نظر شما چیست؟
«آینده پژوهی با روش تحلیل لایه ای علت ها» نوشته سهیل عنایت الله و ایوانا میلویه یچ است. این کتاب مجموعه ای دوجلدی است که کتاب حاضر جلد دوم از این مجموعه است.

تحلیل لایه ای علت ها روش و نظریه ای از دانش است که رشد و توسعه ی آن به دامنه های جدیدی از نظریه و کاربرد راه یافته است. این روش در اوایل دهه ی ۱۹۹۰ گسترش یافته است.

تحلیل لایه ای علت ها می کوشد مسائل را شالوده شکنی کند، موضوعات، روندها و رویدادها را در معرض پرسش قرار دهد... و نشان می دهد که ساختاربندی دوباره ی مسئله، راه حل را تغییر می دهد. این روش مسئله را از ابعاد مختلف بررسی می کند: دلیلی که رسماً در رسانه ها اعلام شده است، تحلیل علوم اجتماعی، تحلیل گفتمان یا جهان بینی و از نگاه اسطوره/ استعاره. چالش تحلیل لایه ای علت ها این است که بین چهار لایه های تحلیل، بالا و پایین رفته و تا جایی که امکان دارد لایه هایی بیشتری پوشش داده شود.

کتاب حاضر، مجموعه مقالاتی در زمینه تحلیل لایه ای علت ها محسوب می شود. علاوه بر فصول مقدماتی و نتیجه گیری که به دست نویسندگان کتاب (عنایت الله و میلویه ویچ) نوشته شده، این مجموعه دوجلدی از ۳۴ فصل در شش بخش اصلی تشکیل شده است. ساختار این کتاب با بحث های نظری و روش شناختی شروع می شود و در ادامه، به ۲۹ نمونه پژوهی مختلف پرداخته شده است. روی هم رفته، ۴۲ نویسنده در نوشتن این کتاب مشارکت داشته اند، در این مشارکت موضوعاتی در رابطه با محیط، ناهمسازی و امنیت، آرزوهای ملی، مسائل مالی، آموزش وپرورش، سلامتی و بهزیستی، نیروی کار، جامعه، فیلم و هنر پوشش داده شده اند. این موضوعات در ادامه با جزئیات بیشتری بررسی می شوند. این مباحث در دو جلد مجزا ارائه شده اند که هر جلد به طور جداگانه شامل سه بخش از شش بخش اصلی عنوان شده است.

سه بخش این کتاب شامل «آینده های مالی و شغلی»، «سلامت، جامعه و رفاه» و «آینده های تحصیل، آموزش و جوانان» است.
صفحات کتاب :
515
کنگره :
‏‫‬‭‬‭CB158‭‏‫‬‭‬‮‭‏‫‬‭/ت3 1395
دیویی :
‏‫‬‭003/2‬
کتابشناسی ملی :
‏‫4277209‬
شابک :
978-964-2695-35-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه آینده پژوهی با روش تحلیل لایه ای علت ها (جلد دوم)