امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
کتاب ویزای بهشت، مجموعه داستان هایی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شرح رشادت و دلاوری های آن ها است که عباس جعفری مقدم نوشته است و توسط انتشارات صریر منتشر شده است.

ویزای بهشت کتاب برگزیده جشنواره کتاب سال شهید غنی پور اعلام شد.
درباره ی کتاب ویزای بهشت

ویزای بهشت، مجموعه داستان هایی از دوران جنگ است. عباس جعفری مقدم در کتابش، داستان هایی را نوشته است که هر یک به نوعی با جنگ ارتباط برقرار می کنند. یا از دل زندگی رزمندگان، شهدا و یا ایثارگران و جانبازان جنگ برآمده اند. رشته کلماتی در قالب داستان هایی که شاید بتوانند گوشه ای از شجاعت جوانانی که برای دفاع از کشورشان به جنگ رفتند را به تصویر بکشد. روایاتی که می توانند میزان از خود گذشتی جانبازان دفاع مقدس را نشان بدهند و خوانندگان را با قسمتی از مشکلاتی که به عنوان مثال، یک جانباز شیمیایی یا جانباز اعصاب و روان دارد، آشنا کند.

جملاتی از کتاب ویزای بهشت

مسجد تقریباً خالی شده بود. سروان جعبهٔ شیرینی و پاکت میوه را برداشت و از مسجد بیرون رفت. باران نم نم می بارید. صحن مسجد در تلألوِ چراغ های حیاط می درخشید. از باد و توفان عصر خبری نبود. سروان صدای گریهٔ آرام زنی را شنید. برگشت، شیرین بود، ملیحه هم در کنارش ایستاده بود.

شیرین!

شیرین، صدای گریه اش بلندتر شد. سروان به طرف آنها رفت. قطره های اشک صورت سروان را پوشاند، اما می خندید. ملیحه جلو رفت و جعبهٔ شیرینی را از دست پدر گرفت.

مامان پریشب خواب دید که دوباره پرواز می کنید، دیروز خوابش تعبیر شد.

سروان می خندید، اشک می ریخت و با اشاره به دختر می گفت که از حرف هایش سر در نمی آورد.

دیروز حکم ترفیع شما آمد؛ بابا جناب سرگرد!

ملیحه هم به گریه افتاد و دست پدر را بوسید. سروان اطراف را از نگاه گذراند. برگشت به طرف شیرین و گفت: آره؟

شیرین که آرام تر شده بود، در میان ته ماندهٔ گریه اش گفت: بله، فردا توی مراسم درجه ات ابلاغ می شود، از فردا بعدازظهر می شوی جناب سرگرد...
صفحات کتاب :
94
کنگره :
PIR8003‭‬ ‭/ع78716‏‫‭و9 1392
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
1‎2‎2‎7‎6‎7‎5
شابک :
978-600-5156-03-4
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه ویزای بهشت