امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,050

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نان و آفتاب

کتاب نان و آفتاب به کوشش خسرو باباخانی و رقیه سادات صفوی، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نوشته نویسنده‌های مختلف با زبانی ساده و روان است. این داستان‌ها حال و هوای جنگ و روزهای انقلاب را با خود دارند و سختی‌هایی که در آن دوران بر مردم تحمیل شده را به تصویر می‌کشند. این کتاب برگزیده هفتمین جایزه امیرحسین فردی است.

«اسد»، «خوشگل موشرابی»، «هارباد»، «نان و آفتاب»، «فرمیسک»، «بی‌اختیاری»، «خوان‌سالار»، «خلعت»، «ته‌دیگ»، «تفنگ خیانت»، «انقلاب کرمعلی»، «ساعت یک ربع» عنوان‌های برخی از داستان‌های کتاب نان و آفتاب هستند.

گزیده کتاب نان و آفتاب

سه راه سیروس را که بروی پایین می رسی به میدان مولوی، میدان را که رد کنی، رسیدی به راسته پارچه فروش ها. به هر دکان که برسی و صاحبش سی و اندی سال آنجا خاک خورده باشد اگه ازش بپرسی که قضیه خوشگل موشرابی چیست، اول خنده ای بهت تحویل می دهد و می گوید چیزی نبود جز خاطره ای خوش با هدفی بزرگ.

و این گونه دست به سرت می کند. البته این پیچاندن ها مربوط به سه ماه پیش می شود و الان قضیه فرق کرده است. اما اگر در مخیله خود از چند و چون آشنایی من با خوشگل موشرابی می پرسید، باید بگم که قصه آشنایی من برمی گردد به روزی که....

سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
238
کنگره :
‏‫‬‭PIR4249‏‫‬‭‏‫‭/ب13ن2 1395
دیویی :
‏‫8‮فا‬3/6208‬
کتابشناسی ملی :
4579608
شابک :
‏‫‬‭978-600-03-0662-5

کتاب های مشابه نان و آفتاب