امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
کتاب کلاس عشق به قلم لئو بوسکالیا، شامل افکار، احساسات و مشاهدات کاربردی گروهی از دانشجویان است که قصد دارند پیغام عشق را به همگان نشان دهند.

لئو بوسکالیا (Leo Buscaglia) به هیچ عنوان قصد ندارد در کتاب کلاس عشق (Love) به طور فلسفی و علمی به بحث پیرامون عشق بپردازد و به صورت قطعی و بی چون و چرا آن را مشخص یا تعریف کند.

دکتر «فلیس لئوناردو بوسکالیا» معروف به دکتر عشق، نویسنده و استاد دانشگاه در بخش آموزش های خاص در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و همچنین سخنران انگیزشی بود. او از دبیرستان تئودور روزولت در لس آنجلس فارغ التحصیل شد. بوسکالیا پس از خدمت در نیروی دریایی طی جنگ جهانی دوم، وارد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی شد.

در شرایطی که در USC تدریس می کرد، با شنیدن خبر خودکشی یکی از دانشجویانش به شدت شوکه شد و به فکر فرو رفت. همین امر باعث شد که تصمیم بگیرد کلاسی با عنوان «کلاس عشق» راه اندازی کند. کلاسی که در آن به بررسی مبحث عشق ورزی به یکدیگر و درک مفهومی عمیق تر از زندگی، همراه با دانشجویانش، می پرداخت. کلاس عشق مبنای اولیه و اصلی نوشتن این کتاب شد.

استدلال دکتر بوسکالیا این بود که ارتباط های اجتماعی برای کم کردن نگرانی ها و استرس های زندگی روزمره و غنا بخشیدن به زندگی، ضروری است. او فعالانه کار و تلاش می کرد که بر موانع اجتماعی و ذهنی که مانعی برای ابراز عشق و محبت بین افراد از اعضای خانواده و اقوام گرفته تا افرادی با معلولیت های خاص، اشخاص سالخورده یا به کل غریبه می شدند، غلبه کند. فرضیه ی دکتر بوسکالیا این است که عشق یاد گرفته می شود و هر کس می تواند آن را به دیگران یاد دهد.

جملات برگزیده کتاب کلاس عشق:

- جایی که آرزویی نیست، عشق هم نیست.
- فقط به این علت که پیغامی ممکن است هیچ گاه دریافت نشود، به این معنا نیست که آن پیغام ارزش فرستادن ندارد.
- فرد ضعیف و سست اراده، سنگدل و بی رحم است. مهربانی و ملاطفت را فقط می توان از افراد قوی و بااراده انتظار داشت.
- عشق، فقط در آن هنگام جاودانی می شود و شادمانانه درمقابل یأس و ناامیدی می ایستد و ایمن می شود که وظیفه تلقی شود.
- عشق، فقط در آن هنگام جاودانی می شود و شادمانانه درمقابل یأس و ناامیدی می ایستد و ایمن می شود که وظیفه تلقی شود.
- ما، من و تو، با هم یکی هستیم. ما با هم رنج می بریم، با هم به وجود می آییم و برای همیشه یکدیگر را دوباره به وجود می آوریم.

در بخشی از کتاب کلاس عشق می خوانبم:

عاشقانه و با عشق زندگی کردن، بزرگ ترین چالش زندگی انسان است. این کار به درک، پذیرش، تحمل، دانش، قدرت، حساسیت، مهربانی، انعطاف و صبوری بیشتری در قبال هر فرد دیگری نیاز دارد؛ زیرا عشق و دنیای واقعی، آن چیزی را می سازند که همچون دو نیروی مخالف بزرگ به نظر می رسد.

از یک سو، شخص ممکن است بداند که فقط با آسیب پذیر بودن و انعطاف داشتن می تواند عشق را عرضه کند و بپذیرد. در همان شرایط، او می داند که اگر این آسیب پذیری و انعطاف را در زندگی روزمره اش بروز دهد و آشکار سازد، اغلب این خطر را به جان می خرد که از سوی دیگران مورد سوءاستفاده قرار گیرد و چه بسا از او استفاده ی ابزاری شود. از سوی دیگر، او حس می کند که اگر بخشی از وجودش را برای محافظت از خودش در برابر آسیب پذیر بودن و صدمه دیدن نگه دارد، آن گاه همواره، در مقابل، فقط بخشی از عشق موردنظرش را دریافت خواهد کرد.

از این رو، تنها شانسی که او برای دریافت عشقی عمیق دارد این است که همه ی آنچه را دارد نثار کند و با تدبیر و سیاست عمل نکند. با وجود این، او پی می برد که وقتی تمام آنچه را دارد نثار کند و ببخشد، اغلب در عوض یا چیزی برایش باقی نمی ماند یا اینکه بسیار کم برایش می ماند.

او می داند که باید عشق را باور داشته باشد و به آن اعتماد کند، زیرا این تنها رویکرد برای عشق ورزیدن است. با این حال، اگر او این باور و اعتمادش را بروز دهد و بیان کند، اجتماع تردیدی در سوءاستفاده از او به خود راه نمی دهد و از او به عنوان فردی ساده لوح و ابله بهره می برد. اگر او به عشق و نیروی آن در زندگی اش امید داشته باشد و بداند که فقط با این امید است که می تواند رؤیای عاشقانه زیستن را به واقعیت تبدیل کند و به همه ی انسان ها نیز مهر بورزد، آن گاه اجتماع او را به منزله ی فردی رؤیا پرداز و آرمان گرا مورد تمسخر و سرزنش قرار می دهد.
دیویی :
152/41
کتابشناسی ملی :
‎2‎3‎8‎2‎8‎1‎5
شابک :
‏‫‭978-964-236-366-7‬‬
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
232
کنگره :
‏‫‌BF575‭‬ ‭/ع5‏‫‭ب9 1390

کتاب های مشابه کلاس عشق