امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 119,200
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 59,000
نظر شما چیست؟

مهناز رئوفی کتاب سایه شوم را بر مبنای روایتگری خاطرات یک زن بهایی در قالب داستان نوشته و توسط انتشارات عهد مانا نیز منتشر کرده است.  

معرفی کتاب سایه شوم

کتاب سایه شوم در قالب یه رمان خاطرتی بانویی را در برمی گیرد که از سیاهی روی برتافته و به روشنایی گرویده است. در خلال خاطرات، خواننده با افکار و عقاید و همچنین سبک و شیوه بهاییت برای ترویج و تبلیغ در بین جوانان و کودکان آشنایی پیدا می کند و متوجه می شود که بهاییان چگونه از روان پاک و معصوم کودکان برای ترویج افکار باطل خود بهره می برند. حتی از برگزار کردن اردوهای مختلط مفتضح برای به آشوب کشیدن و خراب کردن چهره ی مسلمانان نیز روی گردان نبودند.
رئوفی که خود زمانی درگیر و گرفتار این فرقه شیطانی بوده است به خوبی حال و هوای این نوجوان دختر را درک و هم دردی می کند.

خلاصه کتاب سایه شوم

داستان کتاب سایه شوم واقعیت زندگی زنی را روایت می کند که تا دم مرگ در دام تشکیلات بهائیت می افتاد اما به لطف خدا، هوشمندانه نجات می یافت. او چند بار به اسلام گرایش پیدا کرد، اما مجددا با دام بهائیت روبرو می شد و تسلیم و گرفتار آن می شد. اما در نهایت و با کمک همسرش در نهایت به اسلام گروید و چند کتاب نیز درباره رد بهائیت و افکار و اعتقادات خرافی و انحرافی بهائیت منتشر کرد.
با مطالعه کتاب سایه شوم به راحتی می توان فساد و شیطانیت موجود در جامعه بهاییان را دید و فهمید که آن ها از هیچ کار و هیچ فسادی برای رسیدن به اهدافشان رویگردان نیستند. از همه مهم تر، شخصیت اصلی داستان است، باوجودی که یک دختر با تمام ضعف های جسمی و محدودیت های اجتماعی موجود در خانواده بهایی است، ولی با قدرت اراده و توکل بر خدا، غلبه خودرا بر تمام قدرت های شیطانی ثابت می کند.

برشی از متن کتاب سایه شوم

گفت: اگر این طور است پس چرا در کتابش این همه احکام و تعالیم جدید صادر کرده؟ آیا فقط برای نُه سال آن همه دستورات و احکام صادر شده؟ اشکال شما بهاییان این است که کتاب «بیان» باب، عربی و حتی فارسی آن و سایر کتاب هایش را مطالعه نکرده اید. سران تشکیلات به شما اجازه ی مطالعه ی آن ها را نمی دهند؛ چون در این صورت متوجه می شوید که اصلاً باب مبشر بهاء الله نبوده، بلکه خودش ادعای مهدویت و پیامبری کرد و گفت: دوهزار سال دیگر «من یظهرالله» ظهور می کند. بَها وقتی دید اگر پیروان باب این نکته را بدانند به او شک می کنند، بنابراین تمام کتاب ها و نوشته های باب را به دریا ریخت و گفت: مردم هنوز قادر به درک این کتاب ها و دستوات الهی نیستند. اما نوشته های باب دیگر در دست مردم افتاده بود و هنوز هم باقی است. اگر می خواهی حقیقت را درک کنی، بیان عربی و بیان فارسی و دیگر کتاب های باب را پیدا کن و بخوان. مطمئن باش از بهاییت خارج می شوی. گذشته از این که متوجه بطلان بهاییت می شوی، بلکه خواهی فهمید که خود باب هم دست نشانده ای بوده که فریب استعمار را خورده. او آن قدر هذیان گو بود که اگر آثار او به دست هر بهایی برسد خواهد گفت اگر بشارت دهنده ی بَها این است پس خود بَها هم کذب محض است. بعد ادامه داد: تو فکر می کنی‌ چرا در بین بهاییان کسانی که گفته ها و عملکردشان یکی باشد کم یاب اند؟ البته به استثنای خانواده ی تو که خون سادات در رگ هایشان است و از اغفال شدگان اند. 
خیلی سریع گفتم: خُب در بین مسلمانان هم مسلمان واقعی کم یاب است و تازه مسلمان ها اکثراً خلاف کارند. 
آقای منصوری گفت: اولاً مسلمان ها تعدادشان خیلی زیاد است و یک اقلیت محدود نیستند، ولی بهاییان با این که خیلی کم اند و در بین آن ها بیش تر تخلفات حلال است، باز هم اکثر قریب به اتفاق آن ها خلاف کارند. در ضمن در بین مسلمان ها افراد مؤمن، علما و بزرگانشان اکثراً پاک و درست کارند و آن هایی که اهل مطالعه نیستند یا سواد و معلومات مذهبی شان کم است، بیش تر فریب فرقه های انحرافی و آدم های شیطانی را می خورند و دچار انحراف می شوند. اما در بین بهاییان هر چه افراد مطالعات مذهبی شان بیش تر می شود انحراف اخلاقی شان بیش تر است. چون این مکتب الهی نیست، انسان ساز نیست، یک عده مفت خور دنیاپرست جاه طلب آن بالا نشسته اند و برای من و شما تعیین تکلیف می کنند. پولی که این ها به جیب می زنند، هیچ کمپانی و هیچ سازمانی‌ قادر به چنین درآمدی نیست. برایشان می صرفد که این همه تشکیلات را راه انداخته اند و آمار برایشان مهم است و دیگران را برای بهایی شدن اجبار می کنند. انسان ذاتاً به دنبال معنویت و خداجویی است. این ها برای این بندگان ساده لوح، خدا ساخته اند، بت ساخته اند.

خرید کتاب سایه شوم

نسخه چاپی کتاب سایه شوم را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

دانلود کتاب سایه شوم

نسخه الکترونیک کتاب سایه شوم را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب سایه شوم

مشخصات کتاب سایه شوم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: عهد مانا
نویسنده: مهناز رئوفی
تعداد صفحه: 296
موضوع: داستان، زندگی نامه و خاطرات
قالب: چاپی و الکترونیک

 

صفحات کتاب :
296
کنگره :
PIR8075‭‬‭ /ی854‏‫‭س2 1397
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5173219
شابک :
978-622-6084-03-1‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه سایه شوم