امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنایی با صنایع صحنه

کتاب آشنایی با صنایع صحنه اثر دانیل. ای. یونیزی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. یک سالن تئاتر حداقل به دو چیز نیاز دارد: فضایی که بازیگر در آن به اجرا بپردازد و فضایی که تماشاگر بتواند در آن به تماشای تئاتر بنشیند. اساس یک سالن تئاتر خوب، چگونگی رابطه بین این دو فضاست. کتاب صنایع صحنه کتابی با رویکرد آموزشی است که تمام اجزای صحنه یک نمایش را از زوایای گوناگون بررسی می کند.

هرچند که کتاب آشنایی با صنایع صحنه دیدگاهی تاریخی ندارد، اما نویسنده با مرور کلی بر سیر تحول تجربیات غرب در زمینه صحنه اجرای یک تئاتر، دیدگاه های ارزشمندی را در اختیار متخصصان این رشته می گذارد و با بررسی سالن های تئاتر کهن از جمله صحنه های تئاتر یونانیان و رومیان مولفه های طراحی صحنه مدرن را نمایان می کند. بررسی و ارایه کامل شکل گیری اجزای گوناگون صحنه های تئاتر و چگونگی اجرای آن ها در سالن نمایش، تنها در یک کتاب امری غیر ممکن است، اما این کتاب چارچوبی را در اختیار طراحان صحنه قرار می دهد که از طریق آن با تمام ادوات و ابزارآلات صحنه آشنا می شوند و با دیدن نمونه های عینی که در کتاب آورده شده، با طراحی های صحنه روز دنیا آشنایی می یابند.

اما نکته مهم تر اینکه نویسنده، بسیاری از ادوات و گونه های مختلف طراحی صحنه را مورد کنکاش قرار می دهد تا به طراحان صحنه جوان یادآوری کند که دکور صحنه باید ساده، سبک و قابل انعطاف باشد.

این کتاب که جزو کتاب های درسی دانشگاه های کالیفرنیا و لس آنجلس آمریکا هم هست؛ هم برای دانشجویان طراحی صحنه و طراحان جوان و هم برای مدیران صحنه و مدیران سالن های تئاتر، نگارش و تدوین شده است.

شابک :
978-964-8152-26-8
سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
240
کنگره :
PN2091/‮ص‬3‏‫‭آ9 1387
دیویی :
792/025
کتابشناسی ملی :
1314098

کتاب های مشابه آشنایی با صنایع صحنه