امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,600
نظر شما چیست؟
"دختر چاه کن" با عنوان اصلی (La Fille du Puisatier) داستانی است فرانسوی از مارسل پانیول (Marcel Pagnol) که در سال 1394 توسط انتشارات نی نگار به زبان فارسی منتشر شد.
مارسل نویسنده ی کتاب که در ابتدا به نمایشنامه نویسی می پرداخت، در زمینه فیلم نامه نویسی و نیز کارگردانی پیشرفت های چشم گیری داشته است و توانسته در مدت فعالیت هنری خود آثار ارزشمندی را خلق کند.

موضوع کتاب در عین حال که جذاب و خواندنی است، بسیار تلخ و عبرت انگیز است. مارسل، از یک سو، به تعریف گوشه ای از زندگی دختری شهرستانی می پردازد که اگرچه در کودکی و نوجوانی از تعلیم و تربیت خوبی برخوردار بوده است، در آستانۀ جوانی، گرفتار عشقی آنی می شود و ناخواسته مشکلاتی را برای خود و پدر زحمتکشش به وجود می آورد و ...

از آنجایی که نوشتن کتاب در ماه های آغاز جنگ جهانی دوم به پایان رسیده است می توان فضای جنوب فرانسه را در ماه های ابتدایی جنگ، به خوبی در این رمان لمس نمود.

نکته جالب در خصوص این کتاب ساخت دو فیلم سینمایی با همین نام است که ابتدا مارسل بلافاصله پس از انتشار کتابش، فیلم نامه ای با اقتباس از آن نوشت و فیلمی با همین نام را در بحبوحه جنگ اکران نمود. و سپس، شصت سال بعد دانیل اُتوی، بازیگر و کارگردان نام آشنای فرانسه تصمیم گرفت نسخۀ جدیدی از آن را ارائه کند. او خود فیلمنامه ای را بر اساس کتاب «دختر چاه کن» تهیه و تدوین نمود و شخصاً ایفای نقش مرد چاه کن را عهده دار شد و از چهره های مشهوری مانند کاد مِراد، سابین آزما و آسترید برگس فریسبی برای بازی در فیلم بهره گرفت. نسخۀ جدید فیلم او در آوریل 2011، با موفقیت به روی پرده سینما رفت و توانست بار دیگر یاد و خاطرۀ مارسل پانیول را در اذهان عمومی زنده کند.
سال نشر :
13294
صفحات کتاب :
243
کنگره :
‏‏‫PQ۲۶۰۸‭‬ ‭/‮الف‬۹‭د۳ ۱۳۹۴‬
دیویی :
۸۴۲/۹۱۲
کتابشناسی ملی :
3765559
شابک :
978-600-6447-04-9

کتاب های مشابه دختر چاه کن