور و موفقیت را به مغز آموزش داد. میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. در بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

گزیده میکروکتاب قدرت را دوباره پس بگیر 

کاهش وزن 10 کیلوگرمی به جز کاهش وزن و تناسب اندام چیز دیگری نیست. انتظار نداشته باشید وقتی 10 کیلوگرم وزن کم کردید ارتقاء شغلی بگیرید یا وارد رابطه عاشقانه جدیدی شوید. بکار بردن این راهکارها به شما کمک می کند در بلند مدت به برنامه ریزی های خود متعهد بمانید و ناامید نشوید. رعایت این موارد یکی دیگر از ویژگی های افرادی که ذهن های قوی دارند را به ما نشان می دهد. افرادی که ذهن های قوی دارند می دانند که پیشرفت همواره بلافاصله قابل شناخت نیست. رشد و پیشرفت برخی اوقات از نظرها پنهان است و برخی اوقات هم به شکل چند قدم به عقب به نظر می رسد.

مثلا من زمانی با والدین کودکان، کار می کردم. من به آن ها آموزش می دادم چطور خشم و عصبانیت کودک خود را مدیریت کنند. توصیه عمومی و متداول ام این بود که وقتی کودک خود را روی زمین می اندازید، داد و فریاد می کند و مشت و لگد می کوبد، بطور کاملا جدی او را نادیده بگیرید. عده زیادی از والدین ابتدا اعتراض می کردند. به گفته آن ها وقتی کودک بلندتر فریاد می زند و سروصدای بیشتری راه می اندازد، خشم و عصبانیتش شدیدتر می شود. مسلما کودک در این وضعیت صدایش را بالاتر می برد. کودک عصبانی است چون نادیده گرفته می شود. پس تمام تلاشش را می کند تا پدر و مادرش را وادار کند طبق خواسته او عمل کنند. اما اگر والدین نسبت به نادیده گرفتن او اصرار داشته باشند، در نهایت اوضاع آرام شده و خشم و عصبانیت کودک فروکش می کند. این مثال اهمیت صبوری، متعهد بودن به هدف و تلاش کردن در جهت تحقق آن را نشان می دهد. زمانی که در لحظه حال، پیشرفتی را مشاهده نمی کنید باید بدانید که پیشرفت در حال وقوع است.

کتاب های مشابه قدرت را دوباره پس بگیر