کتاب کبک ها بهتر از ما زندگی می کنند! pdf

گفتگوهای آزاد

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کبک ها بهتر از ما زندگی می کنند!

کتاب کبک ها بهتر از ما زندگی می کنند! نوشته پیمان آزاد، مهارت های زندگی و راه و رسم آن را از جنبه های روانشناسی به شما می آموزد و کمک می کند تا زندگی بهتر و شادتری داشته باشید.

این کتاب گفت وگوهایی است دور از کلیشه های رایج، آنی و فی البداهه، بی پرده و صریح اما دوستانه و راحت برای یک زندگی آرام و بی دغدغه. هدف از این گفت وگوها این نیست که تنها به قاضی بروید که راضی برگردید، بلکه هدف این است که با خواندن این گفت وگوها قدری تغییر کنید و نگاهتان به زندگی عوض شود. افق دیدتان دگرگون شود و از توهم و خیال پروری بیرون بیایید. باید بدانید که زندگی همیشه در «قرار» نیست، بلکه در بی قراری هم هست. اگر با واقعیت ها روبه رو شوید و از آن ها نگریزید، زندگی آنچنان بر شما سخت نمی گذرد. اگر با آنچه هست زندگی کنید، راضی و خشنود خواهید بود.

هدف پیمان آزاد از نگارش کتاب کبک ها بهتر از ما زندگی می کنند، دادن اطلاعات نیست چرا که امروزه شما می توانید این اطلاعات را به راحتی از موتور جست وجوی گوگل بگیرید بلکه هدف، بینش و بصیرت است. هدف، بیدار کردن ذهن خواب آلود است. ذهن فریز شده، ذهن گذشته گرا، ذهن آینده نگر، ذهنی که در لحظه و در دقیقه اکنون حضور ندارد. یعنی ذهنی که کمتر با واقعیت ها روبه رو می شود. ذهنی که می خواهد کبک وار زندگی کند. بن مایه گفت وگوهای این کتاب، زنگ بیداری نسبت به زندگی واقعی و عینی است، نه زندگی ایده آلی و ذهنی.


در این اثر شما کمتر با سازوکارهای دفاعی متوسل خواهید شد و کمتر در مقام فریب خود برخواهید آمد. شما باید به چالش های واقعی خود در زندگی پاسخ دهید و سمت چالش آفرینی های بیهوده و آسیب رسان نروید. هرگز از چالش های واقعی زندگی خود فرار نکنید و از فرصت ها، استعدادها و قابلیت های خود برای رفع این چالش ها استفاده کنید.

گزیده کتاب کبک ها بهتر از ما زندگی می کنند!

می گوید: شما تحت چه عنوانی می گنجید؟ فیلسوف؟ روان شناس؟ حقوقدان؟ نویسنده؟ شاعر؟ عارف؟ معلم؟ رمان نویس؟ یا عناوینی از این دست؟

می گویم: من تحت هیچ عنوانی نمی گنجم. هیچ کدام از این عنوان ها که به صورت هویت درمی آید و از آن پس ما را اداره یا سوء اداره می کند، برایم جدی نیستند. همه این عنوان ها نوعی سرگرمی هستند. همه ما چند روزی میهمان این خاکیم و درست کردن هویت و سنگر گرفتن پشت آن نشانه سطحی بودن است و از ناآگاهی ما سرچشمه می گیرد. نمی گویم کم دانی، چون همه چیزدان ، زیاد داریم. دانستگی نه تنها مشکل بشر را حل نمی کند، بلکه در بسیاری مواقع مشکل آفرین هم می تواند باشد. یکی به فلسفه دانی اش می نازد، یکی به تاریخ دانی اش، یکی به خودرواش، یکی به خانه اش، یکی به فرزندش، یکی به نوه اش! یکی به شعری که می گوید، یکی به رمانی که نوشته و یکی دیگر به نقدهایی که می نویسد، می نازد. همه در یک ویژگی با هم مشترک هستیم و آن غفلت از آگاهی و روشن بینی است که ما را از وابستگی ها و هم هویتی ها بر حذر می دارد.

هرگز این دو خاطره را فراموش نمی کنم. خاطره اول این که چون کسی به یکی از روشنفکرانی که ادعای هدایت شناسی می کرد، خرده گرفته بود، این دو نفر کارشان به کتک کاری کشیده بود.

صفحات کتاب :
263
کنگره :
BJ1581/2‬‬
دیویی :
299/792‬‬
کتابشناسی ملی :
3838077
شابک :
978-964-236-664-4
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه کبک ها بهتر از ما زندگی می کنند!