کتاب نوازش در روابط زناشویی pdf

هر روزتان را با نوازش همسر خود جشن بگیرید!

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
در کتاب نوازش در روابط زناشویی به نویسندگی دکتر علی شمیسا شما با انواع نوازش ها در حوزه روابط زناشویی آشنا می شوید. نوازش در هر رابطهٔ زناشویی ای، بسیار مهم و باارزش است. فقدان نوازش بین زن و شوهر و اعضاء خانواده، باعث ایجاد فاصلهٔ روانی و درنهایت جدایی معنوی و حتی حقوقی می شود.

اگر مرد و زنی دل به زندگی، خانه و خانواده نمی دهند، به یقین بدانید که نوازش، حلقهٔ مفقودهٔ آن هاست. نوازیدن شامل دو فعل و رفتار نوازش دادن و نوازش گرفتن است. هر زن و شوهری باید مهارت، هنر و ظرایف نوازش را بداند و آگاهانه آن را در حرکات، سکنات و زبان کلامی و غیر کلامی خود فعال کرده و از آن مراقبت کند. حضور نوازش یعنی این که هوش و سواد عاطفی زن و مرد فعال است. شاید وقتی می گوییم همسرت را نوازش کن، بوسیدن، درآغوش کشیدن و لمس کردن در ذهنمان تداعی شود؛ در حالی که نوازش در چهارچوب روابط زناشویی، گسترهٔ سیصدوشصت درجه ای دارد. به عنوان مثال هر رفتاری که بویی از همیاری یا کمک فکری، احساسی و مالی داشته باشد، مثل سلام کردن، دلگرمی دادن و سورپرایز کردن، اشکال گوناگون نوازش هستند.

یکی از زیباترین نوازش ها در طبیعت، نوازش در حوزه روابط بین یک زن و مرد است. حال زن و مردی که هنر و مهارت نوازش های مثبت کلامی و غیر کلامی را در حد مطلوب بدانند درگیر اختلاف زناشویی نخواهند شد. نوازش یعنی زن و شوهر در رابطه ای سالم و مملو از عشق و صمیمت به سر می برند. نوازش در چهارچوب خانوادهٔ ما حالتی مقدس و قابل احترام دارد. نوازش از نوع لمس کردن در بیان احساسات عاشقانهٔ هر زن و مردی بیش از هر کلمهٔ دیگری می تواند سخن بگوید. وقتی زن و شوهر جروبحث می کنند، اولین قدمی که برای آشتی برمی دارند با نوازش کلامی یا لمس کردن ساده است. این رفتار باعث رفع کدورت و دوستی و صمیمت دوباره می شود.

زنان و مردان به یک اندازه به نوازش و عوامل ایجاد آن علاقه مندند. گاهی متوجه می شویم که زندگی شهری، شکل، نوع و درجهٔ نوازش های زن و شوهرها را تحت تأثیر قرار داده، نوازش کمرنگ شده و زن و شوهر، مستعد بروز انواع خشونت ها می شوند. برای این که متوجه شویم کدام خانواده یا زن و شوهر، طبیعی، خوشحال و شاد هستند باید به شکل، نوع و شدت نوازش هایشان توجه کنیم.

حضور پررنگ نوازش یعنی در خانواده و رابطهٔ زناشویی، صلح و دوستی برقرار است. اگر مرد یا زنی نتواند یا نداند در چه زمان و مکانی و چه نوازش هایی را به همسرش بدهد، طبیعی است که انگیزه ادامه زندگی به مرور از بین می رود. همان دو نفری که روزی در نقش لیلی و مجنون ظاهر می شدند، اکنون به دلیل عدم شناخت و مهارت کافی در این حوزه، لیلی یا مجنون خود را به مرور به مرد یا زنی بی انگیزه، بی حال و نالان تبدیل می کنند. زن و مرد به تدریج افسرده و کودک بازیگوش و عاشق شان دل مرده و ناامید می شود. وقتی در فروپاشی رابطهٔ زن و شوهرها دقیق می شویم، فقدان نوازش ها توجه مان را به خود جلب می کنند. چه بسا شرایط مالی این دو خوب باشد، اما دیگر از نوازش های آتشین و گرم و در آغوش گرفتن های عاشقانه خبری نیست.
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
222
کنگره :
‏‫‬‮‭BF275‏‫‬‮‭/ش8ن9 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭158/2
کتابشناسی ملی :
3774124
شابک :
978-964-236-634-7‮‬‬

کتاب های مشابه نوازش در روابط زناشویی