کتاب اراده معطوف به تحول pdf

مقدمه ای بر جامعه شناسی هنر و فرهنگ

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اراده معطوف به تحول

کتاب اراده معطوف به تحول، که دکتر «محمدحسن احمدی» آن را به رشته تحریر درآورده است، کتابی است در مورد جامعه شناسی هنر و فرهنگ. این کتاب در سه فصل تدوین گردیده است.

در ابتدای کتاب  اراده معطوف به تحول و قبل از شروع فصل اول، نویسنده ابتدا تعریفی از جامعه شناسی و جامعه شناسی هنر و فرهنگ ارائه می دهد، سپس به شرح جایگاه انسان در جهان و نیز به تحول در فرهنگ و تمدن اشاره می کند.

بعد از این مباحث، فصل اول کتاب، مناسبات هنر و ساختارهای اجتماعی و فرهنگی را شرح می دهد. در این فصل موضوعاتی چون: چرخه تکراری سنّت و تجدد، نقش فرهنگ شخصی مخاطب در فهم اثر هنری، تأثیرات متقابل هنرمند و اثر هنری و مخاطب، هنر، فن، علم، آرمان گرایی، فرهنگ دیده محور و... شرح داده می شود.

فصل دوم، با عنوان «مناسبات هنر و قدرت» به موضوعاتی چون: مناسبات هنر و دموکراسی، سیاست فرهنگی، وضعیت مخاطبان و هنرمندان در مقابل برنامه های فرهنگی، ارتباط قدرت و نقد هنر می پردازد.

فصل سوم، که فصل پایانی کتاب است به هنر و ایدئولوژی اختصاص دارد. نویسنده در این فصل به موقعیت و تعهد هنرمند در مناسبات هنر و ایدئولوژی، نوآوری و سنّت موقعیت مخاطب در مناسبات هنر و ایدئولوژی و... می پردازد.

نویسنده، هدف اصلی اش از نگارش کتاب اراده معطوف به تحول، را ایجاد اشتیاق در دانشجویان و عموم علاقه مندان به مباحث جامعه شناسی هنر و فرهنگ می داند.

گزیده کتاب اراده معطوف به تحول

جامعه شناسی با ساده ترین تعریف عبارت است از: شناخت انسان ها اعم از مناسبات خصوصی مانند ازدواج یا مناسبات عمومی مانند حکومت و مؤسسات اجتماعی.

اهمیت جامعه شناسی در این است که به ساختارهای اجتماعی که انسان ها در آن ها تعریف می شوند، می پردازد. بنابراین، تمام علومی که به انسان پرداخته اند اعم از جامعه شناسی و فلسفه، روان شناسی، دین شناسی و... در واقع پیکره واحدی هستند.

دیویی :
700/103
کتابشناسی ملی :
م85-29372
شابک :
‏‫‬‭978-964-506-282-9‬
سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
200
کنگره :
NX180‬‏‫‬‭/‏‫‭‮الف‬3‮الف‬4 1387

کتاب های مشابه اراده معطوف به تحول