امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 100,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از معراج برگشتگان 1

کتاب از معراج برگشتگان 1 نوشته حمید داوودآبادی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. این اثر زندگی رزمنده و جانباز دفاع مقدس حمید داوودآبادی را روایت می‌کند.

آن ‌چه در کتاب "از معراج برگشتگان" بیش از هر چیز دیگر نمود دارد، نه صحنه‌های فجیع و شکننده‌ی جنگ و نبرد بی‌امان، که دوستی‌ها، رفاقت‌ها، معنویات و روابط اسلامی و انسانی افراد در اوج گیرودار جنگ با یکدیگر می‌باشد. حمید داودآبادی با پایان جنگ در سال ۱۳۶۷ جذب سیستم اداری شد و سعی کرد به زندگی عادی خود ادامه دهد ولی خاطرات و آن‌ چه در روزهای عشق و حماسه شاهدشان بود، باعث شد تا به تفکر بیفتد و جایگاه اصلی خویش را بجوید.

تغییر ۱۴ شغل دولتی طی ۱۰ سال از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۷ به او فهماند که جای او نه در ادارات سیستماتیک، که در عرصه‌ی فرهنگی آن هم دفاع مقدس است. حمید داوودآبادی متولد۱۳۴۴ تهران، در کتاب از معراج برگشتگان سعی کرده تا خواننده را از دوران کودکی خود و سرگرمی‌های کودکانه تا صحنه‌های حماسی انقلاب اسلامی و روزهای سخت دوستی و جدایی در جنگ، همراه کند.

بدون شک نثر ساده‌ی کتاب، شوخ طبعی‌ها، به سخره گرفتن مرگ و زندگی و حتی بازی‌گوشی‌های کودکانه در وحشتناک‌ ترین صحنه‌های خون و آتش، خواننده را به همزاد پنداری وامی‌دارد و تصاویر زیبایی از آن فضای معنوی ارائه می‌دهد.

گزیده کتاب از معراج برگشتگان 1

از اولین روزهای حضور در جبهه -مهر 1360 در سومار- حرص عجیبی داشتم تا حال و هوا و حوادثی را که شاهد بودم، برای دیگران تعریف کنم. شاید احساسم این بود: موقعیت و جایگاهی که در آن قرار گرفته‌ام، نصیب هرکسی نخواهد شد و فقط من شاهد آن اتفاقات هستم. اولین راه، این بود تا در نامه‌هایی که برای خانواده می‌نوشتم، هر آن‌چه را در روزهای گذشته برایم اتفاق افتاده بود، مفصل بنویسم.

در ایام عملیات سخت جنگی، گاه تکه کاغذی کوچک در جیب داشتم و کلماتی کوتاه می‌نوشتم تا اتفاقی که شاهد بودم، از ذهنم پاک نشود و در آینده، آن‌ها را مفصل بنگارم. روز یکشنبه 27 دی 1366، برای اولین بار، خاطره‌ام از شکسته شدن خط عراق در عملیات کربلای1 در مهران (9تیر 1365) با عنوان «معجزه تکبیر» در روزنامه‌ی «جمهوری‌اسلامی» منتشر شد که تأثیر زیادی در ادامه‌ی مسیرم داشت.

صفحات کتاب :
379
کنگره :
‫‬‭DSR۱۶۲۹‭‬
دیویی :
‫‬‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲‭‬
کتابشناسی ملی :
۷۵۶۰۴۱۶
شابک :
۹۷۸۶۲۲۶۶۰۹۵۷۹
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه از معراج برگشتگان 1