امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الفبای تغییر

در کتاب الفبای تغییر اثر علی شمیسا، تلاش بر این است که تلنگری روان شناختی به شما زده شو. کد و آدرس هایی به شما داده شود تا بتوانید قدری خودشناسی کنید و با رعایت این قوانین، به مرور شاهد تغییرات اساسی در خلق و خوی خود بشوید. 

رسیدن به این حس درونی که من می خواهم تغییر کنم! نیاز به الفبایی دارد که فرد بایستی آن ها را بداند و درک کند، اگرچه عده ای خود را دانای کل می دانند اما انسانی که دغدغه خود شناسی دارد همیشه احساس می کند که بایستی از جایی برای تغییر کردن شروع کند، بایستی فرهنگ و ادبیاتی را بیاموزد که در کتاب الفبای تغییر تلاش می کنیم، الفبای تحول و تغییر را از بزرگ ترین استاد انسان، یعنی طبیعت فرابگیریم و این دست نوشته ها، آغازی برای زدن تلنگری به گاردهای ذهنی خودمان می باشد، طوری که ابتدا عزت نفس خویش را بازیابیم و با اعتماد به نفسی متعادل، دل در گرو تغییرات اساسی برای رسیدن به انسانی با کیفیت بسپاریم.

در کتاب الفبای تغییر نوشتۀ علی شمیسا به صد قانون اشاره شده است که بتوانید بر آن ها تامل و مراقبه کنید و ابتدا ایرادات خود را تشخیص بدهید و بعد راه درمان قدم به قدم را شروع کنید. برای تغییر خود ابتدا بایستی احساسات زخم خوردۀ کودک درونت را مرهم بگذاری تا در حوزۀ عواطف خود به درمان برسی و بعد از آن با جایگزینی اندیشه های سالم و مدرن، خود را به جلو ببری و از حضور و وجود خودت در طبیعت لذت ببری! قدری ظریف شو و این قواعد و قانون های ساده را در سبک و شیوۀ زندگی جدیدت پیاده کن.

بگذار هر قاعده هر روز و شب، مثل قناری روی تاقچۀ احساس تو بخواند و با ادبیات عشق ورزی به خود و جهان هستی در دنیای درون خود مشغول گفتگو شو! هر روز خیال کن که تشنه ای و طبیعت، این استاد بزرگ، برایت در کویر آب سرد می جوشاند، همیشه یک فضای سبز و یک آبادی را در آن سوی بی هویتی و سرگردانی روزمرۀ خود تصور کن! تخیلت را به جریان بینداز و خودت را بیش از حد در دایرۀ قضاوت های آلوده نبر! خودت را در لهجه و سوز و گداز پرندگان عاشق، آزاد و رها کن و رشتۀ آواز خود را با واژه های منفعل، هدر نده! قدری برای جستجوی خود رها و آزاد و شاد، تلاش کن!

گزیده کتاب الفبای تغییر

زندگی هر انسان، نیاز به تحول و تغییره ای ریز و درشت دارد و اگر اینتحول و تغییرها، آگاهانه باشد، همیشه شیرین و بادوام خواهد بود . همۀ ما دوست داریم برای رشد و پیشرفت، تغییر کنیم تا به اهداف فردی و ،« من می خواهم تغییر کنم » اجتماعی خود برسیم؛ اما قبل از بحث در مورد بایستی فرهنگ و ادبیات تحول و تغییر را در ناخودآگاه خود نهادینه کنیم، چراکه این مفهوم خودبه خود، اتفاق نمی افتد.

 وقتی دگرگون شدن برای فرد دغدغه نباشد، طبیعی است در جا می زند و به همان اطلاعات اندک خود بسنده می کند و به مرور به یک روزمرگی خسته کننده می رسد؛ اما پرسش این جاست که بایستی براساس چه ادبیاتی تغییر کنیم تا تغییر ریشه ای تر و عمیق تر و زیباتر شود؟ براساس چه ملاک هایی بایستی به یک شورش اساسی در زندگی فردی دست زد؟ تغییر را از کجا باید آغاز کرد؟ در این نوشتار، تلاش بر این است که تلنگری روان شناختی به شما زده شود و کد و آدرس هایی به شما داده شود تا بتوانید قدری خودشناسی کنید و با رعایت این قوانین، به مرور شاهد تغییرات اساسی در خلق وخوی خود بشوید.

شابک :
‫‫‬‭978-964-236-547-0
سال نشر :
193
صفحات کتاب :
319
کنگره :
‏‫BF637‭‬‭ /ت3‏‫‬‮‭ش8 1393
دیویی :
‏‫‬‭158/1
کتابشناسی ملی :
3303552

کتاب های مشابه الفبای تغییر