کتاب ابراهیم کردستان pdf

زندگی نامه و خاطرات سردارشهید ابراهیم مرادی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ابراهیم کردستان

رضا رستمی در کتاب ابراهیم کردستان برگ هایی از خاطرات سردار شهید ابراهیم مرادی از اسطوره های به یادماندنی مقاومت شهدای پیش مرگان مسلمان کرد را در سال های حماسه و خون در کردستان به تصویر کشیده است. انتشارات صریر کتاب ابراهیم کردستان را منتشر کرده است.

هیچ جای تاریخ جنگ در کردستان را نمی توانیم پیدا کنیم که در آن اثری از رزم خالصانه پیش مرگ های کرد مسلمان نباشد؛ مجاهدان بی ادعایی که پیش مرگ سایر همرزمان و مردم می شدند و در نهایت گمنامی به شهادت می رسیدند. سردار شهید ابراهیم مرادی از پیشکسوتان پیش مرگ کرد مسلمان بود.

رضا رستمی در کتاب ابراهیم کردستان خاطرات این دلاور کرد را بیان کرده است. همرزمان ابراهیم درباره وی می گویند که وی حتی در عملیات نیز نماز را ارجحیت می داد و از تیر و تیغ دشمن نمی هراسید. او در برتر شمردن نماز به مولای بی کفن مان امام حسین (ع) تأسی جست و عاقبت نیز در سال ۱۳۶۶ خود را به قافله کربلاییان رساند.

درباره رضا رستمی نویسنده کتاب ابراهیم کردستان

رضا رستمی از محققان و نویسندگان استان کردستان است که در سال ۱۳۵۸ در پاوه به دنیا آمد، وی کارشناس هنرهای تجسمی است و تا به حال تحقیقات گسترده ای در زمینه کردستان، دفاع مقدس و رزمندگان کرد صورت داده که نتیجه آن تالیف بیش از ۳۰ اثر در حوزه کردستان و دفاع مقدس بوده است. این آثار نقش مهمی در حفظ تاریخ کردستان و رشادت های مردم شریف این منطقه در این دوران خطیر داشته اند.

گزیده کتاب ابراهیم کردستان

سال ۱۳۵۴ ابراهیم سرباز بود. دیده بود که یک افسر عالی رتبه نظامی به یک سرباز توهین می کند. با شجاعت و جسارت کامل به طرف آن افسر حمله می کند و با قنداق اسلحه ضربه محکمی به شکم او می زند. به خاطر این کار مدت یک ماه بازداشت و چهار ماه اضافه خدمت کرد. در تظاهرات و راهپیمایی های مردمی علیه رژیم پهلوی در سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ شرکت می کرد. 

دیویی :
‏‫‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
5417543
شابک :
978-600-331-528-0
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
56
کنگره :
‏‫DSR1626‭/م4‭ر5 1397‬

کتاب های مشابه ابراهیم کردستان