نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد، نوشته ی آلبرت آلیس و لانگ آرتور می باشد و شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا آن را ترجمه کرده اند. این کتاب توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

معرفی کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

در کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد از حرف و حدیث های نظری و روان شناسی ساده انگارانه، روش مثبت اندیشی سطحی، خبری نیست. در عوض، به مجموعه ای از مهارت های بسیار خاص اشاره شده است که وقتی اشخاص و موضوعات دکمه ی اعصابتان را فشار می دهند، طرز واکنش‌ شما را در جهت درست هدایت می کند و این روش کارایی دارد! این کتاب روش هایی خاص و واقع بینانه‌ در اختیار شما قرار می دهد تا  اشخاص و موضوعات را از فشار دادن دکمه هایتان بازدارید.

خلاصه کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

در زندگی شخصی‌ ما، در بیشتر خانواده ها هر دو والد کار می کنند، خانواده های زیادی از هم می پاشند و دوباره خانواده های جدیدی را شکل می دهند، کارهای زیادی وجود دارد که باید در مدت زمان کمی انجام شوند. چالش ها و مطالبات ازدواج و فرزند پروری می تواند گیج کننده باشد و اغلب، اشخاص مجرد نیز با فشارهای زیادی در متعادل کردن کار، دوستان، ارتباطات عاطفی، فعالیت های اجتماعی و فعالیت ها رو به رو هستند.
تنها سه کار هست که انسان ها می توانند انجام دهند و شما هم اکنون دارید همه ی آن ها را انجام می دهید (این مطلب حداقل برخی از مواردی را که چه بسا مد نظر داشتید، حذف می کند.) شما تاحدودی همیشه هر سه کار را انجام می دهید، حتی زمانی که خوابیده اید.
این که تأکید کنیم انسان ها فکر، احساس و عمل می کنند، موضوع خیلی برجسته ‌ای نیست. اما نقطه ی آغاز خوبی است، چون اگر قرار باشد اشخاص و موضوعات اعصابمان را به هم نریزند، بهتر است بیاموزیم طرز واکنش ذهنی، هیجانی و رفتاری خود را نسبت به این مسأله جهت دهیم و مدیریت کنیم. چنین عملی، هم به تلاش روش مند نیاز دارد و هم به تمرین دائمی مهارت ها و روش هایی که در این کتاب توصیف خواهند شد.
این کتاب راه حلی سریع برای مشکلات روزمره‌ی زندگی به دست نمی دهد. روش های آن ساده و قدرتمند هستند، اما اگر می خواهید برای شما مؤثر واقع شوند، باید به طور منظم آن ها را به کار ببرید.
کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد دارای ده فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل 1: چطور به اشخاص و موضوعات اجازه می دهیم دکمه های اعصاب ما را فشار دهند
فصل 2: باورهای نامعقولی که باعث می شود به دیگران اجازه ‌دهیم اعصابمان را به هم بریزند 
فصل 3: ترجیحات واقع‌بینانه: جایگزینی مناسب برای تفکر نامعقولی که باعث ناراحتی ما می شود
فصل 4: ده باور نامعقول که با استفاده از آن ها به اشخاص و موضوعات اجازه می دهیم بی جهت اعصابمان را به هم بریزند
فصل 5: چگونه تفکر نامعقولتان را تغییر دهید: چهار گام به‌سوی موفقیت
فصل 6: چگونه در محل کار اجازه ندهید افراد و موضوعات اعصابتان را به هم بریزند
فصل 7: همسران: اصلی ترین عامل به هم ریختن اعصاب
فصل 8: فرزند پروری: آزمون یکی به آخر
فصل 9: کثرت عواملی که اعصابتان را به هم می ریزد
فصل 10: در مقابل آن ها بایستید

برشی از متن کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

اولین گام در یادگیری این موضوع که به فرزندانتان اجازه ندهید اعصابتان را به هم بریزند این است که بپذیرید آن ها می توانند مثل فردی به راستی نفرت انگیز رفتار کنند. این بدین معنا نیست که آن ها غیر قابل تحمل و نفرت انگیز هستند، بلکه می توانند به گونه ای نفرت انگیز رفتار کنند. همچنین بدین معنا نیست که باید رفتارشان را دوست داشته باشید، آن را تحمل کنید یا نادیده بگیرید. ما اغلب رفتارهایی غیر قابل تحمل را از آن ها می بینیم، با این حال هرگز باعث تعجب مان نمی شود. وقتی آن ها به شکلی ناجور رفتار می کنند، به گونه ای باور نکردنی خودمان را ناراحت، عصبانی، ناکام، خشمگین، برافروخته و برآشفته می کنیم. موارد زیادی هم وجود دارد که می توانیم بابت آن ها ناراحت شویم!
بچه ها باید نگرش های فوق العاده ای درباره ی مدرسه و نمرات و شغل آینده شان داشته باشند. آن ها باید اتاق خود را تمیز (مرتب، بدون یک خروار عکس و علامت‌ و تزیینات نامأنوس) نگه دارند و باید با برادر و خواهرشان به خوبی رفتار کنند. آن ها باید نسبت به هر کسی و هر چیزی عاقلانه، ملاحظه کارانه، مسؤول، حساس، محبت آمیز و مثبت رفتار کنند. آن ها نه تنها باید نگرش های درست داشته باشند، بلکه باید دانش آموزی نمونه در مدرسه، ورزشکاری برجسته، عضو گروه موسیقی، هنرمند، مسؤول گروه نمایش و مخ رایانه باشند – و ارتباط جنسی زودهنگام نداشته باشند یا مواد مخدر مصرف نکنند و رفتار خشونت بار نداشته باشند. آن ها باید جایزه ‌ی ممتازترین دانش‌آموز را به خود اختصاص دهند، بین دانش آموزان دیگر به‌عنوان شاه یا ملکه انتخاب شوند، بیشترین فرصت را برای موفقیت داشته باشند و در کل، بهترین شخص در جهان باشند. در واقع، برخی از ما به نمرات قبولی و عدم وجود پرونده ی جرم و بزه کاری برای فرزندانمان رضایت می دهیم!
وقتی آن ها آن طور که ما در نظر داریم فکر، احساس و عمل نمی کنند، به احتمال قوی خودمان را خیلی ناراحت می کنیم. ممکن است هر رخدادی مشکل بزرگی نباشد، اما بعد از این که مدام ظرف های کثیف و لیوان های مصرف شده را می بینید که در همه جای خانه پخش شده است، می تواند موقعیت عصبانی کننده ی بالقوه ای باشد. شما می توانید حداقل سه مجموعه فکر اصلی درباره ی همه ی این مسایل داشته باشید.

خرید کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

نسخه چاپی کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

جملات کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

برنامه ای بهتر این است که به اشخاص و موضوعات معینی که اعصابتان را به هم می ریزند نزدیک شوید و کنارشان بمانید، نه این که از آن ها اجتناب کنید.
...
بزرگسالان نیز در زندگی شخصی و عشقی شان فاجعه سازی می کنند.
...
گام سوم: چطور تفکر نامعقولم را به چالش بکشم و مورد تردید قرار دهم؟

قیمت کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

جهت اطلاع از قیمت کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد در دو نسخه ی چاپی و الکترونیک می توانید به سایت  یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید.

بهترین ترجمه کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

برای کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد ترجمه هایی نوشته شده است که ترجمه پیش رو را به علت روانی قلم مترجم، می توان بهترین ترجمه کتاب حاضر دانست.

دانلود کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد  pdf که در واقع همان نسخه الکترونیک کتاب است را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

مشخصات کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نسل نو اندیش
نویسندگان: آلبرت آلیس و لانگ آرتور
مترجمان: شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا
تعداد صفحه: 288
موضوع: خانواده و همسرداری، مدیریت بر خود
قالب: چاپی و الکترونیک

 

صفحات کتاب :
288
دیویی :
158/2
شابک :
9789642360611
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد