× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
1 / 3

تاثیر مداخله آموزشی سواد رسانه ای بر نگرش دانشجویان

نوع اثر : کتاب

ناشر : پشتیبان

نویسنده : ,

مجموعه اثر : سواد رسانه ای، مسئولیت اجتماعی و فضای مجازی

صفحات کتاب : 63

کنگره : 1396 8ص9س/96P

دیویی : ‏‫‬‭302/230955‬

کتابشناسی ملی : 4763145

شابک : 978-600-8794-31-8

سال نشر : 1396

خلاصه اثر

کتاب تاثیر مداخله آموزشی سواد رسانه ای بر نگرش دانشجویان درباره مصرف خودسرانه مکمل های لاغری، توسط مهناز صلحی و هانیه جورمند نوشته شده است.

هدف این کتاب تعیین تاثیر مداخله آموزشی سواد رسانه ای بر نگرش خودسرانه مکمل های لاغری در دانشجویان دختر خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

در کتاب تاثیر مداخله آموزشی سواد رسانه ای بر نگرش دانشجویان، نیمه تجربی از نوع شاهدار 98 دانشجو به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و با روش تخصیص تصادفی به دو گروه 49 نفره آزمون و کنترل تقسیم شدند.

ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های محقق ساخته درباره سواد رسانه ای و نگرش درباره مصرف خودسرانه قرص لاغری، پرسشنامه های استاندار تصویر بدن BICI و عزت نفس کوپر اسمیت SEI بود. بر اساس نتایج بدست آمده از تکمیل اولیه پرسشنامه ها، مداخله آموزشی مناسب طراحی و در گروه آزمون اجرا شد. یک و سه ماه بعد از مداخله داده ها در نرم افزار spss با کاربرد آزمون های توصیفی و تحلیلی تجزیه و تحلیل شد.

اگر مخاطبان یک رسانه از مهارت تفکر انتقادی برخوردار باشند می توانند اطلاعات رسانه ها را به درستی تجزیه و تحلیل کنند. بر همین اساس، رسانه های جمعی امروز به سمتی پیش می روند که به مخاطبان خود اطلاعاتی را ارائه دهند که از لحاظ علمی و محتوایی اطلاعات درست و قابل استناد باشند. بنابراین می توان گفت مخاطبان می توانند رسانه های جمعی را به یک سمت و سو حرکت دهند و رسانه های جمعی نیز می توانند تغییراتی را در باور، نگرش، افکار و در ذهن مخاطبان ایجاد کنند.

کتاب‌الکترونیکی

2,600 تومان

حجم : 1.6 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 63

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.