کتاب روایت نیمه ی روز بیست و چهارم pdf

با اقتباس از زندگی شهید شیخ محمدحسن شریف قنوتی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟
شهید شیخ شریف قنوتی اولین روحانی شهید شده در دروان جنگ تحمیلی است که در روزهای آغازین جنگ طی مقاومت شهر خرمشهر توسط نیروهای بعثی به شهادت رسید و تا به حال آثار مکتوبی چون «سه مزار برای یک شهید»، «شیخ شریف»، «فقط بنویس قنوتی»، «نفر هفتاد و سوم» و «روایت نیمه روز بیست و چهارم» با محوریت شخصیت او به چاپ رسیده است.
به غیر از «روایت نیمه روز بیست و چهارم» باقی عناوین نامبرده، کتاب هایی روایی، تحقیقی و پژوهشی هستند. اما «روایت نیمه روز بیست و چهارم» یک اثر داستانی است که به نوعی زندگینامه داستانی شهید شریف قنوتی است.
قسمت با اهمیت زندگی شهید شیخ شریف قنوتی از مبارزات پیش از انقلاب او و فعالیت های نواب صفوی آغاز می شود و تا سال شروع جنگ تحمیلی و اشغال خرمشهر ادامه پیدا می کند. قرار است با تحقیقاتی که محققان و پژوهشگران تاریخی انجام داده اند، چاپ های بعدی این کتاب با مطالب و اطلاعات جدیدی منتشر شوند.
شهید شیخ شریف قنوتی با شروع جنگ تحمیلی، فرماندهی و سامان دادن بخشی از نیروهای مقاومت را در خرمشهر به عهده گرفت و در نهایت روز بیست و چهارم مهر به دست نیروهای بعثی اسیر و به طرز دلخراشی همراه با شکنجه به شهادت رسید. یکی از همراهان وی در این روز عبدالرضا آلبوغبیش است که کتاب خاطراتش با عنوان «جای امن گلوله ها» پیش از این منتشر شده است و در این کتاب هم به جزئیات دقیق شهادت شیخ شریف اشاره شده است.
صفحات کتاب :
277
کنگره :
‫‬‮‭DSR1626 /ش44‫‬‮‭ب9 1391
دیویی :
‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
2752974
شابک :
‫978-600-6033-50-1‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه روایت نیمه ی روز بیست و چهارم