کتاب ابو وصال

کتاب طلبه دانشجو، شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری

امتیاز
5 / 4.2
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب ابو وصال، کتاب طلبه دانشجو، شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری، نوشته ی محدثه علیجان زاده روشن می‌باشد و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

معرفی کتاب ابو وصال

کتاب ابو وصال، اولین کتاب از مجموعه مدافعان حرم انتشارات شهید کاظمی است.
برای معرفی این کتاب به نظر یکی از خوانندگان و مخاطبان بسنده می کنیم:
«فوق العاده بود. روایتی جذاب از طلبه ی شهیدی دهه هفتادی. اینکه شهید عزیز حتی باشگاه رفتنشون هم به خاطر امام زمانشونه معجزه‌ی نیت رو نشون میده. همه ی کارهات برای این باشه که سرباز امام زمان بشی؛ درس خوندنت، انتخاب شغلت، ورزش کردنت، همه و همه ... اینطوری میشه که حتی خوابیدنت، نفس کشیدنت، راه رفتنت هم میشه حسنه. حسناتی که نمیشه شمارشش کرد و ته این رکورد زدن تو جمع کردن ثواب این میشه که تو این سن کم از بقیه جلو میزنی و به آرزوت میرسی و سرباز میشی اونم از نوع "مدافع حرم" و ... بعدش هم رسیدن به نهایت سعادت ....."شهادت". خوشا به سعادتشون . "و من برای زندگی تو را بهانه میکنم" اللهم عجل لولیک الفرج»

خلاصه کتاب ابو وصال

شهیدمحمدرضا دهقان امیری متولد 26 فروردین ماه سال 1374 در تهران دیده به جهان گشود. محمدرضا از نسل چهارم فرزندان حضرت روح الله(ره) بود که برای دفاع از حرم هجرت کرده و به شهادت رسید.
محمدرضا دانش آموخته دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام صادق(ع) و دانشجوی سال سوم فقه و حقوق اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری بود. از صفات بارز اخلاقی محمدرضا می توان به خوش خلقی و خلوص نیت در انجام وظایف دینی و امور خیر اشاره کرد.
در تاریخ 21 آبان ماه سال 1394 با عنوان بسیجی تکاور راهی سوریه شد و همزمان با آخرین روزهای ماه محرم الحرام در نبرد با تروریست های تکفیری در حومه حلب طی عملیات محرم خلعت شهادت پوشید و در تاریخ 25 آبان در امامزاده علی اکبر چیذر به خاک سپرده شد.

برشی از متن کتاب ابو وصال

ریحانه ی النبی
بین همه هیئت هایی که می رفت به هیئت ریحانة النبی بسیار علاقه داشت -برای اولین بار که با او به این هیئت رفتم دم در ایستاد و عکسی را نشانم داد- پرسید که آیا آن چهره را می شناسم، من هم چون فقط در حد عکس اطلاعات داشتم، خیلی عادی گفتم که شهید خلیلی است دیگر- اما او با هیجان گفت: رسول رفیق من با این شهید رابطه معنوی خاصی دارم، چیزهای زیادی از او می دانم، یادت باشد تا برایت تعریف کنم- من هم از آنجا بود که محب این شهید شدم، مثل خودش- (دوست شهید)
...
یک کارت
یک سال فقط یک کارت برای ورود به بیت رهبری دادند -من اصرار داشتم که محمدرضا برود- بعد از مشورت، او انتخاب شد - خواهرش می خواست که او را بفرستم اما نمی شد- تا فهمید که رضایت دادیم برود، سر از پا نمی شناخت -دوم دبیرستان بود- اولین بارش بود که تنها می رفت- وقتی از بیت برگشت، چشم ها و صورتش قرمز شده بودند- از روحیاتی که در او می شناختم، مطمئن بودم که مسیر بیت تا خانه را گریه کرده و از دیدن چهره رهبر منقلب شده است- هر چه اصرار کردیم از فضای آنجا بگوید و دلیل گریه هایش چیست، اما یک کلام هم حرف نزد- پافشاری ما را که دید با حالت شوخی گفت: شیرکاکائو و کیکش خیلی خوشمزه بود!!! (مادر شهید)

کتاب ابو وصال pdf

می توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب پی دی اف کتاب ابو وصال با صرف هزینه اندک دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

ابو وصال یعنی چه؟

شهید دهقان امیری به شهدا خیلی علاقه داشت. از دوران دبیرستان این علاقه‌مندی شدیدتر شد. شهید اصغر وصالی،‌ فرمانده شهر پاوه موردتوجه خاص او بود و برای همین هم در سوریه، اسم مستعار خودش را حسین وصالی گذاشت. حتی این اسم را روی اسلحه‌اش حک کرده بود و از دوران آموزشی‌اش در ایران تا عملیات‌هایش در سوریه تفنگش با این اسم مشخص بود.

قیمت کتاب ابو وصال

جهت اطلاع از قیمت کتاب ابو وصال دیجیتال می توانید به نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کنید.

شهید محمد رضا دهقان

محمدرضا دهقان امیری، در خانواده‌ای مذهبی در سال 1374 در تهران به دنیا آمد. حضوردر خانواده ای متدین و معتقد باعث شد تعصب و غیرت خاصی نسبت به اهل بیت (ع) و سیدالشهدا (ع) پیدا کند.

دانلود کتاب شهید محمد رضا دهقان

پیرامون شهید محمدرضا دهقان دو کتاب به نام های ابو وصال و یک روز بعد ازحیرانی منتشر شده است که دانلود هر دو کتاب در اپلیکیشن فراکتاب فراهم است.

دانلود کتاب ابو وصال

مشخصات کتاب ابو وصال در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: محدثه علیجان زاده روشن
تعداد صفحه: 134
موضوع: کتاب طلبه دانشجو، شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری
قالب: الکترونیک

 

کنگره :
BP52/66‭‬ ‭/د9‏‫‬‭ع8 1395
دیویی :
297/984
کتابشناسی ملی :
4206221
شابک :
978-600-8200-24-6‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
134

کتاب های مشابه ابو وصال