کتاب مسافران وطن pdf

خاطرات آزادگان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسافران وطن

کتاب مسافران وطن نوشته سعید علامیان، شامل مجموعه خاطرات ۴۷ آزاده خط لوله نفت کشور است که ‏طی هشت سال دفاع مقدس به منظور حفظ و نگهداری لوله‌های انتقال نفت از پالایشگاه‌ها تلاش می‌کردند. 

گزیده کتاب مسافران وطن

سال 1344 در شهرستان رزن از توابع استان همدان به ‏دنیا آمدم. دوازده ‏‏ساله بودم که همراه خانواده به تهران مهاجرت کردیم. برای کمک به امرار معاش خانواده در مدرسه شبانه ثبت ‏نام کردم و روزها در یک مغازه سماورسازی در میدان بهارستان مشغول کار شدم. پانزده ‏ساله بودم که با کمیته انقلاب اسلامی مرکز واقع در میدان بهارستان شروع به همکاری کردم. سال 1360 با اوج‏گیری ترورهای منافقین، کمیته مرکز یک گروه ویژه برای مقابله با منافقین تشکیل داد. یکی از افراد آن گروه بودم. سال 1361 به ‏تازگی وارد هفده ‏سالگی شده بود که از طرف کمیته به خوزستان اعزام شدم.

منافقین در اهواز به ‏عنوان ستون پنجم عراق فعالیت داشتند؛ هم سلاح و مهمات به عقب منتقل می‏ کردند، هم به عراقی ‏ها اطلاعات می ‏دادند. مأموریت ما در اهواز شناسایی منافقین بود. آن‏ ها با آمبولانس و اتوبوس و کامیون اقدام به انتقال سلاح و مهمات می ‏کردند. چند بار افرادی از منافقین را دستگیر کردیم. تازه این زمانی بود که هنوز مسعود رجوی، رهبر آن‏ ها در پاریس بود و رسماً به دامن صدام نرفته بود. آن‏ ها پس از فرار رجوی و ابوالحسن بنی‏ صدر از ایران، فعالیت زیادی در جبهه ‏ها داشتند، مأموریت آن ‏ها لو دادن مناطق عملیاتی و انتقال سلاح و مهمات به عقبه بود.

صفحات کتاب :
452
کنگره :
DSR1628‏‫‭
دیویی :
955/08430922
کتابشناسی ملی :
5834664
شابک :
978-600-03-3264-8‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مسافران وطن