امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500
نظر شما چیست؟

کتاب فکرشم نکن یک کتاب نیست، دیوار خاطرۀ بزرگی است با قاب عکس‌هایی پر راز و رمز، رازهایی که راوی قصد بیانشان را دارد. این کتاب را مرضیه احمدی نویسندگی کرده است. 

معرفی کتاب فکرشم نکن

کتاب فکرشم نکن شانزده روایت از شانزده نویسنده‌ای است که در مجازستان، دور هم نشستند، گپ زدند و خاطرات ریز و درشتشان را مرور کردند تا ناداستان مادری‌شان متولد شود. شانزده روایت از تلاش، پشتکار و ماجراهای مادرانی که می‌خواستند قاب عکس خانوادگی‌شان را بزرگ‌تر کنند، مادرانی که هرکدام صاحب سه فرزند هستند و با خرده‌روایت‌هایشان تلاش می‌کنند زندگی، شیرینی‌ها و سختی‌هایش را از لنز مادرانه برای مخاطب روایت کنند. فکرشم نکن یک کتاب نیست، دیوار خاطرۀ بزرگی است با قاب عکس‌هایی پر راز و رمز، رازهایی که راوی قصد بیانشان را دارد.

فکرشم نکن حاوی ۱۶ خرده روایت از روزمرگی ۱۶ مادر نویسنده و فعال در جامعه با شرایط مختلف در مواجهه با فرزند سوم است.

بخشی از کتاب فکرشم نکن

راویِ قاب پنجم، سمیه عالمی، متولد سال 58 در شهر قم و مادر محمدامین، فاطمه‌زهرا و محمدمعین است. او در خانه‌ای که بیش از هزار جلد کتاب در کتابخانه‌اش وجود داشت و به مطالعه توجه ویژه می‌شد رشد کرد.پیش از مادرشدنش مهم‌ترین کار زندگی‌اش گیاه‌پزشک شدن و تحقیق کردن و نوشتنِ مقالات

متعدد، به‌عنوان یک پژوهشگر بود. خودش معتقد است مادر شدن به او برای گرفتنِ تصمیمات تازه شجاعت داد. مثلاً چشم‌در‌چشم مافوقش ایستاد، استعفا داد و همبازیِ تمام‌وقتِ پسری شد که به‌سختی برایش مادری کرده بود، البته در همان حین یک محقق آزاد و هنرجوی رشتهٔ داستان‌نویسی هم بود.

وقتی پسرش سه‌ساله بود، زور روح لطیف داستان‌‌ها ‌به قالب خشک و عصاقورت‌دادهٔ مقالات علمی چربید و سمیه همهٔ اسلایدها و فیش‌های تحقیقاتی‌اش را دور ریخت، آن کار را رها کرد و در فاصلهٔ تولد اولین بچه‌‎اش تا به‌دنیا آمدنِ دوقلو‌هایش داستان‌نویسی شد که رؤیاهای بزرگی داشت و تعدادی از داستان‌های کوتاهش را در نشریات منتشر هم کرده بود.وقتی در مرز دههٔ سوم و چهارم زندگی‌اش بود، با تولد دوقلوهایش، انگار خودش هم از نو و با درد زیادی متولد شد و جهان را جور دیگری دید. درحالی‌که سه نفر از جمعیت هشت‌میلیاردیِ دنیا «مامان» صدایش می‌زدند، داستان‌‌های کوتاهش جایزه‌های زیادی گرفتند و خودش در این رشته بالید و قد کشید و از نوشتنِ داستان کوتاه به نوشتنِ رمان رو آورد. حالا سه رمان هم در عالمِ کلمات، او را خالقِ خودشان می‌دانند. پررنگ‌ترین نقش زندگی‌اش مادری کردن است. و او لابه‌لای همین مادرانگی‌کردن‌ها مطالعه می‌کند، می‌نویسد و گاهی همین‌ها را درس می‌دهد.

پی دی اف کتاب فکرشم نکن

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل pdf تولید و عرضه شده است و می‌توانید آن را به صورت آنلاین مطالعه کنید و یا پس از دانلود بدون نیاز به اینترنت در نرم افزار مطالعه فرمایید.

دانلود کتاب فکرشم نکن

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب عرضه شده است و نیز امکان خرید کتاب فکرشم نکن نسخه چاپی امکان پذیر است.

صفحات کتاب :
260
کنگره :
‫‬‭PIR8334‬
دیویی :
‫‭8‮فا‬‬‬3/62
کتابشناسی ملی :
8806582
شابک :
978-600-441-440-1
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه فکرشم نکن