امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید!

کتاب بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید به قلم ماشاءالله کشفی، یک برنامه غذایی چهار هفته ای به کسانی که به رژیم غذایی مناسب نیاز دارند، ارائه می دهد تا بدون پیروی از رژیم های سخت به تندرستی، نشاط و وزن مناسب برسند.

سال هاست دانشمندان به این فکر افتاده اند که چگونه روند و شیوع روزافزون بیماری ها را کنترل کنند و هزینه های ناشی از آن را تقلیل دهند تا مردم مدت زمان بیشتری کار کنند و از ابتدای جوانی در اثر بیماری های جسمی و روانی از گردونه کار خارج نشده و پیش از موعد بازنشسته نشوند.

امروزه در غرب، هر فردی نمی تواند بیش از دو هفته در ماه کار کند و بقیه روزهای ماه را در شرایط بیماری به سر می برد و دولت باید هزینه زندگی این افراد بیمار را بپردازد. این وضع در حال حاضر برای صندوق خدمات درمانی و وزارت بهداشت غیر قابل تحمل شده است، به همین دلیل آن ها از تمام اندوخته های علمی و تجربی استفاده می کنند تا شاید مقداری از این بار سنگین کم کنند و به این ترتیب انسان ها بیشتر با مسئولیت حفظ تندرستی خود آشنا شوند و بتوانند بیشتر کار کنند و در نتیجه بازدهی بیشتری داشته باشند.

بی کیفیت بودن مواد غذایی در این رفاه خانه ها، دانشمندان را به تفکر واداشته است تا به نحوی به مردم تفهیم کنند که از استفاده زیاد مواد شیمیایی برای بیشتر ثمر دادن زمین ها، خودداری کنند. همچنین به کشاورزان و تولید کنندگان مواد غذایی کمک مالی کنند تا آن ها ترغیب شوند و موادی را به بازار عرضه کنند که از قبل با مواد شیمیایی مسموم نشده اند.

با خواندن کتاب بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید! خودتان می توانید وزنتان را کنترل کنید، در نتیجه هرگز دچار اضافه وزن نخواهید شد. برخلاف تمام رژیم های غذایی که تاکنون مأیوس کننده بوده اند، کیلوهای از بین رفته در این روش، دوباره باز نخواهند گشت. این کتاب برنامه ای سنجیده و مطمئن را پیشنهاد می کند که مبتنی بر فیزیولوژی طبیعی بدن، قوانین طبیعی و عملکردهای آن است. همه اعمال بدن شما طبق قوانین طبیعی جریان دارند که باید به آن ها اهمیت داده شود تا انسان سالم بماند. فقط در صورتی می توانید از سلامتی برخوردار شوید و وزن اضافی را کم کنید که این قوانین را بشناسید و به آن ها عمل کنید.

در کتاب بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید، با روش تغذیه ای آشنا می شوید که به شما انرژی کافی برای ادامه زندگی و همچنین بیرون راندن فضولات و پس مانده های غذایی را می دهد و بدن شما به طور خودکار اعمال حیاتی خود را مرتب انجام می دهد و به این ترتیب هرگز دوباره چاق نخواهید شد. هر اندازه بدن شما پر از انرژی شود، به همان اندازه وزنتان کم می شود تا اینکه به وزن دلخواه خود می رسید.

با دنبال کردن روش تغذیه ای که این کتاب پیشنهاد می کند، شما صاحب چنان انرژی ای می شوید که مشابه آن را در گذشته هرگز تجربه نکرده اید. هدف برنامه های کتاب حاضر، این است که نیرومند شوید و به وسیله آن بتوانید بدن خود را از شر فضولات و پس مانده های مواد غذایی دفع نشده و در بدن انبار شده خلاص کنید و دارای انرژی ذخیره نیز بشوید. کتاب بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید! نه تنها برای کم کردن وزن اضافی بلکه برای به دست آوردن انرژی و برطرف کردن اختلالاتی که ناشی از کمبود انرژی هستند، به رشته تحریر درآمده است.

گزیده کتاب بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید!

هضم نشاسته در دهان و به وسیله آنزیم پتیالین (آلفا آمیلاز) صورت می گیرد، نشاسته در اثر جویدن و آغشته شدن با بزاق، به قند تبدیل می شود یا حداقل تبدیل آن به قند به مرحله اجرا گذاشته می شود. ترشح بزاق غذا را تا رسیدن آن به معده همچنان دنبال می کند. برای هضم نشاسته در معده، ترشح بزاق مدت طولانی ادامه دارد، به شرطی که غذا به صورت صحیح ترکیب شده باشد. ما هنوز به درستی نمی دانیم که آیا پتیالین تنها ماده مؤثر بدن برای هضم نشاسته است یا تنها آنزیمی است که بدن برای هضم نشاسته در اختیار دارد. در هر صورت نقش آن را در رابطه با تأثیر روی مواد نشاسته ای نباید دست کم گرفت.

جویدن باید غذا را با بزاق آغشته کند در حالی که افراد عجولانه غذا می خورند و آن را خوب نمی جوند و خیلی سریع قورت می دهند. در این حالت آنزیم ها وقت کافی ندارند که روی غذا اثر کنند، بنابراین هضم نشاسته باید در معده نیز ادامه داده شود. این بسیار مهم است که نشاسته به صورت خشک و بدون مخلوط شدن با آب خورده شود. بهتر است در صورت تمایل به خوردن سیب زمینی، آن را به صورت تنوری یا بخارپز بخورید، نه اینکه از آن سوپ درست کنید. نشاسته خیس شده را نمی توان به خوبی جوید و به همین علت مقدار کمی بزاق با آن مخلوط می شود و این باعث می شود که محلول به سمت پایین فرستاده و درست هضم نگردد. خوردن یا نوشیدن مواد آبکی با غذا موجب می شود که غذا به صورتی مصنوعی به حالت آبکی درآید، در این حالت شخص بیشتر از حد لازم غذا می خورد.

صفحات کتاب :
245
کنگره :
RM222/2‏‏‫‬‮‭/ف33ب4 1398
دیویی :
613/25
کتابشناسی ملی :
5228638
شابک :
978-964-236-962-1‬‭
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید!