امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 51,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرتویی از عظمت امام حسین (علیه‌السلام)

کتاب پرتوی از عظمت امام حسین (علیه السلام) در چهار بخش سامان یافته است: 1- شخصیت و فضایل حسین ‌علیه ‌السلام، 2- بنی هاشم و بنی امیه، 3- علل قیام حسین ‌علیه ‌السلام و 4- نتایج و فواید قیام حضرت ابی عبدالله الحسین‌ علیه ‌السلام.

در بخش اول ابتدا سیمای نورانی امام حسین‌ علیه‌ السلام در کتاب خدا ترسیم شده است از قبیل آیه مودت، آیه تطهیر و آیات دیگر که درباره فضیلت پنج تن آل عبا نازل شده است. در ادامه سیمای امام حسین ‌علیه ‌السلام در احادیث پیامبر مکرم اسلام به تصویر کشیده شده است. فصل اول با بیان مکارم اخلاق سیدالشهداء و ابعاد گوناگون اخلاقی آن حضرت به پایان می ‌رسد.

بخش دوم درباره بنی هاشم و بنی امیه است که به طور تفصیلی به اوضاع زندگی و مخصوصاً صفات رذیله معاویه و یزید به طور مستند پرداخته شده است.

در بخش سوم علل قیام سید و سالار شهیدان‌ علیه ‌السلام مورد بررسی قرار گرفته که از این رهگذر حدود 6 علّت اصلی و مهم مورد شرح و توضیح قرار گرفته و در آخر بخش، به چند شبهه پیرامون حادثه عظیم عاشورا پاسخ گفته شده است.

بخش چهارم با عنوان نتایج و فوائد قیام حضرت اباعبدالله الحسین ‌علیه ‌السلام به 9 فائده مهم و تأثیرگذار قیام خونین و سراسر حماسه کربلا می ‌پردازد و بدین ترتیب کتاب «پرتوی از عظمت امام حسین‌ علیه ‌السلام» با مطالب سودمند خود پایان می ‌پذیرد.

گزیده ای از کتاب پرتویی از عظمت امام حسین (علیه‌السلام)

در میان حوادث و پیشامدهای بزرگ و دلخراش تاریخ، هیچ واقعه ای نیست مانند حادثه جانسوز کربلا، همه ساله مراسم سالگرد آن باشکوه و عظمت فراوان و شرکت تمام طبقات مرد و زن، پیر و جوان برگزار و مراسم یادبود و تذکار آن همواره در منازل، مساجد و مدارس تکایا و حسینیه ها و بازار و خیابان تشکیل گردد، و خطبا پیرامون آن سخنرانی، و نویسندگان کتاب ها و مقالات بنویسند و هیچگاه مرور زمان و تکرار این مراسم، آن را کهنه نسازد و از اعتبار و اهمیت آن نه تنها چیزی کاسته نگردد؛ بلکه عظمت روزافزون و در هر عصری برای فلسفه آن معنایی عالی و هدف های ارزنده درک و انسباط شود.

صفحات کتاب :
488
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۴۱/۴‏‫‬‮‭/ص۲پ۴ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۹۵۳
کتابشناسی ملی :
2330445
شابک :
‏‫‭978-964-973-321-0‮‬‬‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه پرتویی از عظمت امام حسین (علیه‌السلام)