امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 165,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نجم ثاقب

مرحوم خاتمة المحدثین حضرت آیت الله نوری طبرسی قدس سره الشریف در این کتاب به بیان احوالات خاتم الائمه حضرت حجة بن الحسن العسکری (ع) پرداخته است. «نجم ثاقب در احوال امام غایب علیه السلام» از تألیفات گرانبهای خاتم المحدثین میرزا حسین نوری (ره) می باشدکه به سفارش میرزای بزرگ شیرازی (صادر کننده تحریم تنباکو) به نگارش درآمده است.

جلد اول کتاب شامل شش باب با عناوین: ولادت و شمّه ای از حالات آن جناب، اسامی و القاب و کنیه های حضرت، اوصاف شمایل و بعضی از خصایص حضرت و اثبات امامت آن حضرت از روی معجزات می باشد که به شرح و تفصیل مطالب فوق پرداخته است.

گزیده کتاب نجم ثاقب

و گویند: که اگر یک روز امام در زمین نباشد، اجزای وجود خلق متلاشی می شود. به سبب او باران ببارد؛ و زمین گیاه آرد؛ درخت میوه کند؛ حیوان شیر دهد؛ عقل ادرک کند؛ چشم ابصار کند؛ گوش بشنود؛ زبان گوید؛ با دوستانش لطف خاص دارد؛ انواع محبت و احساس به ایشان فرماید که گاهی ندانند. 

بلکه وجود و بقای او سبب است از برای شریعت و حفظ قوانین از تغیّر و زوال و همین اصلی است که به او ثابت کرده اند وجوب نصب امام و احتیاج به وجود او را. پس لازم نمی آید از تعذّر تصرّف او در احکام جزئیه چندان ضرری با حفظ اصول و قوانین کلّیه، پس امتناع انفاذ امور جزییّه به جهت عارض خارجی مانع نشود از ثبوت اصل ولایت و نه تحقّق آن به اعتبار امور کلّیه ی مهمّه؛ زیرا که مانع نتواند ردّ کند و تعطیل نماید آن ها را.

در اخبار فریقین است که رسول خدا (ص) فرمود: "اهل بیت من امان است برای اهل زمین، چنان چه ستاره ها امان است برای اهل آسمان ها".

صفحات کتاب :
440
کنگره :
BP۵۱‫‬‭‭/ن‌۹ن۳‏‫‬‭‭ ۱۳۸۴
دیویی :
‏‫‬‭‬‭۲۹۷/۹۵۹‏‫‬‭‬‭
کتابشناسی ملی :
‏‫‭۷۷۲۱۸۳
شابک :
978-964-973-363-0
سال نشر :
1384

کتاب های مشابه نجم ثاقب (جلد یک)