امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
این کتاب با چگونگی ولادت حضرت زهرا (س) آغاز شده و با بیان اتفاقات قبل از ازدواج، ماجرای ازدواج ایشان با امیرالمومنین (ع) و اخلاق و روش آن حضرت در زندگی ادامه می یابد.
وفات پیامبر (ص) و اتفاقات پس از آن از جمله غصب خلافت و هجوم به خانه ی اهل بیت (ع)، اقدامات آن حضرت برای دفاع از امیرالمومنین(ع) و نیز قضیه فدک دیگر مطالب بررسی شده است که با بیان چگونگی بیماری و در نهایت شهادت ایشان خاتمه می یابد.
این کتاب با زبانی ادبی و سرشار از احساسات نگاشته شده اما سراسر زندگی حضرت زهرا(س) را به طور کامل و مستند بیان می نماید ، یکی از فصل های کاربردی کتاب ، اخلاق و روش آن حضرت در زندگی است که بیست و پنج موضوع از وقایع زندگی ایشان برای درس گرفتن همه خوانندگان بیان شده است.
از موارد قابل ذکر کتاب متن و ترجمه خطبه فدک است که در حضور مهاجرین و انصار و در احتجاج با غاصبان فدک از سوی آن حضرت بیان شده است.

روز جمعه بیستم ماه جمادی الثانی، پنج سال پس از بعثت پیامبر(ص) در بن آسمان حجاز، در دامنه کوه های سنگی مکه، در چشم انداز کعبه، در منزل وحی، در عرصه ای که دهان خداجوی پیامبر(ص) با تلاوت قرآن بر آن نور می پاشید، در خانه ای که فرشتگان آن را خوب می شناختند و در آن رفت و آمد داشتند، آنجا که زمزمه نماز پیامبر در صبح و شام و آوای ملکوتی تلاوت پیامبر در دل شب، زمینش را به آسمان پیوند می زد، در خانه امید یتیمان، در خانه دستگیری از مستمندان، در خانه پناه اسیران، در خانه پیامبر (ص) و خدیجه؛ دختری چشم به جهان گشود...
دختر پیامبر(ص)
نوباوه رسالت
پیکره عصمت
بشریت در یک زن
همسنگ و همسر خلافت خدا در زمین
بانوی بانوان جهان
فاطمه (علیهاالسلام) به دنیا آمد ...
صفحات کتاب :
189
کنگره :
‏‫‬‮‭BP27/2‭‮‬‏‫‭/م‌83ب‌2 1380‬‭‮‬
دیویی :
297/973‭‮
کتابشناسی ملی :
‭م‌80-9289
شابک :
‬‏‫‬‮‭978-964-7528-11-5
سال نشر :
1380

کتاب های مشابه بانوی بانوان