امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 78,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب گذار به نظم نوین جهانی و نقش ایران، چین و روسیه

در کتاب گذار به نظم نوین جهانی و نقش ایران، چین و روسیه علاوه بر پرداختن به مباحثی از قبیل: مفهوم نظم و نظام در روابط بین‌الملل؛ مشخصه‌ها و ویژگی‌های نظم نوین جهانی و چالش‌های کنونی نظام بین‌الملل؛ جایگاه چین و روسیه در نظم جدید جهانی؛ به صورت ویژه به «نقش و جایگاه ایران و محور مقاومت در نظم نوین جهانی»؛ «ویژگی­ ها، توانمندی‌ها و گفتمان مقاومت در فرایند نظم نوین جهانی»، و همچنین «نظم نوین جهانی از منظر قام معظم رهبری» (مدظله العالی) پرداخته شده است.

گزیده کتاب گذار به نظم نوین جهانی و نقش ایران، چین و روسیه

از زمان شکل‌گیری نظام بین الملل در سال 1648 همواره دو دغدغه در روابط میان دولت‌ها وجود داشته است؛ نظم و عدالت. در این میان، صاحب نظران بین‌المللی نیز به طور کلی دو دیدگاه متفاوت را مطرح نموده‌اند.

برخی به عدالت اصالت دادند و برهمین اساس، دیدگاه‌های عمدتاً هنجاری مطرح کردند به گونه‌ای که استدلال‌هایشان رفته رفته به رشته حقوق بین‌الملل قوام بخشید و برخی دیگر بر نظم تاکید نهادند و بدین‌سان، دیدگاه‌های تجربی را ساخته و پرداخته کردند و استدلال هایشان نیز در یک سیر تکاملی به رشته روابط بین‌الملل شکل داد. بدین‌سان، نظم در روابط بین الملل نقش محوری یافت و به یکی از موضوع‌های اصلی مطالعه در پیشبرد امور بین‌المللی مبدل گردید.

صفحات کتاب :
527
کنگره :
‫‭D۴۴۳‬‬
دیویی :
‫‭۹۰۹/۸۲‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۱۷۸۱۰۹
شابک :
‬‭978-622-93287-2-9
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه گذار به نظم نوین جهانی و نقش ایران، چین و روسیه