امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
ماجرای رمان «دو زن و یک مرد» از آنجا شروع می شود که «رِحاب» خواهر پرسؤال «حَسَنات» برای به چالش کشیدن انگیزه های ازدواج خواهرش، تصمیم می گیرد که در ازدواج او دخالت کند. این ایده ی شیطنت آمیز وقتی به ذهن او می رسد که نامه ی عاشقانه ی «مصطفی» نامزد خواهرش، به دست او می افتد و رحاب تصمیم می گیرد که خودش را حسنات جا بزند و به جای او پاسخ نامه را بدهد و این تازه شروع ماجراست.

رمان دو زن و یک مرد، ترجمه ی روان «سید شاهپور حسینی» از رمان «امرئتان و رجل» اثر «بنت الهدی صدر» است. رمانی که شما را از دو جهت همراه خویش می کند: هم به خاطر هیجان ماجرای اتّفاق افتاده و هم به خاطر سؤال و جواب های الهام بخش مصطفی و رحاب. سؤال هایی که سؤال بسیاری از زنان و مردان امروزی است و پاسخ هایی که مناسب با همان سؤال هاست:
منطقی، مستدل و به روز.

سؤال های رحاب، دغدغه اش درباره ی مسائل دینی است. او انسانی پر سؤال است. درباره ی این می پرسد که:
«از کجا معلوم خدایی باشد»
و «اصلاً دین به چه کار زندگی می آید»
و... .

در مقابل، مصطفی که فکر می کند همسرش پاسخ نامه ها را می دهد، به شدّت ناامید می شود، ولی تصمیم می گیرد پاسخ نامه های او را بدهد. بدین ترتیب، نامه نگاری های عاشقانه، علمی آن ها در حالی که حسنات از کلّ ماجرا بی خبر است، ادامه می یابد.

این اثر تاثیر گذار و خواندنی را موسسه ی «موعود عصر(عج)» در سال 1393 منتشر کرده و آن را به تمامی، به ساحت مقدّس حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) تقدیم نموده است.

واکنش خواننده پس از پایان کتاب:
با یک لبخند به پهنای صورت از کتاب می پرسید:
«تا به حال کجا بودی؟!»
سال نشر :
1364
صفحات کتاب :
74
کنگره :
PJA4885‭/د4‮الف‌‬8041 1364
دیویی :
892/736
کتابشناسی ملی :
‭م‌64-1182

کتاب های مشابه دو زن و یک مرد