نظر شما چیست؟
کتاب مدیر مدرسه یکی از آثار نویسنده بزرگ معاصر ایرانی جلال آل احمد است و از نگاه بسیاری از منتقدین بهترین اثر وی نیز به شمار می رود. جلال آل احمد در این کتاب داستان آموزگاری را روایت می کند که از معلمی به ستوه آمده است. این آموزگار برای آنکه کمی آسوده تر شود و درآمد بیشتری نیز کسب کند، تصمیم می گیرد تا مدیر دبستان شود. اما پس از آغاز کار خود به عنوان مدیر دبستان، تازه متوجه سختی های این کار می شود. مدرسه با کاستی های بسیاری مواجه است، مدیر تلاش می کند تا این کاستی ها را برطرف کند، اما عدم همکاری اداره و در ادامه والدین اجازه بهبود اوضاع را به وی نمی دهد.

گزیده کتاب:
فردا اول صبح رفتم مدرسه، بچه ها با صف هاشان به طرف کلاس ها می رفتند و ناظم چوب به دست توی ایوان ایستاده بود و توی دفتر فقط ۲ تا از معلم ها بودند. معلوم شد کار هر روزشان است. ناظم را هم فرستادم سر یک کلاس دیگر و خودم آمدم دم در مدرسه به قدم زدن. ۲ ضلع شمالی و شرقی مدرسه کوچه بود.

کوچه هایی بالقوه که دراز و مستقیم از وسط بیابان خالی می گذشتند و اریب به خیابان اصلی می رسیدند که قیرریز بود و اتوبوس در آن می رفت و درختکاری داشت و دکان و آبادی. فکر کردم از هر طرف که بیایند مرا این ته دم در مدرسه خواهند دید و تمام طول راه در این خجالت خواهند ماند و دیگر دیر نخواهند آمد..

کتاب های مشابه مدیر مدرسه