امتیاز
5 / 0.0
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بانوی رنگین کمان

کتاب بانوی رنگین کمان زندگی نامه داستانی اشرف قندهاری نوشته راضیه تجار توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کتاب صوتی بانوی رنگین‌کمان زندگی‌نامه‌ی زنی است که تمام عمر و دارایی خود را صرف امور خیریه کرده است. اشرف قندهاری (بهادرزاده) در سال ۱۳۰۴ خورشیدی در مشهد به دنیا آمد. در هشت سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و پس از ازدواج در سن ۱۷ سالگی، فعالیت‌های خیرخواهانه اش را که از خانه پدری آغاز کرده بود ادامه داد. از فعالیت‌های مهم او در دوران زندگی‌اش می‌توانیم به ریاست هیئت مدیره آسایشگاه خیریه کهریزک از سال ۱۳۵۱ تا سال ۱۳۹۱، بنیان‌گذاری و مدیریت گروه بانوان نیکوکار و رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه خانه مادر و کودک اشاره کنیم.

 اشرف قندهاری (بهادرزاده) در سال ۱۳۵۲ «گروه بانوان نیکوکار» را تأسیس کرد که هم‌اکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر بانوی نیکوکار به طور مستمر و مستقیم در طول ماه با آن همکاری می‌کنند. او در طول سال‌های زندگیش فعالیت‌های متعددی در حوزه نیکوکاری داشت. دو سال پیش مجلس ایران از زحمات خانم بهادرزاده تقدیر کرده بود. و در ۵ اسفندماه ۱۳۹۵ در سن ۹۱ سالگی از دنیا رفت.  راضیه تجار، در کتاب بانوی رنگین‌کمان، روایتی دلنشین از زندگی و فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی او ارائه می‌دهد.

آیا می توانیم تنها به این دلخوش باشیم که زندگی عادی ما که در خور و خواب و لباس و مسکن و مسائل جنسی خلاصه می شود، می گذرد، پیش از آن چه بوده ایم، و پس از این چه خواهیم شد به ما مربوط نیست، با اینکه چنین طرز فکری بالاتر از سطح فکر یک گوسفند پرواری، یا یک مرغ ماهیخوار یا یک زنبور عسل وملخ دریائی نیست، و چه مشکل است که انسان به آن تن در دهد و قانع و راضی گردد، و مرغ بلند پرواز اندیشه خود را در چنین قفس پست و کوچکی زندانی کند.

البته ممکن است ما جواب های صد در صد روشنی برای همه این پرسش ها پیدا نکنیم، و در پاره ای از موارد پرده ابهام روی پاسخ ها را پوشانده باشد و تنها به جواب هائی که خالی از پاره ای از ابهام ها نیست قناعت کنیم...

صفحات کتاب :
86
کنگره :
‏‫H728‭‬ ‭/ق9‏‫‬‭‫‬‭‮‬‏‫‬‭ت3 1393
دیویی :
‏‫‬‭‭361/74092‬
کتابشناسی ملی :
3436942
شابک :
978-600-175-713-6‮‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه بانوی رنگین کمان