امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
320,000
9%
ت 291,200

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب دنیای سوفی، داستانی درباره فلسفه، نوشته ی یوستین گوردر می باشد. ترجمه این اثر  توسط مهدی سمسار در انتشارات جامی انجام شده است و نسخه الکترونیک و چاپی آن در فراکتاب در دسترس شماست.

معرفی کتاب دنیای سوفی

یوستین گوردر در این کتاب با طرح مسائل فلسفی در قالب داستان، مخاطب خود را به درک جامعی از تاریخ فلسفه می‌رساند. دنیای سوفی برای تک تک افرادی که فلسفه را دوست دارند می‌تواند شروع مناسب و شگفت انگیزی باشد.
شخصیت اصلی داستان سوفی آموندسن نروژی است که در آستانه‌ی پانزده‌سالگی قرار دارد و از لابه‌لای گفت‌وگوهای او با دوستانش می‌توان به ذهن خلاق وی پی برد.

سوفی نامه‌های عجیب‌و‌غریبی از سوی فردی ناشناس دریافت می‌کند که خطاب به فرد دیگری به نام هیلد مولر نوشته شده‌اند. نامه‌ها پرسش‌های فلسفی جدیدی را در ذهن سوفی ایجاد می‌کنند؛ پرسش‌هایی مانند «تو کیستی؟»، «چگونه جهان به وجود آمد؟»، «آیا پس از مرگ حیات وجود دارد؟» و «چگونه باید زیست؟». سوفی با دریافت کردن این نامه‌ها سه مشکل پیدا می‌کند: این‌که فرستنده‎ی این نامه‎‌ها کیست؟ دوم پاسخ به پرسش‌های فلسفی این نامه‌ها و سوم این‌که هیلد مولر چه کسی است؟
این کتاب ۵۹ زبان ترجمه و بیشتر از ۴۰ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروخته شده است.

خلاصه کتاب دنیای سوفی

خیابان کلوا. پلاک سوم. خانم سوفی اندرسون. 
گیرنده:..........
در جاهای خالی آدرس بالا، می‌توانی مشخصات خودت را بنویسی. آن وقت نامه‌ای به دستت می‌رسد که دو سوال مهم و اساسی از تو خواهد پرسید:
1- تو کی هستی؟     2- جهان چگونه به وجود آمده است؟ 
و این تازه شروع ماجراست.
دنیای سوفی داستان دختری به نام سوفی اندرسون است که نزدیک تولد ۱۵ سالگی‌اش این نامه، با این دو سوال به دستش می‌رسد. فیلسوف مرموزی به نام آلبرتو کنوکس، نویسنده این نامه‌هاست. سوفی رفته رفته با نامه‌هایی که از آلبرتو کنوکس دریافت می‌کند، در مسیر شناخت تازه‌ای از خودش و جهان قرار می‌گیرد و به این روش، داستان وار تاریخ فلسفه غرب از فیلسوف‌های پیش از سقراط تا سارتر را می‌آموزد.

برشی از متن کتاب دنیای سوفی

قرون وسطا ...طی کردن فقط بخشی از راه به معنای گم کردن راه نیست... 
یک هفته‌ای بود که سوفی از آلبرتو کنوکس خبری نداشت. کارت پستالی هم از لبنان دریافت نکرده بود. با این حال هنوز با یورون درباره کارت‌هایی که در کلبه سرگرد پیدا کرده بودند، حرف می‌زد. یورون، حسابی ترسیده بود، اما وقتی هیچ اتفاقی نیفتاد، وحشتش کم شد و رفت سراغ تکالیف مدرسه و بازی بدمینتون. 
سوفی بارها نامه های آلبرتو را خواند تا بلکه متوجه چیزی بشود و بتواند از ماجرای هیلده سر در بیاورد. به این ترتیب فرصت خوبی یافت تا فلسفه باستان را هضم کند. دیگر مشکلی با تشخیص دموکریتوس و سقراط و افلاطون و ارسطو از هم نداشت. 
جمعه ۲۵ مه جلوی اجاق گاز ایستاده بود و مشغول تهیه شامی بود که باید تا آمدن مادر از سر کار آماده می‌شد. قرار عادی جمعه بود که با مادر گذاشته بود. امروز مشغول درست کردن سوپ ماهی و کتلت ماهی و هویج بود. خیلی ساده. 
بیرون وزش باد شروع شده بود. سوفی همان طور که ایستاده بود و محتوای قابلمه را هم می‌زد، از پنجره به بیرون نگاه کرد. درخت‌های قان مثل خوشه گندم تکان می‌خوردند. یک دفعه چیزی به شیشه پنجره خورد. سوفی دوباره به سمت پنجره برگشت و بعد متوجه شد، یه تکه مقوا به شیشه چسبیده. کارت پستال بود. از پشت شیشه آن را خواند:
 «هیلده مولا کناگ از طریق سوفی آموندسن...»
سوفی از قبل این موضوع را حدس زده بود. پنجره را باز کرد و کارت را برداشت. مشکل می‌شد باور کرد که آن را باد از لبنان تا آنجا آورده باشد. تاریخ این کارت هم ۱۵ ژوئن بود. سوفی قابلمه رو از روی شعله برداشت و روی میز آشپزخانه گذاشت. روی کارت نوشته شده بود: 
«هیلده جان! نمی‌دانم وقتی این کارت را می‌خوانی، هنوز هم روز تولدت هست یا نه؟! از جهاتی امیدوارم باشد، به هر حال امیدوارم روزهای زیادی از آن نگذشته باشد. سپری شدن یک یا دو هفته برای سوفی به این معنا نیست که برای ما هم همین مدت گذشته باشد. می‌دانی که شب جشن ساکنت هانس به خانه می‌آیم. هیلده، آن وقت می‌توانیم ساعت‌ها روی صندلی جنبان بنشینیم و تاب بخوریم و دریا را تماشا کنیم. حرف‌های زیادی برای هم داریم...»

نقدی بر کتاب دنیای سوفی

ابتدا یک راهنمای فلسفه خوانی به زبان ساده را تصور کن که با یک داستان فانتزی ناب در هم آمیخته. چیزی که به دست می‌آید یک اثر پرفروش جهانی شگفت انگیز است... یک شاهکار است. تایمز
داستانی ساده و شگفت انگیز و جذاب... پلی میان آلیس در سرزمین عجایب و تاریخ فلسفه غرب برتراند راسل. دیلی تلگراف
آنچه یاستین گوردر خلق کرده، پیاده کردن سه هزار سال فکر و اندیشه در داستان ۶۰۰ صفحه‌ای است. او دشوارترین استدلال‌های فلسفی را در بستری مخملی روایت کرده است. ساندی تایمز
...
درست است کتاب ۶۰۰ صفحه است و چکیدۀ تاریخ اندیشۀ دنیا، ولی مطالعه اش نیاز به مداقّه و تأمل دارد. ضمنا با اینکه سر تعظیم جلوی مترجم کم نظیر کتاب، جناب استاد حسن کامشاد، فرود می آورم باید بگویم چون ایشان متن را از ترجمۀ انگلیسیِ کتاب اصلی برگردانده اند، قاعدتاً مواردی در این بین ممکن است مغفول مانده باشد. لذا پیشنهادم به جناب مستطاب «فیدیبو» این است که بکوشند ترجمۀ آقای مهرداد بازیاری از زبان نروژی را که نشر هرمس چاپ کرده نیز منتشر کنند.
...
خیلی از دوستان عزیز اومدن گفتن که ترجمه اقای کامشاد بده ناامید کنندست خرابه خوشم نمیومد اتفاقا برعکس گفتن ترجمه اقای کامشاد بهترین و زیباترین ترجمست خیلی خوب ترجمه کردن خیلی از شما گفتین مهرداد بازیاری خوبه در جواب این دوستان بگم که سخت در اشتباه هستند من اول ترجمه ایشونو انتشارات هرمس گرفتم چند صفحه که خوندم خوشم نیومد و رفتم عوضش کردم دوستان لطفا سطحی نگر نباشید???

بهترین ترجمه کتاب دنیای سوفی

بهترین ترجمه و نوع کتاب توسط خوانندگان شناخته می شوند و البته نقادان. با توجه به شواهد و قرائن کتاب پیش را یکی از بهترین ترجمه های کتاب دنیای سوفی می‌باشد. با این وجود با توجه به عرضه نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب شما می‌توانید قبل از خرید کتاب به مدت حدود ده دقیقه کتاب را رایگان در نرم افزار مرور کنید و درباره ترجمه آن قضاوت کنید.

خرید کتاب دنیای سوفی

علاوه بر دانلود کتاب دنیای سوفی، نسخه چاپی کتاب را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف سفارش داده و خریداری کنید.

دانلود کتاب دنیای سوفی مشخصات کتاب دنیای سوفی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جامی
نویسنده: یوستین گوردر 
مترجم: مهدی سمسار
تعداد صفحه: 607
موضوع: داستان خارجی
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف

کنگره :
‏‫PT8951/28‭‬ ‭/‮و‬4‏‫‭د9 1389
دیویی :
‏‫‭839/82374
کتابشناسی ملی :
1940560
شابک :
978-964-2575-85-5
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
607

کتاب های مشابه دنیای سوفی