امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟
کتاب حاضر ترجمه ویرایش ششم راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکاست که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این کتاب به صورت کامل و همراه با جزئیات دقیق، اصول صحیح نگارش و گزارش دهی نتایج پژوهش های علوم رفتاری و اجتماعی را آموزش می دهد. این شیوه یکسان نویسی به بهترین نحو ممکن کمک می کند که یافته های پژوهش های جدید به شیوه منظم و دقیق و منطقی و به سرعت در اختیار علاقمندان و پژوهشگران و متخصصان قرار داده شود و با آموزش رعایت موازین اصولی و علمی و رهنمودهای لازم در مورد رعایت اصول اخلاقی در پژوهش با سبک و نحوه جدید در درک بهتر مسائل آشناتر می کند.

این کتاب به نحوه نگارش و گزارش مقاله ها در مجلات علمی، رعایت قواعد نگارشی و ویرایشی، استفاده مؤثر و مناسب از عناصر گرافیکی، شکل ها و نمودارها، جدول ها، نحوه نوشتن منابع و ارجاعات درون متنی و ارائه نمونه های راهنما که بر طبق دستورالعمل انجمن روانشناسی آمریکا تنظیم شده است، پرداخته و کمک می کند که پژوهشگران با زبانی واحد و مشترک با هم مرتبط شوند. همچنین اثر حاضر بهترین دستورالعمل ساده و کاربردی برای دانشجویان در تدوین پایان نامه، و محققان، متخصصان و استادان در تدوین گزارش نهایی طرح های تحقیقانی و چاپ مقاله های داخلی و خارجی است.

در ترجمه این اثر سعی شده است تا امانت کامل رعایت شود و ضمن وفاداری به متن اصلی، ترجمه خالی از ابهام باشد و تا جایی که در توان مترجمان و ویراستار بوده است مطالب با نثری روان و واژه هایی یکدست نوشته شده است. همچنین از آن جایی که بسیاری از دستورالعمل های این راهنما برای چاپ مقاله های انگلیسی کاربرد دارد سعی شده برخی از اصطلاحات، مثال ها و جدول ها به زبان اصلی ارائه شود.

در هر صورت ترجمه این اثر با رهنمودهای استادان، دانشجویان و پژوهشگران گرامی حوزه علوم رفتاری و علوم اجتماعی در ویراست های بعدی بهبود می یابد بنابراین از همه عزیزان تقاضا داریم رهنمودهای خود را ارائه داده و در رفع کاستی ها و اشتباهات، مترجمان را یاری دهند. امیدوارم که ترجمه این اثر یکی از گام های مؤثر در پیشبرد هدف های عالیه جامعه روانشناسی ایران قرار گرفته و موجب پیشرفت و تعالی هر چه بهتر در گام های بعدی شود.
صفحات کتاب :
412
کنگره :
BF76/7‏‫‭‬‏‫‬‭‭/ر2 1393‬‮‬‭‮الف
دیویی :
‏‫‬‭808/06615
کتابشناسی ملی :
3590953
شابک :
978-600-309-102-3
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه راهنمای انتشار انجمن روان شناسی آمریکا