امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خودتان را برند کنید

کتاب خودتان را برند کنید، از استعدادهای خاص خود فرمولی برای موفقیت بسازید. واژه برند از اواسط قرن نوزدهم در عرصه بازاریابی استفاده شده است. در آن زمان کارخانه ها، محصولاتی چون صابون یا کالاهای بسته بندی شده دیگر تولید می کردند. مردم عادت داشتند اقلام مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان خرد در مناطق بومی بخرند. اما کارخانه داران می خواستند مشتریانشان به محصولات غیربومی اعتماد کنند. وقتی محصولی برای انتقال آماده می شد، یک مهر قرمز پررنگ روی جعبه های چوبی زده می شد که نشان دهنده علامت یا لوگوی شرکت بود.

امروز تعاریف زیادی از برند ارائه می شود. یکی از مطلوب ترین آن ها این تعریف است: برند، قولی است که باید به آن وفادار ماند. همان طور که اندی میلیگان، مشاور برجسته برند می گوید: «برند، نمادی است که تجربه ای خاص را تضمین می کند.»

اما برند شما چیست؟ برند شما چیزیست که مردم در نبودتان می گویند. وقتی کسی که خوب شما را می شناسد، از شما نزد فرد دیگری، تعریف می کند، چه چیز می گوید؟ آن دو احتمالاً در مورد کاری که انجام می دهید، حرف می زنند. برای مثال می گویند، او به خوبی مشکلات را مدیریت می کند. ممکن است در مورد سوابق کاری و تحصیلی شما صحبت کنند. ظاهر فیزیکی شما را بگویند و یا به ورزش و سرگرمی تان اشاره کنند. اگر ارتباطی با فردی مشهور داشته باشید، حتماً آن را هم ذکر می کنند.

ما در یک بازار جهانی ایستاده ایم. جایی که با پهنای باند موجود و تلفن های بین المللی تقریبا اشخاص می توانند در هر جایی مشغول به کار شوند. مرز بین استخدام و خوداستخدامی بسیار ظریف شده است.

افراد بیشتری بین این دو عرصه در حال رفت و آمد هستند. آن ها در شرکتی آموزش می بینند، به شرکتی دیگر ملحق می شوند، شغل خود را از دست می دهند و سپس به بخش دیگری می روند یا در نهایت برای خود کسب و کاری راه می اندازند. آن ها در طول روز وقت برای مطالعه یا بچه دار شدن و پرورش فرزند هم دارند. آن ها به کشور دیگری می روند و کار دیگری آغاز می کنند. تمامی این تغییرات رخ می دهند و در این میان آنچه حائز اهمیت است، دیده شدن و جذب افرادیست که به خدمات ما نیاز دارند.

با رشد روزافزون اینترنت به ویژه رسانه های اجتماعی، روش های دیده شدن و در نظرماندن متنوع تر شده اند. و این دقیقا همان چیزی است که باید برای برند شدن بیاموزیم. جان پرکیس در کتاب خودتان را برند کنید بسیار ظریف به این موضوع پرداخته است.

صفحات کتاب :
319
کنگره :
HF5381‏‫‬‭/پ37خ9 1395
دیویی :
650/1
کتابشناسی ملی :
4422907
شابک :
978-964-236-792-4
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه خودتان را برند کنید