امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟
کتاب هنری وروجک در نمایش کلاسی نوشته ی فرانچسکا سایمون، داستانی طنز، مصور و آموزنده با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان است.

مجموعه 24 جلدی «هنری وروجک» اثری از فرانچسکا سایمون (Francesca Simon) برای کودکان و نوجوانان به غیر از زبانی طنز دارای بار آموزشی و روان شناختی مسائل تربیتی است و به صورت غیرمستقیم به اثرات متفاوت تربیت روی فرزندان یک خانواده، ناهنجاری هایی مانند بیش فعالی، لجبازی و روش های غلط تربیتی همچون تحقیر کودک یا تبغیض اشاره می کند و با ظرافتی خاص ضمن تقابل شخصیت های داستان در موقعیت های مختلف، خواننده را غرق در ماجراهای خود کرده و به طور غیرمستقیم و در ضمیر ناخودآگاه این نکته را تداعی می کند که باید از انجام کارهای بد پرهیز کنیم.

فرانچسکا سایمون نویسنده کتاب، دوران کودکی خود را در کالیفرنیا گذراند سپس به دانشگاه آکسفورد رفت و به یادگیری تاریخ و ادبیات پرداخت. او در حال حاضر با خانواده اش در لندن زندگی می کند و تا به حال بیش از 45 کتاب نوشته است. آثار او بیشتر در زمینه طنز کودکانه، نمایشنامه و آشپزی است. وی برنده جایزه بهترین کتاب کودک سال 2008 در جشنواره کهکشان کتاب بریتانیا شده است.

در بخشی از کتاب هنری وروجک در نمایش کلاسی (Horrid Henry Shows Who is Boss) می خوانیم:

او درست مثل یک فیل قوی و درشتی رفتار می کرد که در حال راه رفتن در جنگل بود و هر کس سر راهش بود را کنار می زد. پیتر گفت: «هنری بس کن. نمی تونم روی نقشم تمرکز کنم. صدای چکمه هات خیلی بلنده و حواسم رو پرت می کنه.» هنری گفت: «کی اهمیت می ده؟ اصلاً می دونی چیه؟ من از نمایش بدم می آد، از همه بیشتر از تو بدم می آد.» ولی حرف هنری اصلاً درست نبود چون او عاشق نمایش بود. هنری روی میز آشپزخانه، کاناپه وسط هال، پله ها و روی تختش نمایش را اجرا می کرد. در واقع چیزی که هنری از آن بدش می آمد اجرای نمایش با بچه های دیگر بود. هنری هر شنبه قبل از اجرای نمایش می پرسید: «نمی شه به جای کلاس نمایش به کلاس کاراته برم؟»
صفحات کتاب :
31
دیویی :
دا‬۸۲۳/۹۱۴‏‫‬‭س۲۶۵ھ‌و‌د ۱۳۹۶
کتابشناسی ملی :
4875343
شابک :
‭978-600-8693-66-6
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه هنری وروجک در نمایش کلاسی